Dlaczego Twój sklep internetowy potrzebuje copywritera?
Czas czytania: 3 min


Dlaczego Twój sklep internetowy potrzebuje copywritera?

Wiele osób, tworząc sklepy internetowe, korzysta z usług programistów, informatyków czy grafików, niestety często pomijając copywriterów i ich rolę w budowaniu wizerunku marki. To duży błąd, który może doprowadzić do sytuacji, w której nawet najlepiej zbudowany sklep online zginie w morzu konkurencji.


Spis treści:

O czym myślisz, budując sklep internetowy? O dobrych zdjęciach, intuicyjnym interfejsie i wygodnej ścieżce klienta? Tak, te elementy są ważne. Ale nie będą spełniały swojej roli w branży e-commerce, jeśli zapomnisz o treściach. Content wciąż nie bez powodu jest królem (więcej o roli treści piszemy niżej). I jest, a przynajmniej powinien być, częścią strategii sprzedaży i również na nim powinien opierać się marketing. Mało tego, dobre treści są tym czynnikiem, który pomoże utrzymać Twój e-sklep na powierzchni świata online. Sprawi, że Twoja oferta i Twoje artykuły zostaną zauważone i trafią do odpowiedniej grupy docelowej.

Unikalne treści na stronę internetową - podstawa content marketingu

Tworząc treści na stronę internetową, trzeba przede wszystkim pamiętać o złotej zasadzie, jaką kieruje się copywriting: teksty powinny być unikalne. Kopiowanie na przykład opisów produktów ze strony producenta lub od konkurencji (!) jest jednym z największych grzechów, jaki możesz popełnić. Dlatego, jeśli nie czujesz się na siłach, aby władać contentem w swoim sklepie i za pomocą słów przedstawić swoje produkty, warto pomyśleć o oddelegowaniu tej części działania firmy w ręce doświadczonego copywritera.

Dobry copywriter, czyli jaki? Cechy skutecznego copywritera

Jaki powinien być idealny copywriter tworzący treści sprzedażowe dla sklepów internetowych? Jakie powinien posiadać umiejętności? Przede wszystkim taka osoba, poza kreatywnością i wystukiwaniem kilkuset (a może nawet kilku tysięcy) znaków na godzinę, powinna znać przynajmniej podstawy SEO. I doskonale przeplatać wiedzę z zakresu pozycjonowania z umiejętnością pisania językiem korzyści, a także trafiania z przekazem tekstów do grupy docelowej. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że słowa i frazy kluczowe znajdą się w tekstach na Twojej stronie, a zarazem zdania i nagłówki nie będą wymuszone czy sztuczne.

Dlaczego treści w e-sklepie są ważne?

Wiemy już, że teksty na stronę internetową są ważne i kto powinien je przygotować. Zastanówmy się więc, na co wpływają i jakie mogą przynieść korzyści.

Poprawienie widoczności sklepu w wyszukiwarce

Przede wszystkim unikalne treści (opisy produktów, opisy kategorii w języku obcym i polskim, teksty blogowe itp.) znacznie zwiększają Twoje szanse na to, żeby wybić się spośród konkurencji. Można powiedzieć, że oryginalne akapity działają jak łokcie, skutecznie odpychając inne e-sklepy o podobnej ofercie i torując sobie tym samym drogę do zyskania uwagi wyszukiwarki Google, a tym samym do klienta. Pamiętaj - roboty Google nie lubią nudy i powtarzalności. Naprawdę warto się postarać, tworząc treści. W przeciwnym razie może Ci grozić nawet blokada witryny przez wyszukiwarkę.

Przyciągnięcie nowych klientów

Dobrze napisane, unikalne treści ze sprawnie i umiejętnie wplecionymi słowami kluczowymi dadzą Ci szansę na bycie w czołówce wyników wyszukiwania. A tym samym na pozyskanie odwiedzających stronę, którzy być może zmienią się w klientów. Uznaje się, że znalezienie się w TOP 10 daje największe możliwości powodzenia i przyciągnięcia użytkowników zainteresowanych danymi produktami.

Wsparcie sprzedaży

Dobry content pozwoli Ci na osiągnięcie celu, jaki z pewnością przyświecał Ci podczas zakładania sklepu internetowego, czyli sprzedaży. Treści na stronie, a zwłaszcza skuteczne opisy produktów (i kategorii) zastępują (oczywiście w połączeniu ze zdjęciami) kontakt ze sprzedawcą w sklepie stacjonarnym. Ich rolą jest rzetelna prezentacja wszystkich cech produktu oraz jego parametrów. Dobre opisy produktów mają pomóc w wyborze, doradzić, a także zapewnić klienta, że będzie zadowolony, decydując się na zakup oglądanej rzeczy. Język korzyści i odpowiednia budowa opisów produktowych są - dosłownie - na wagę złota. Z kolei powtarzalne, kopiowane z innych stron i źle skonstruowane opisy oferty e-sklepu to przysłowiowy gwóźdź do trumny.

Chcesz poznać zasady konstrukcji dobrych opisów produktowych na stronach www? Świetnie, bo napisaliśmy o tym e-booka. Jest całkowicie darmowy.

Utrzymanie lojalności klientów

Wyobraź sobie taką sytuację. Klient po otrzymaniu zamówienia z Twojego sklepu jest - delikatnie mówiąc - niemile zaskoczony tym, co zobaczył. Nie zgadzają się detale i parametry. Wygląd produktu “na żywo” odbiega od tego, co mógł zobaczyć i o czym mógł przeczytać na stronie internetowej. Prawdopodobnie czeka Cię nieprzyjemna procedura zwrotu, być może negatywna opinia, a także pewność, że straciłeś klienta. Dobry content w sklepie internetowym może odwrócić tę sytuację. Nie dość, że klient kupi produkt i będzie z niego zadowolony to jest duża szansa, granicząca z pewnością, że do Ciebie wróci, a jedną z opinii Twojego sklepu internetowego będzie: “Produkt zgodny z opisem. Polecam.” Pamiętaj: zadowolony klient = lojalny klient.

Dobry content w sklepie internetowym jest jednym z kluczy do biznesowego sukcesu. Twój sklep nie sprzedaje? Prawdopodobnie brak odpowiednich treści dla e-commerce jest jedną z przyczyn. Jeśli nie czujesz się na siłach, żeby wkroczyć w gąszcz stylistyczno-gramatycznych zawiłości połączonych z językiem korzyści oraz SEO, znajdź agencję copywriterską, która zrobi to za Ciebie. Daj się poznać wyszukiwarce Google i klientom.



avatar

Daria

...



Oceń artykuł:

0

   

Liczba akapitów: 17 • Liczba zdań: 57 • Liczba słów: 732

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

1. Tło współpracy Bimago to jeden z liderów polskiej branży e-commerce w dziedzinie dekoracji wnętrz, oferujący przede wszystkim najwyższej jakości plakaty, obrazy, fototapety i tapety. Firma powstała w 2004 roku i w ciągu 15 lat istnienia z małej, lokalnej pracowni artystycznej przekształciła się w międzynarodową markę o globalnym zasięgu. Klienci mają obecnie do wyboru ponad 30 000 autorskich…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

Stawki za copywriting – dlaczego tak się różnią? Żyjemy w czasach, w których każdego dnia zalewani jesteśmy morzem treści - dziesiątkami artykułów branżowych, setkami newsów informacyjnych, tysiącami wpisów blogowych i milionami postów w mediach społecznościowych. Czy każdy z tych tekstów ma taką samą wartość merytoryczną, napisany jest równie ciekawym językiem i wzbudza w nas podobne emocje…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

O tym, jak przygotować opis na aukcje internetowe pisaliśmy już wcześniej. Dziś skupimy się na jednym z gigantów na polskim rynku, czyli Allegro. Jak donosi raport Gemius, to właśnie Allegro jest najczęściej kojarzonym serwisem zakupowym w kraju i z jego usług korzysta największa rzesza internautów (więcej o raporcie przeczytasz w naszym podsumowaniu 2021 roku w e-commerce). Jak zatem powinny…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

Co może stać się w przypadku, gdy zamiast tworzyć własne treści, sklep skopiuje gotowy tekst od producenta? Jak na powielony opis reaguje klient i wyszukiwarka Google? Dlaczego warto postawić na własne, unikatowe opisy produktu? Opis producenta a prawa autorskie Tekst opublikowany w internecie może być w świetle prawa postrzegany jako utwór, mający prawa autorskie. Jest to szczególnie istotne, gdy…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami