Jak powinny wyglądać skuteczne opisy na Allegro?
Czas czytania: 3 min


Jak powinny wyglądać skuteczne opisy na Allegro?

Karta produktu, czyli tzw. listing, to ważny element sprzedaży w internecie. To dzięki niemu klient ma możliwość poznania artykułu, który go interesuje, uzyskania informacji na jego temat i odpowiedzi na swoje pytania. W zakupach dokonywanych on-line klient nie ma możliwości obejrzenia produktu na żywo, dlatego tak ważne jest zamieszczanie dobrych opisów.


Spis treści:

O tym, jak przygotować opis na aukcje internetowe pisaliśmy już wcześniej. Dziś skupimy się na jednym z gigantów na polskim rynku, czyli Allegro. Jak donosi raport Gemius, to właśnie Allegro jest najczęściej kojarzonym serwisem zakupowym w kraju i z jego usług korzysta największa rzesza internautów (więcej o raporcie przeczytasz w naszym podsumowaniu 2021 roku w e-commerce). Jak zatem powinny wyglądać opisy na Allegro, aby były skuteczne? Czym się kierować, tworząc kartę produktu? Jakie są wymagania formalne, a na co zwracają uwagę klienci?

Korzyści ze sprzedaży na Allegro

Zdecydowanym plusem sprzedaży na marketplace Allegro (w porównaniu do własnego sklepu internetowego) jest rozpoznawalność marki oraz przyzwyczajenie klientów. Spora część osób w poszukiwaniu danego produktu w pierwszej kolejności sięga właśnie po Allegro. Użytkownicy są przyzwyczajeni do tej platformy i zwykle potrafią się po niej swobodnie poruszać, przez co dokonywanie zakupów jest dużo łatwiejsze. Dodatkowo Allegro ma atrakcyjny pakiet benefitów, zachęcających do regularnych transakcji, jak darmowe dostawy czy kupony zniżkowe.

Opis na Allegro — wymogi formalne

Listing na Allegro składa się z dwóch części — tytułu oraz opisu produktu. Tytuł może posiadać maksymalnie 30 znaków ze spacjami, musi w prosty i zwięzły sposób przedstawić oferowany towar. Powinien on również zawierać słowo kluczowe, które ułatwi wyszukiwanie przez potencjalnego klienta. To, czego należy unikać w tytułach, to przede wszystkim określenia typu “hit”, “najtaniej”, “okazja” lub podobne słowa, zachęcające do kliknięcia. Zabronione jest używanie fraz, które nie mają związku z oferowanym przedmiotem, nawiązujących do nazwy marki, która nie jest producentem — np. telefon nie iPhone lub sukienka jak ZARA. Tytuł powinien być przede wszystkim zwięzły i nazywać artykuł tak, by można go było w szybki sposób znaleźć.

Jeśli chodzi o treść, Allegro nie wyznacza limitu ilości znaków. Należy jednak dopasować długość opisu tak, by przedstawić wszystkie informacje, ale równocześnie nie zanudzić klienta. Warto stosować podkreślenia, pogrubienia oraz wypunktowania. Sprawi to, że tekst będzie atrakcyjniejszy wizualnie. Dowolność w operowaniu nagłówkami pozwoli na podział tekstu na sekcje, co również ułatwi czytanie. Warto przy tym dodać zdjęcia, które będą odpowiadać danej części tekstu. Dzięki temu podczas czytania o schemacie budowy lub wyborach kolorystycznych klient będzie miał możliwość zobaczenia wizualizacji na grafice obok. Przemyślane rozmieszczenie zdjęć, zawierających aranżacje czy sposoby wykorzystania danego przedmiotu, z pewnością pobudzi wyobraźnię klienta. Bardzo ważne jest również umiejętne operowanie słowami kluczowymi tak, aby pojawiły się w tekście i nagłówkach, ale nie były zbyt toporne i nie wpływały na odbiór treści. Przy dobieraniu słów kluczowych warto przyjrzeć się konkurencji oraz frazom, które klienci sami stosują w komentarzach do aukcji. Dzięki umiejętnemu stosowaniu wyrażeń, do ofert będzie trafiać więcej internautów, a co za tym idzie — więcej potencjalnych kupców.

Jak dopasować opis produktu do klienta?

