Jak powinny wyglądać skuteczne opisy na Allegro?

Czas czytania: 3 min

Jak powinny wyglądać skuteczne opisy na Allegro?
Jak powinny wyglądać skuteczne opisy na Allegro?

Karta produktu, czyli tzw. listing, to ważny element sprzedaży w internecie. To dzięki niemu klient ma możliwość poznania artykułu, który go interesuje, uzyskania informacji na jego temat i odpowiedzi na swoje pytania. W zakupach dokonywanych on-line klient nie ma możliwości obejrzenia produktu na żywo, dlatego tak ważne jest zamieszczanie dobrych opisów.


Spis treści:


O tym, jak przygotować opis na aukcje internetowe pisaliśmy już wcześniej. Dziś skupimy się na jednym z gigantów na polskim rynku, czyli Allegro. Jak donosi raport Gemius, to właśnie Allegro jest najczęściej kojarzonym serwisem zakupowym w kraju i z jego usług korzysta największa rzesza internautów (więcej o raporcie przeczytasz w naszym podsumowaniu 2021 roku w e-commerce). Jak zatem powinny wyglądać opisy na Allegro, aby były skuteczne? Czym się kierować, tworząc kartę produktu? Jakie są wymagania formalne, a na co zwracają uwagę klienci?

Korzyści ze sprzedaży na Allegro

Zdecydowanym plusem sprzedaży na marketplace Allegro (w porównaniu do własnego sklepu internetowego) jest rozpoznawalność marki oraz przyzwyczajenie klientów. Spora część osób w poszukiwaniu danego produktu w pierwszej kolejności sięga właśnie po Allegro. Użytkownicy są przyzwyczajeni do tej platformy i zwykle potrafią się po niej swobodnie poruszać, przez co dokonywanie zakupów jest dużo łatwiejsze. Dodatkowo Allegro ma atrakcyjny pakiet benefitów, zachęcających do regularnych transakcji, jak darmowe dostawy czy kupony zniżkowe.

Opis na Allegro — wymogi formalne

Listing na Allegro składa się z dwóch części — tytułu oraz opisu produktu. Tytuł może posiadać maksymalnie 30 znaków ze spacjami, musi w prosty i zwięzły sposób przedstawić oferowany towar. Powinien on również zawierać słowo kluczowe, które ułatwi wyszukiwanie przez potencjalnego klienta. To, czego należy unikać w tytułach, to przede wszystkim określenia typu “hit”, “najtaniej”, “okazja” lub podobne słowa, zachęcające do kliknięcia. Zabronione jest używanie fraz, które nie mają związku z oferowanym przedmiotem, nawiązujących do nazwy marki, która nie jest producentem — np. telefon nie iPhone lub sukienka jak ZARA. Tytuł powinien być przede wszystkim zwięzły i nazywać artykuł tak, by można go było w szybki sposób znaleźć.

Jeśli chodzi o treść, Allegro nie wyznacza limitu ilości znaków. Należy jednak dopasować długość opisu tak, by przedstawić wszystkie informacje, ale równocześnie nie zanudzić klienta. Warto stosować podkreślenia, pogrubienia oraz wypunktowania. Sprawi to, że tekst będzie atrakcyjniejszy wizualnie. Dowolność w operowaniu nagłówkami pozwoli na podział tekstu na sekcje, co również ułatwi czytanie. Warto przy tym dodać zdjęcia, które będą odpowiadać danej części tekstu. Dzięki temu podczas czytania o schemacie budowy lub wyborach kolorystycznych klient będzie miał możliwość zobaczenia wizualizacji na grafice obok. Przemyślane rozmieszczenie zdjęć, zawierających aranżacje czy sposoby wykorzystania danego przedmiotu, z pewnością pobudzi wyobraźnię klienta. Bardzo ważne jest również umiejętne operowanie słowami kluczowymi tak, aby pojawiły się w tekście i nagłówkach, ale nie były zbyt toporne i nie wpływały na odbiór treści. Przy dobieraniu słów kluczowych warto przyjrzeć się konkurencji oraz frazom, które klienci sami stosują w komentarzach do aukcji. Dzięki umiejętnemu stosowaniu wyrażeń, do ofert będzie trafiać więcej internautów, a co za tym idzie — więcej potencjalnych kupców.

Jak dopasować opis produktu do klienta?

Dobry opis produktu na marketplace powinien odpowiadać na potrzeby i najczęstsze zapytania klientów. Im więcej pojawi się informacji w karcie produktu, tym mniej pytań o przedmiot będzie się pojawiać, a co za tym idzie — sprzedaż będzie przebiegać sprawniej. Klient, otrzymując szczegółowe informacje już w samym opisie, nie będzie musiał kierować zapytań o przedmiot, dzięki czemu będzie mógł szybciej podjąć decyzję zakupową.

W tworzeniu skutecznych opisów na Allegro bardzo pomocne są recenzje klientów. Z pozostawionych opinii można wyciągnąć wiele danych, które przydadzą się przy tworzeniu karty produktu. Dzięki temu łatwiej będzie podkreślić cechy ważne z punktu widzenia użytkownika, co pozwoli również wyprzedzić ewentualne zapytania o produkt. Należy na bieżąco sprawdzać recenzje, aby wiedzieć, czego konsument oczekuje od oferowanego produktu. Jeśli dopiero wchodzisz na rynek marketplace, warto przyjrzeć się opiniom i komentarzom na profilach konkurencji.

Skuteczny opis produktu — czyli jaki?

Dobry opis powinien przede wszystkim przedstawiać informacje na temat produktu. Aby pobudzić w użytkowniku chęć zakupu, w opisie powinny znaleźć się informacje o tym, kiedy produkt okaże się niezawodny oraz dlaczego warto go kupić. Należy opisać jego wygląd, w jaki sposób czy z jakiego materiału jest zrobiony. Przy zastosowanych technologiach dobrze jest rozwinąć temat i napisać, jakie korzyści niosą i jak działają — będzie to bardziej zrozumiałe dla klienta. Jeśli produkt narodził się z ciekawej koncepcji projektowej, warto o tym wspomnieć. Dzięki temu opis zyska na oryginalności i wybije się wśród ofert konkurencji. Zalety produktu należy opisywać, używając języka korzyści. Dla czytelności najlepiej przedstawić je w formie wypunktowań.

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży poprzez zastosowanie wysokiej jakości treści — skontaktuj się z nami. Zajmujemy się opisami produktów na co dzień i znamy wymagania klientów internetowych od podszewki — w końcu sami nimi jesteśmy! Sprawdź naszą ofertę opisów produktów na marketplace i daj sobie szansę na wyższą sprzedaż.



avatar

Joanna

W e-multicontent zajmuje się nie tylko tworzeniem treści, ale również koordynuje pracę tłumaczy i native speakerów, dbając o to, by wszystkie teksty były dostarczone na czas. Jako filolog ukraiński i copywriter łączy wiedzę teoretyczną z praktyką, nie tylko w zakresie tekstów, ale również tłumaczeń. Swoje fotograficzne doświadczenie wykorzystuje w dbaniu o wizualną warstwę treści. Chętnie uczy się nowych rzeczy i korzysta z doświadczenia innych.



Oceń artykuł:

0

ilość ocen: 13   średnia ocena: 5.0

Liczba akapitów: 12 • Liczba zdań: 50 • Liczba słów: 726

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

Jeszcze do niedawna Instagram był miejscem, w którym marki budowały społeczność, inspirowały i angażowały odbiorców wyłącznie w obrębie aplikacji. Teraz to się zmienia. Od 10 lipca 2025 roku Google rozpoczęło indeksowanie publicznych postów z kont profesjonalnych – obejmując zdjęcia, Reelsy, karuzele i ich opisy. To oznacza, że treści publikowane na Instagramie mogą pojawiać się bezpośrednio w wyn...

Czytaj dalej...

• instagram   • google   • wyszukiwarka

facebook twitter linkedin 

Dlaczego klienci nie klikają, nie kupują, nie reagują? Być może mówisz do nich zbyt gładko. W natłoku treści język emocji – a szczególnie język obaw – potrafi zadziałać szybciej niż jakiekolwiek racjonalne argumenty. Ale uwaga: to nie sztuka straszenia. To umiejętność zauważenia, co naprawdę niepokoi odbiorcę – i zaproponowania rozwiązania, które daje mu spokój....

Czytaj dalej...

• język obaw   • copywriting   • blog

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami




🍪  Zgoda na pliki cookies
Informujemy że, e-multicontent.pl wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego działania naszej witryny, a także w celach analitycznych i reklamowych.

Więcej o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies, możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności.