5 kluczowych trendów w e-commerce na najbliższą dekadę. Część 3: Big Data i Cookieless Future
Czas czytania: 2 min
5 kluczowych trendów w e-commerce na najbliższą dekadę. Część 3: Big Data i Cookieless Future
Big Data umożliwia firmom analizę ogromnych ilości danych i dostosowywanie oferty do indywidualnych potrzeb klientów. Jednak nadchodzące zmiany w zakresie ochrony prywatności użytkowników, zmuszą firmy do przemyślenia swoich strategii zbierania i wykorzystywania danych. W najbliższych latach umiejętność zarządzania danymi stanie się więc istotnym czynnikiem sukcesu. Jak przygotować się na tę nową rzeczywistość? Jakie technologie będą wspierać e-commerce w przyszłości? Oto, co warto wiedzieć o Big Data i przyszłości bez plików cookies.
Z jednej strony, eksplozja danych umożliwi precyzyjną personalizację ofert i optymalizację procesów biznesowych. Natomiast z drugiej strony, zmieniające się przepisy prawne, takie jak Consent Mode 2.0 oraz przejście na Cookieless Future, zmuszą firmy do przemyślenia sposobów, w jaki pozyskują i przetwarzają dane.
Big Data
Big Data to fundament nowoczesnego e-commerce, pozwalający na analizę zachowania klientów, prognozowanie trendów zakupowych i podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych. Dzięki zaawansowanym algorytmom uczenia maszynowego, firmy mogą analizować miliardy punktów danych w czasie rzeczywistym, co umożliwia dynamiczne dostosowywanie oferty do potrzeb klientów. Dlaczego to tak ważne? Przykład jeden wielu, analiza danych dotyczących nawyków zakupowych pozwoli na przewidywanie popytu na konkretne produkty, co ułatwi zarządzanie zapasami oraz optymalizację łańcucha dostaw.
Cookieless Future
Z drugiej strony, nowe regulacje dotyczące prywatności konsumentów wprowadzają znaczące zmiany w sposobie gromadzenia danych. Przejście na Cookieless Future – świat bez tradycyjnych plików cookies, które dotychczas były podstawowym narzędziem śledzenia użytkowników w internecie – stanowi duże wyzwanie dla branży e-commerce. Natomiast wprowadzenie takich rozwiązań jak Consent Mode 2.0, czyli zaawansowanych mechanizmów uzyskiwania zgody użytkowników na przetwarzanie ich danych, zmusi firmy do jeszcze większej transparentności.
Data warehouse
W obliczu tych wyzwań, firmy e-commerce coraz częściej będą sięgały po rozwiązania takie jak data warehouse, które umożliwiają scentralizowane zarządzanie danymi, ponieważ pozwalają na zbieranie, przechowywanie i analizę danych z różnych źródeł. Da to firmom pełen obraz aktywności klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. Dzięki temu możliwe jest tworzenie kompleksowych strategii marketingowych i sprzedażowych, opartych na rzetelnych danych, które pozwalają na lepsze profilowanie klientów i skuteczniejsze kampanie marketingowe.
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak zmienią się zakupy online w najbliższych latach oraz jakie nowe możliwości daje omnichannel experience czy social commerce? Śledź naszego bloga, kolejna część cyklu już wkrótce!
W e-multicontent zajmuje się content marketingiem, a także działaniami PR oraz media relations. Stawia na pogłębianie relacji i długofalową współpracę zarówno z klientami, jak i dziennikarzami. Swoje doświadczenie zdobywała pracując m.in. w redakcjach mediów drukowanych i internetowych, dzięki czemu wie, że rzetelny research to podstawa, a dobry tekst musi wywoływać emocje. Choć nie lubi pracy pod presją czasu to zawsze pilnuje deadlin'ów.
Oceń artykuł:
★★★★★
0
ilość ocen: 4średnia ocena: 4.8
Liczba akapitów: 14 • Liczba zdań: 23 • Liczba słów: 338
Jeszcze do niedawna Instagram był miejscem, w którym marki budowały społeczność, inspirowały i angażowały odbiorców wyłącznie w obrębie aplikacji. Teraz to się zmienia. Od 10 lipca 2025 roku Google rozpoczęło indeksowanie publicznych postów z kont profesjonalnych – obejmując zdjęcia, Reelsy, karuzele i ich opisy. To oznacza, że treści publikowane na Instagramie mogą pojawiać się bezpośrednio w wyn...
Dlaczego klienci nie klikają, nie kupują, nie reagują? Być może mówisz do nich zbyt gładko. W natłoku treści język emocji – a szczególnie język obaw – potrafi zadziałać szybciej niż jakiekolwiek racjonalne argumenty. Ale uwaga: to nie sztuka straszenia. To umiejętność zauważenia, co naprawdę niepokoi odbiorcę – i zaproponowania rozwiązania, które daje mu spokój....
Jak przebić się przez informacyjny szum i dotrzeć do klienta z przekazem, który rzeczywiście zwróci jego uwagę? Kluczem staje się zdobycie zaufania odbiorcy oraz dopasowanie komunikatu do jego potrzeb. ...
Wyszukiwarka Google się zmienia, a modele językowe – takie jak ChatGPT czy Gemini – coraz częściej stają się pierwszym źródłem informacji dla użytkowników. To oznacza jedno: czas tworzyć content nie tylko pod SEO, ale również pod LLM (Large Language Models)....
Informujemy że, e-multicontent.pl wykorzystuje pliki cookies
w celu prawidłowego działania naszej witryny, a także w celach analitycznych i reklamowych.
Więcej o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies, możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności.
Alicja
W e-multicontent zajmuje się content marketingiem, a także działaniami PR oraz media relations. Stawia na pogłębianie relacji i długofalową współpracę zarówno z klientami, jak i dziennikarzami. Swoje doświadczenie zdobywała pracując m.in. w redakcjach mediów drukowanych i internetowych, dzięki czemu wie, że rzetelny research to podstawa, a dobry tekst musi wywoływać emocje. Choć nie lubi pracy pod presją czasu to zawsze pilnuje deadlin'ów.