Dobry opis produktu na marketplace powinien odpowiadać na potrzeby i najczęstsze zapytania klientów. Im więcej pojawi się informacji w karcie produktu, tym mniej pytań o przedmiot będzie się pojawiać, a co za tym idzie — sprzedaż będzie przebiegać sprawniej. Klient, otrzymując szczegółowe informacje już w samym opisie, nie będzie musiał kierować zapytań o przedmiot, dzięki czemu będzie mógł szybciej podjąć decyzję zakupową.

W tworzeniu skutecznych opisów na Allegro bardzo pomocne są recenzje klientów. Z pozostawionych opinii można wyciągnąć wiele danych, które przydadzą się przy tworzeniu karty produktu. Dzięki temu łatwiej będzie podkreślić cechy ważne z punktu widzenia użytkownika, co pozwoli również wyprzedzić ewentualne zapytania o produkt. Należy na bieżąco sprawdzać recenzje, aby wiedzieć, czego konsument oczekuje od oferowanego produktu. Jeśli dopiero wchodzisz na rynek marketplace, warto przyjrzeć się opiniom i komentarzom na profilach konkurencji.

Skuteczny opis produktu — czyli jaki?

Dobry opis powinien przede wszystkim przedstawiać informacje na temat produktu. Aby pobudzić w użytkowniku chęć zakupu, w opisie powinny znaleźć się informacje o tym, kiedy produkt okaże się niezawodny oraz dlaczego warto go kupić. Należy opisać jego wygląd, w jaki sposób czy z jakiego materiału jest zrobiony. Przy zastosowanych technologiach dobrze jest rozwinąć temat i napisać, jakie korzyści niosą i jak działają — będzie to bardziej zrozumiałe dla klienta. Jeśli produkt narodził się z ciekawej koncepcji projektowej, warto o tym wspomnieć. Dzięki temu opis zyska na oryginalności i wybije się wśród ofert konkurencji. Zalety produktu należy opisywać, używając języka korzyści. Dla czytelności najlepiej przedstawić je w formie wypunktowań.

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży poprzez zastosowanie wysokiej jakości treści — skontaktuj się z nami. Zajmujemy się opisami produktów na co dzień i znamy wymagania klientów internetowych od podszewki — w końcu sami nimi jesteśmy! Sprawdź naszą ofertę opisów produktów na marketplace i daj sobie szansę na wyższą sprzedaż.



avatar

Joanna

...



Oceń artykuł:

0

   

Liczba akapitów: 12 • Liczba zdań: 50 • Liczba słów: 726

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

Stawki za copywriting – dlaczego tak się różnią? Żyjemy w czasach, w których każdego dnia zalewani jesteśmy morzem treści - dziesiątkami artykułów branżowych, setkami newsów informacyjnych, tysiącami wpisów blogowych i milionami postów w mediach społecznościowych. Czy każdy z tych tekstów ma taką samą wartość merytoryczną, napisany jest równie ciekawym językiem i wzbudza w nas podobne emocje…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

O tym, jak przygotować opis na aukcje internetowe pisaliśmy już wcześniej. Dziś skupimy się na jednym z gigantów na polskim rynku, czyli Allegro. Jak donosi raport Gemius, to właśnie Allegro jest najczęściej kojarzonym serwisem zakupowym w kraju i z jego usług korzysta największa rzesza internautów (więcej o raporcie przeczytasz w naszym podsumowaniu 2021 roku w e-commerce). Jak zatem powinny…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

Co może stać się w przypadku, gdy zamiast tworzyć własne treści, sklep skopiuje gotowy tekst od producenta? Jak na powielony opis reaguje klient i wyszukiwarka Google? Dlaczego warto postawić na własne, unikatowe opisy produktu? Opis producenta a prawa autorskie Tekst opublikowany w internecie może być w świetle prawa postrzegany jako utwór, mający prawa autorskie. Jest to szczególnie istotne, gdy…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

Co to jest E-A-T? Google EAT to system oceny tekstu, służący określeniu kompetencji witryny. Bierze pod uwagę to, czy treści są wysokiej jakości i zawierają wiarygodne informacje. EAT nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym, ma jednak duży wpływ na rangę contentu i wyszukiwania. Pierwszy raz pojęcie E-A-T pojawiło się w 2014 roku w przewodniku Google —Search Quality Evaluator Guidelines. Jest…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami