Wiele osób, tworząc sklepy internetowe, korzysta z usług programistów, informatyków czy grafików, niestety często pomijając copywriterów i ich rolę w budowaniu wizerunku marki. To duży błąd, który może doprowadzić do sytuacji, w której nawet najlepiej zbudowany sklep online zginie w morzu konkurencji.
O czym myślisz, budując sklep internetowy? O dobrych zdjęciach, intuicyjnym interfejsie i wygodnej ścieżce klienta? Tak, te elementy są ważne. Ale nie będą spełniały swojej roli w branży e-commerce, jeśli zapomnisz o treściach. Content wciąż nie bez powodu jest królem (więcej o roli treści piszemy niżej). I jest, a przynajmniej powinien być, częścią strategii sprzedaży i również na nim powinien opierać się marketing. Mało tego, dobre treści są tym czynnikiem, który pomoże utrzymać Twój e-sklep na powierzchni świata online. Sprawi, że Twoja oferta i Twoje artykuły zostaną zauważone i trafią do odpowiedniej grupy docelowej.
Tworząc treści na stronę internetową, trzeba przede wszystkim pamiętać o złotej zasadzie, jaką kieruje się copywriting: teksty powinny być unikalne. Kopiowanie na przykład opisów produktów ze strony producenta lub od konkurencji (!) jest jednym z największych grzechów, jaki możesz popełnić. Dlatego, jeśli nie czujesz się na siłach, aby władać contentem w swoim sklepie i za pomocą słów przedstawić swoje produkty, warto pomyśleć o oddelegowaniu tej części działania firmy w ręce doświadczonego copywritera.
Jaki powinien być idealny copywriter tworzący treści sprzedażowe dla sklepów internetowych? Jakie powinien posiadać umiejętności? Przede wszystkim taka osoba, poza kreatywnością i wystukiwaniem kilkuset (a może nawet kilku tysięcy) znaków na godzinę, powinna znać przynajmniej podstawy SEO. I doskonale przeplatać wiedzę z zakresu pozycjonowania z umiejętnością pisania językiem korzyści, a także trafiania z przekazem tekstów do grupy docelowej. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że słowa i frazy kluczowe znajdą się w tekstach na Twojej stronie, a zarazem zdania i nagłówki nie będą wymuszone czy sztuczne.
Wiemy już, że teksty na stronę internetową są ważne i kto powinien je przygotować. Zastanówmy się więc, na co wpływają i jakie mogą przynieść korzyści.
Przede wszystkim unikalne treści (opisy produktów, opisy kategorii w języku obcym i polskim, teksty blogowe itp.) znacznie zwiększają Twoje szanse na to, żeby wybić się spośród konkurencji. Można powiedzieć, że oryginalne akapity działają jak łokcie, skutecznie odpychając inne e-sklepy o podobnej ofercie i torując sobie tym samym drogę do zyskania uwagi wyszukiwarki Google, a tym samym do klienta. Pamiętaj - roboty Google nie lubią nudy i powtarzalności. Naprawdę warto się postarać, tworząc treści. W przeciwnym razie może Ci grozić nawet blokada witryny przez wyszukiwarkę.
Dobrze napisane, unikalne treści ze sprawnie i umiejętnie wplecionymi słowami kluczowymi dadzą Ci szansę na bycie w czołówce wyników wyszukiwania. A tym samym na pozyskanie odwiedzających stronę, którzy być może zmienią się w klientów. Uznaje się, że znalezienie się w TOP 10 daje największe możliwości powodzenia i przyciągnięcia użytkowników zainteresowanych danymi produktami.
Dobry content pozwoli Ci na osiągnięcie celu, jaki z pewnością przyświecał Ci podczas zakładania sklepu internetowego, czyli sprzedaży. Treści na stronie, a zwłaszcza skuteczne opisy produktów (i kategorii) zastępują (oczywiście w połączeniu ze zdjęciami) kontakt ze sprzedawcą w sklepie stacjonarnym. Ich rolą jest rzetelna prezentacja wszystkich cech produktu oraz jego parametrów. Dobre opisy produktów mają pomóc w wyborze, doradzić, a także zapewnić klienta, że będzie zadowolony, decydując się na zakup oglądanej rzeczy. Język korzyści i odpowiednia budowa opisów produktowych są - dosłownie - na wagę złota. Z kolei powtarzalne, kopiowane z innych stron i źle skonstruowane opisy oferty e-sklepu to przysłowiowy gwóźdź do trumny.
Chcesz poznać zasady konstrukcji dobrych opisów produktowych na stronach www? Świetnie, bo napisaliśmy o tym e-booka. Jest całkowicie darmowy.
Wyobraź sobie taką sytuację. Klient po otrzymaniu zamówienia z Twojego sklepu jest - delikatnie mówiąc - niemile zaskoczony tym, co zobaczył. Nie zgadzają się detale i parametry. Wygląd produktu “na żywo” odbiega od tego, co mógł zobaczyć i o czym mógł przeczytać na stronie internetowej. Prawdopodobnie czeka Cię nieprzyjemna procedura zwrotu, być może negatywna opinia, a także pewność, że straciłeś klienta. Dobry content w sklepie internetowym może odwrócić tę sytuację. Nie dość, że klient kupi produkt i będzie z niego zadowolony to jest duża szansa, granicząca z pewnością, że do Ciebie wróci, a jedną z opinii Twojego sklepu internetowego będzie: “Produkt zgodny z opisem. Polecam.” Pamiętaj: zadowolony klient = lojalny klient.
Dobry content w sklepie internetowym jest jednym z kluczy do biznesowego sukcesu. Twój sklep nie sprzedaje? Prawdopodobnie brak odpowiednich treści dla e-commerce jest jedną z przyczyn. Jeśli nie czujesz się na siłach, żeby wkroczyć w gąszcz stylistyczno-gramatycznych zawiłości połączonych z językiem korzyści oraz SEO, znajdź agencję copywriterską, która zrobi to za Ciebie. Daj się poznać wyszukiwarce Google i klientom.
Oceń artykuł:
Daria
...