Dlaczego Twój sklep internetowy potrzebuje copywritera?
Czas czytania: 3 min


Dlaczego Twój sklep internetowy potrzebuje copywritera?

Wiele osób, tworząc sklepy internetowe, korzysta z usług programistów, informatyków czy grafików, niestety często pomijając copywriterów i ich rolę w budowaniu wizerunku marki. To duży błąd, który może doprowadzić do sytuacji, w której nawet najlepiej zbudowany sklep online zginie w morzu konkurencji.


Spis treści:

O czym myślisz, budując sklep internetowy? O dobrych zdjęciach, intuicyjnym interfejsie i wygodnej ścieżce klienta? Tak, te elementy są ważne. Ale nie będą spełniały swojej roli w branży e-commerce, jeśli zapomnisz o treściach. Content wciąż nie bez powodu jest królem (więcej o roli treści piszemy niżej). I jest, a przynajmniej powinien być, częścią strategii sprzedaży i również na nim powinien opierać się marketing. Mało tego, dobre treści są tym czynnikiem, który pomoże utrzymać Twój e-sklep na powierzchni świata online. Sprawi, że Twoja oferta i Twoje artykuły zostaną zauważone i trafią do odpowiedniej grupy docelowej.

Unikalne treści na stronę internetową - podstawa content marketingu

Tworząc treści na stronę internetową, trzeba przede wszystkim pamiętać o złotej zasadzie, jaką kieruje się copywriting: teksty powinny być unikalne. Kopiowanie na przykład opisów produktów ze strony producenta lub od konkurencji (!) jest jednym z największych grzechów, jaki możesz popełnić. Dlatego, jeśli nie czujesz się na siłach, aby władać contentem w swoim sklepie i za pomocą słów przedstawić swoje produkty, warto pomyśleć o oddelegowaniu tej części działania firmy w ręce doświadczonego copywritera.

Dobry copywriter, czyli jaki? Cechy skutecznego copywritera

Jaki powinien być idealny copywriter tworzący treści sprzedażowe dla sklepów internetowych? Jakie powinien posiadać umiejętności? Przede wszystkim taka osoba, poza kreatywnością i wystukiwaniem kilkuset (a może nawet kilku tysięcy) znaków na godzinę, powinna znać przynajmniej podstawy SEO. I doskonale przeplatać wiedzę z zakresu pozycjonowania z umiejętnością pisania językiem korzyści, a także trafiania z przekazem tekstów do grupy docelowej. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że słowa i frazy kluczowe znajdą się w tekstach na Twojej stronie, a zarazem zdania i nagłówki nie będą wymuszone czy sztuczne.

Dlaczego treści w e-sklepie są ważne?

Wiemy już, że teksty na stronę internetową są ważne i kto powinien je przygotować. Zastanówmy się więc, na co wpływają i jakie mogą przynieść korzyści.

Poprawienie widoczności sklepu w wyszukiwarce

Przede wszystkim unikalne treści (opisy produktów, opisy kategorii w języku obcym i polskim, teksty blogowe itp.) znacznie zwiększają Twoje szanse na to, żeby wybić się spośród konkurencji. Można powiedzieć, że oryginalne akapity działają jak łokcie, skutecznie odpychając inne e-sklepy o podobnej ofercie i torując sobie tym samym drogę do zyskania uwagi wyszukiwarki Google, a tym samym do klienta. Pamiętaj - roboty Google nie lubią nudy i powtarzalności. Naprawdę warto się postarać, tworząc treści. W przeciwnym razie może Ci grozić nawet blokada witryny przez wyszukiwarkę.

Przyciągnięcie nowych klientów

Dobrze napisane, unikalne treści ze sprawnie i umiejętnie wplecionymi słowami kluczowymi dadzą Ci szansę na bycie w czołówce wyników wyszukiwania. A tym samym na pozyskanie odwiedzających stronę, którzy być może zmienią się w klientów. Uznaje się, że znalezienie się w TOP 10 daje największe możliwości powodzenia i przyciągnięcia użytkowników zainteresowanych danymi produktami.

Wsparcie sprzedaży

Dobry content pozwoli Ci na osiągnięcie celu, jaki z pewnością przyświecał Ci podczas zakładania sklepu internetowego, czyli sprzedaży. Treści na stronie, a zwłaszcza skuteczne opisy produktów (i kategorii) zastępują (oczywiście w połączeniu ze zdjęciami) kontakt ze sprzedawcą w sklepie stacjonarnym. Ich rolą jest rzetelna prezentacja wszystkich cech produktu oraz jego parametrów. Dobre opisy produktów mają pomóc w wyborze, doradzić, a także zapewnić klienta, że będzie zadowolony, decydując się na zakup oglądanej rzeczy. Język korzyści i odpowiednia budowa opisów produktowych są - dosłownie - na wagę złota. Z kolei powtarzalne, kopiowane z innych stron i źle skonstruowane opisy oferty e-sklepu to przysłowiowy gwóźdź do trumny.

Chcesz poznać zasady konstrukcji dobrych opisów produktowych na stronach www? Świetnie, bo napisaliśmy o tym e-booka. Jest całkowicie darmowy.

Utrzymanie lojalności klientów

Wyobraź sobie taką sytuację. Klient po otrzymaniu zamówienia z Twojego sklepu jest - delikatnie mówiąc - niemile zaskoczony tym, co zobaczył. Nie zgadzają się detale i parametry. Wygląd produktu “na żywo” odbiega od tego, co mógł zobaczyć i o czym mógł przeczytać na stronie internetowej. Prawdopodobnie czeka Cię nieprzyjemna procedura zwrotu, być może negatywna opinia, a także pewność, że straciłeś klienta. Dobry content w sklepie internetowym może odwrócić tę sytuację. Nie dość, że klient kupi produkt i będzie z niego zadowolony to jest duża szansa, granicząca z pewnością, że do Ciebie wróci, a jedną z opinii Twojego sklepu internetowego będzie: “Produkt zgodny z opisem. Polecam.” Pamiętaj: zadowolony klient = lojalny klient.

Dobry content w sklepie internetowym jest jednym z kluczy do biznesowego sukcesu. Twój sklep nie sprzedaje? Prawdopodobnie brak odpowiednich treści dla e-commerce jest jedną z przyczyn. Jeśli nie czujesz się na siłach, żeby wkroczyć w gąszcz stylistyczno-gramatycznych zawiłości połączonych z językiem korzyści oraz SEO, znajdź agencję copywriterską, która zrobi to za Ciebie. Daj się poznać wyszukiwarce Google i klientom.



avatar

Daria

...



Oceń artykuł:

0

   

Liczba akapitów: 17 • Liczba zdań: 57 • Liczba słów: 732

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

Aktualizacja Google Helpful Content wprowadza rewolucję w ocenianiu jakości stron. Clickbaitowe nagłówki i nic nie wnoszące artykuły ustępują miejsca bogatym w treść i odpowiadającym na pytania użytkowników tekstom. Co powinny zawierać pomocne treści? Co zrobić, aby witryna była lepiej oceniana przez algorytm Google? Czy zmiany dotyczą również branży e-commerce?...

Czytaj dalej...

SEO copywriting   blog firmowy   copywriting

facebook twitter linkedin 

Koniec roku 2022 przyniósł rewolucję w postaci udostępnienia narzędzia ChatGPT w języku polskim. Choć boty wspierające pracę copywriterów i content creatorów pojawiły się już wcześniej, to jednak sztuczna inteligencja stworzona przez OpenAI wdarła się szturmem do polskiego internetu. Czy rzeczywiście nadchodzi kres pisania? Czy ChatGPT jest w stanie zastąpić człowieka?...

Czytaj dalej...

copywriting   AI   ChatGPT

facebook twitter linkedin 

Prowadzisz sklep internetowy, ale do tej pory nie zwracałeś uwagi na opisy sprzedawanych produktów? Otrzymujesz zapytania od klientów o szczegóły oferowanych przedmiotów? A może zauważasz, że karty produktów na stronie Twojego sklepu wypadają słabo na tle konkurencji? Jeśli na chociaż jedno pytanie odpowiedź jest twierdząca, to znak, że musisz przeczytać ten artykuł!...

Czytaj dalej...

opisy produktów   content dla e-commerce   rynek e-commerce

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami