Mówimy “sprawdzam”, czyli mini audyt treści na start
Trudno wyobrazić sobie stronę internetową czy e-sklep, w którym nie ma jakichkolwiek tekstów. Czasem jest ich niewiele i zawartość serwisu ogranicza się do kilku zdań w zakładkach “O nas”, “Oferta” i “Kontakt”, a w innych przypadkach content jest bardzo rozbudowany, bo do podstawowych elementów dochodzą setki opisów produktów czy wpisy blogowe. Co ciekawe, teksty te często są bardzo merytoryczne, dopracowane językowo i na pierwszy rzut oka po prostu dobre, a jednak nie przekładają się na ruch na stronie i konwersję. Dlaczego? Przyczyn może być wiele: złe dopasowanie treści do grupy docelowej, zdublowany content, słaba optymalizacja SEO itd. W e-multicontent znamy się na tworzeniu skutecznych tekstów, dlatego każdemu z naszych klientów na początku współpracy oferujemy darmowy mini audyt treści. Wskazujemy w nim elementy wymagające najpilniejszej poprawy, dzięki czemu wiesz, od czego zacząć wspinaczkę na contentowy szczyt.
Pełny audyt treści, czyli dowiedz się na czym stoisz
Darmowy mini audyt treści na stronie internetowej czy w e-sklepie to dobry punkt wyjścia do rozpoczęcia prac nad udoskonaleniem swojej witryny. Jeśli jednak chcesz silniej zawalczyć o nowych klientów, to musisz spojrzeć szerzej na wszystkie swoje teksty. W takiej sytuacji proponujemy Ci rozszerzony audyt treści zamieszczonych na witrynie, obejmujący analizę ilościową i jakościową contentu, wzbogaconą o dane z zakresu SEO (widoczność strony w wyszukiwarkach, zduplikowany content, zła struktura linków, puste podstrony itp.). Zamawiając u nas taki raport dowiesz się m.in.: jak klienci mogą postrzegać Twoje teksty, czy wzbudzają zaufanie i odpowiadają zapytaniom w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu będziesz mieć dokładną wiedzę na temat aktualnego poziomu swojego contentu. Przygotowany przez nas rozszerzony audyt będzie więc dobrym źródłem informacji dla Twojego działu marketingu, stanowiąc bazę do doraźnych działań naprawczych lub opracowania długoterminowej strategii content marketingowej.
Strategia, czyli audyt + spersonalizowany plan działania
W naszej agencji doskonale wiemy, że sukces nigdy nie jest dziełem przypadku, ale wynika z dobrego planu i jego precyzyjnej realizacji. Jeśli więc chcesz naprawdę poważnie podejść do tematu treści na swojej stronie www czy w e-sklepie, to powierz nam przygotowanie kompleksowej strategii contentowej. Taki dokument zawiera w sobie szczegółowy audyt treści, a dodatkowo także precyzyjny plan, jak krok po kroku poprawić swoją stronę w zakresie treści. Mowa między innymi o spersonalizowanych wytycznych do tekstów czy rekomendacjach, dotyczących budowania linków, a także celach do osiągnięcia, harmonogramie działań (z konkretnymi tematami wpisów) i rekomendowanych miejscach publikacji treści. Wszystko po to, by informacje na temat Twoich produktów i usług nie trafiły w próżnię, ale dokładnie do tych osób, które są nimi zainteresowane i z dużym prawdopodobieństwem się na nie skuszą.
Analizujemy, porównujemy i wchodzimy w buty klienta
Zespół e-multicontent tworzą specjaliści z różnych dziedzin, w tym eksperci od marketingu, webwritingu, PR-u, SEO i sprzedaży, dlatego też przygotowywana przez nas strategia contentowa opiera się na solidnych, merytorycznych podstawach. Prowadzimy rzetelne analizy, korzystamy ze sprawdzonych narzędzi, porównujemy postępowania konkurencji i rozmawiamy z potencjalnymi odbiorcami, żeby lepiej określić plan przyszłych działań. W proces tworzenia strategii aktywnie włączamy także klientów, bo to oni najlepiej znają swoją firmę i jej odbiorców. Wierzymy, że rozmowa z właścicielami biznesu i kluczowymi pracownikami ma większą moc niż tylko suchy, bezosobowy brief, dlatego ważnym elementem naszej pracy są krótkie warsztaty, podczas których wspólnie tworzymy persony, ustalamy cele i tone of voice całej komunikacji. Dzięki temu strategia jest spójna z duchem firmy, a nie jedynie wizją narzuconą przez osoby z zewnątrz.
Działamy kompleksowo, bez półśrodków
Zlecając nam przygotowanie strategii contentowej dla swojego e-sklepu możesz mieć pewność, że otrzymasz dokument, który pozwoli Ci prowadzić działania w zakresie treści w sposób uporządkowany i nakierowany na realizację wyznaczonych celów. Będziesz dokładnie wiedzieć, kto jest odbiorcą Twoich produktów, jakich informacji taka osoba potrzebuje, jakim językiem do niej mówić i gdzie zamieszczać publikacje. W strategii znajdziesz także twarde dane na temat rekomendowanego rodzaju i długości tekstów, wytyczne na temat ich struktury (nagłówki, tytuły, formatowanie) oraz zawartości fraz kluczowych. Nie zabraknie w niej również wskazówek stylistycznych, a w przypadku wpisów blogowych - konkretnych tematów do poruszenia w określonym przedziale czasowym. Mówiąc krótko: otrzymasz gotowy plan działania na minimum 12 miesięcy (wedle ustaleń), który z łatwością wcielisz w życie.
Jesteśmy z Tobą od początku do końca
Starannie przygotowana strategia, poprzedzona solidnym audytem treści i analizą konkurencji, wyznacza jasny kierunek działań content marketingowych. Taki dokument pokazuje Ci czarno na białym, co zrobić, by treści były skuteczne i przyciągnęły do Ciebie nowych odbiorców. Co jednak w sytuacji, gdy nie masz czasu, umiejętności lub możliwości na realizację strategii we własnym zakresie? Wtedy jej wdrożenie możesz w całości powierzyć nam. Chętnie wprowadzimy poprawki na Twojej stronie, a następnie będziemy tworzyć kolejne teksty zgodnie z wytycznymi i ustalonym harmonogramem. Na bieżąco będziemy też monitorować sytuację i w razie konieczności (jak np. nieprzewidziane zawirowania rynkowe) - wprowadzać korekty do planu. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że Twoja witryna lub e-sklep są w dobrych rękach, a nad realizacją strategii działają najlepsi specjaliści.