5 kluczowych trendów w e-commerce na najbliższą dekadę. Część 3: Big Data i Cookieless Future
Czas czytania: 2 min
5 kluczowych trendów w e-commerce na najbliższą dekadę. Część 3: Big Data i Cookieless Future
Big Data umożliwia firmom analizę ogromnych ilości danych i dostosowywanie oferty do indywidualnych potrzeb klientów. Jednak nadchodzące zmiany w zakresie ochrony prywatności użytkowników, zmuszą firmy do przemyślenia swoich strategii zbierania i wykorzystywania danych. W najbliższych latach umiejętność zarządzania danymi stanie się więc istotnym czynnikiem sukcesu. Jak przygotować się na tę nową rzeczywistość? Jakie technologie będą wspierać e-commerce w przyszłości? Oto, co warto wiedzieć o Big Data i przyszłości bez plików cookies.
Z jednej strony, eksplozja danych umożliwi precyzyjną personalizację ofert i optymalizację procesów biznesowych. Natomiast z drugiej strony, zmieniające się przepisy prawne, takie jak Consent Mode 2.0 oraz przejście na Cookieless Future, zmuszą firmy do przemyślenia sposobów, w jaki pozyskują i przetwarzają dane.
Big Data
Big Data to fundament nowoczesnego e-commerce, pozwalający na analizę zachowania klientów, prognozowanie trendów zakupowych i podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych. Dzięki zaawansowanym algorytmom uczenia maszynowego, firmy mogą analizować miliardy punktów danych w czasie rzeczywistym, co umożliwia dynamiczne dostosowywanie oferty do potrzeb klientów. Dlaczego to tak ważne? Przykład jeden wielu, analiza danych dotyczących nawyków zakupowych pozwoli na przewidywanie popytu na konkretne produkty, co ułatwi zarządzanie zapasami oraz optymalizację łańcucha dostaw.
Cookieless Future
Z drugiej strony, nowe regulacje dotyczące prywatności konsumentów wprowadzają znaczące zmiany w sposobie gromadzenia danych. Przejście na Cookieless Future – świat bez tradycyjnych plików cookies, które dotychczas były podstawowym narzędziem śledzenia użytkowników w internecie – stanowi duże wyzwanie dla branży e-commerce. Natomiast wprowadzenie takich rozwiązań jak Consent Mode 2.0, czyli zaawansowanych mechanizmów uzyskiwania zgody użytkowników na przetwarzanie ich danych, zmusi firmy do jeszcze większej transparentności.
Data warehouse
W obliczu tych wyzwań, firmy e-commerce coraz częściej będą sięgały po rozwiązania takie jak data warehouse, które umożliwiają scentralizowane zarządzanie danymi, ponieważ pozwalają na zbieranie, przechowywanie i analizę danych z różnych źródeł. Da to firmom pełen obraz aktywności klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. Dzięki temu możliwe jest tworzenie kompleksowych strategii marketingowych i sprzedażowych, opartych na rzetelnych danych, które pozwalają na lepsze profilowanie klientów i skuteczniejsze kampanie marketingowe.
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak zmienią się zakupy online w najbliższych latach oraz jakie nowe możliwości daje omnichannel experience czy social commerce? Śledź naszego bloga, kolejna część cyklu już wkrótce!
W e-multicontent zajmuje się content marketingiem, a także działaniami PR oraz media relations. Stawia na pogłębianie relacji i długofalową współpracę zarówno z klientami, jak i dziennikarzami. Swoje doświadczenie zdobywała pracując m.in. w redakcjach mediów drukowanych i internetowych, dzięki czemu wie, że rzetelny research to podstawa, a dobry tekst musi wywoływać emocje. Choć nie lubi pracy pod presją czasu to zawsze pilnuje deadlin'ów.
Oceń artykuł:
★★★★★
0
ilość ocen: 4średnia ocena: 4.8
Liczba akapitów: 14 • Liczba zdań: 23 • Liczba słów: 338
Z oddali słychać już dźwięk pędzących sań Mikołaja, w tle rozbrzmiewają kolędy i pastorałki, a wokół unosi się zapach choinki. To doskonały czas, aby… dopracować swoją strategię marketingową! Święta są dobrą okazją, aby pokazać swoją markę i jej asortyment z innej strony. W tym okresie konsumenci są bardziej skłonni do zakupów i otwarci na produkty spoza codziennej oferty. Jak zaplanować działania...
Wzrost sprzedaży o 136% – takimi danymi w odniesieniu do Black Friday 2024 pochwaliła się firma Tpay. Odnotowany wynik dotyczył platform e-commerce, korzystających z usług tej bramki płatniczej. W tym samym roku aż 64% respondentów, deklarowało korzystanie z promocji w trakcie trwania Black Friday i pokrewnych okazji. Jak sprawić, aby własny e-commerce nie zniknął w morzu “czarnych promocji”? Przy...
Black Friday 2025 już 28 listopada. Co roku przyciąga on prawdziwych łowców okazji. Pierwsze skojarzenia, jakie mogą przychodzić ze świętem promocji to m.in. sztuczne obniżki. Te i inne nieuczciwe praktyki miały zostać ukrócone przez dyrektywę Omnibus, wprowadzoną w 2023. W 2025 do praw chroniących konsumentów dołącza unijny Digital Services Act (DSA). Jak regulacje przekładają się na Black Friday...
AI potrafi błyskawicznie przetłumaczyć tekst, ale w przypadku języka rumuńskiego bardzo często nie oddaje tego, co najważniejsze – sensu, tonu i naturalnego brzmienia. Radu, tłumacz języka rumuńskiego, wyjaśnia, dlaczego automatyczne tłumaczenia wymagają korekty i jakich błędów najczęściej się w nich dopuszczają....
Informujemy że, e-multicontent.pl wykorzystuje pliki cookies
w celu prawidłowego działania naszej witryny, a także w celach analitycznych i reklamowych.
Więcej o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies, możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności.
Alicja
W e-multicontent zajmuje się content marketingiem, a także działaniami PR oraz media relations. Stawia na pogłębianie relacji i długofalową współpracę zarówno z klientami, jak i dziennikarzami. Swoje doświadczenie zdobywała pracując m.in. w redakcjach mediów drukowanych i internetowych, dzięki czemu wie, że rzetelny research to podstawa, a dobry tekst musi wywoływać emocje. Choć nie lubi pracy pod presją czasu to zawsze pilnuje deadlin'ów.