Karko x e-multicontent - case study

Czas czytania: 7 min

Karko x e-multicontent - case study
Karko x e-multicontent - case study

Ponad 1 250 000 przelanych na papier znaków, w tym 347 opisów produktów, 70 opisów kategorii i 47 wpisów blogowych, a także treści e-commerce w 5 różnych językach - to bilans współpracy e-multicontent z Karko, polskim producentem odzieży damskiej. Przez ponad rok mieliśmy szansę wspierać markę w jej rozwoju na rynku polskim i w ekspansji na rynki zagraniczne, dostarczając merytoryczne, przyjazne dla czytelniczek i zoptymalizowane pod SEO teksty.


1. Tło współpracy

Informacje na temat klienta

Karko to jeden z najbardziej cenionych i rozpoznawalnych producentów mody damskiej plus size, działający na rynku od 2008 roku. W ciągu 15 lat z małego, rodzinnego biznesu, przeistoczył się on w firmę o zasięgu ogólnopolskim, a w ostatnim czasie z powodzeniem rozpoczął ekspansję na rynki zagraniczne. Za sukcesem marki z jednej strony stoją znakomite projekty, tworzone z myślą o kobietach i ich komforcie, z drugiej - najwyższa jakość oferowanych produktów. Wszystkie sukienki, bluzki, eleganckie komplety, kombinezony czy spodnie Karko szyte są wyłącznie w polskich szwalniach, z wykorzystaniem najlepszych europejskich tkanin. Zdaniem klientek Karko oferuje im ubrania, idealnie łączące elegancję i komfort, a przy tym jest marką godną zaufania i w pełni rozumiejącą potrzeby kobiet plus size.

Dlaczego Karko wybrało e-multicontent?

Marka Karko oferuje produkty dla bardzo jasno sprecyzowanej grupy odbiorczyń, dlatego też posiada równie precyzyjnie określoną strategię komunikacji. W kierowanych do klientek materiałach kluczowe jest podejście inkluzywne, pełne empatii i otwartości na potrzeby kobiet, pozbawione tonu oceniającego czy moralizatorskiego. Wszystkie kanały komunikacji marki mają być z założenia miejscem przyjaznym i bezpiecznym, dającym kobietom przestrzeń do pokazania własnego “ja”. Z takimi też wymaganiami firma zgłosiła się do nas, kiedy w roku 2021 szukała partnera do poszerzenia i zoptymalizowania działań w zakresie treści na stronę internetową i e-sklep marki. O podjęciu współpracy Karko z e-multicontent zadecydowało więc kilka aspektów. Po pierwsze: otwartość i zrozumienie potrzeb firmy. Po drugie: olbrzymie doświadczenie w branży modowej oraz znajomość rynku e-commerce.

2. Zakres współpracy i cele do osiągnięcia

Zadania do wykonania

Współpracę z marką Karko rozpoczęliśmy we wrześniu 2021 od rozbudowy i optymalizacji istniejących w e-sklepie opisów produktów i kategorii, a następnie tworzenia nowego contentu, w tym artykułów na blog firmowy o tematyce produktowej i poradnikowej. Mając bogate doświadczenie w e-commerce i zespół copywriterów, specjalizujących się w treściach dla branży fashion, byliśmy w stanie regularnie dostarczać klientowi duże partie tekstów w języku polskim, o różnej długości i specyfice. Dodatkowo wspieraliśmy Karko w działaniach na rynkach zagranicznych, przygotowując tłumaczenia opisów kategorii, elementów strony internetowej oraz komunikacji marketingowej.

Strategia działania i cele do realizacji

Prowadzone na rzecz Karko działania contentowe w pierwszym etapie miały na celu ujednolicenie i uatrakcyjnienie treści prezentowanych w e-sklepie i na polskojęzycznej stronie internetowej marki. Istniejące materiały wymagały korekty stylistycznej, rozbudowy i optymalizacji, dzięki czemu miały stać się bardziej wiarygodne i przyjazne użytkowniczkom, a przy tym lepiej dostosowane do algorytmów wyszukiwarek internetowych. Kolejnym etapem w harmonogramie działań była rozbudowa contentu, w tym przygotowanie nowych opisów produktów i kategorii, a także regularne wsparcie klienta w tworzeniu treści na bloga. Cel, jaki przyświecał takim działaniom, to zwiększenie widoczności e-sklepu w wyszukiwarkach internetowych, wypracowanie wizerunku eksperta w branży i dotarcie z ofertą do nowych klientek.

casestudy karko opisy

3. Efekty współpracy

Piętnaście miesięcy współpracy z marką Karko to okres intensywnych działań naszego zespołu copywriterów, mającego na celu przygotowanie ciekawego, unikalnego i dopracowanego pod względem merytoryki contentu. Efektem tej pracy jest 47 wpisów blogowych, 347 opisów produktów i 70 opisów kategorii w języku polskim. Ponadto przygotowaliśmy opisy kategorii dla platformy B2B w języku niemieckim, angielskim i czeskim, a także przetłumaczyliśmy pakiety treści e-commerce (w tym menu, filtrowanie, formularze na www, maile do klientów, warunki zakupów), przeznaczone na rynek angielski, niemiecki, czeski i francuski. Łącznie dało to sumę ponad 1 250 000 znaków ze spacjami, z czego niemal połowę stanowiły treści w językach obcych.

karko ilo   tre ci pl

347 opisów produktów

Marka Karko znana jest z wyznaczania trendów w dziedzinie mody plus size, dlatego też każdego roku uzupełnia swoją ofertę o wiele nowych modeli ubrań. Tylko w 2022 asortyment producenta powiększył się o ponad 100 propozycji, w tym sukienek, spodni, kombinezonów i eleganckich kompletów. Nasza agencja zajęła się przygotowaniem od zera opisów dla wszystkich nowych produktów, a także optymalizacją i rozbudową wcześniej istniejących opisów, zgodnie z zaproponowaną przez nas strukturą. Według jej założeń każdy opis musiał mieć minimum 1000 znaków ze spacjami i składać się z trzech elementów: części opisowej, bullet points oraz porady stylizacyjnej. Całość musiała być przekazana językiem korzyści i skupiać się na potrzebach oraz oczekiwaniach kobiet, poszukujących odzieży plus size.

Efekt: przygotowane przez nas opisy, uzupełnione dobrej jakości fotografiami, zastępują klientkom bezpośredni kontakt z produktem i możliwość realnego obejrzenia czy przymierzenia ubrania. Dzięki precyzji opisów i skupieniu się w nich na potrzebach kobiet, zmniejszyła się liczba zwrotów, wzrosło zaś zadowolenie klientek i pozytywny wizerunek marki.

70 opisów kategorii i podkategorii

Dokładne opisy kategorii i podkategorii, zawierające ogólną charakterystykę zamieszczanych w niej produktów (w tym ich typy i podstawowe informacje o materiale, rozmiarach, wzorach), pozwalają klientom lepiej zorientować się w ofercie sklepu. Ponadto takie treści są niezwykle cenne z punktu widzenia SEO - mają olbrzymi wpływ na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Marka Karko doskonale zdawała sobie sprawę z potencjału opisów kategorii, jednak z uwagi na bardzo szeroką ofertę i mocno rozbudowaną strukturę e-sklepu, nie miała zasobów na bieżące uzupełnianie tych treści. Dzięki naszemu wsparciu w ciągu 15 miesięcy opisy wszystkich kluczowych kategorii zostały rozbudowane, uzupełnione i zoptymalizowane. Dodatkowo na stronie pojawiły się również opisy większości podkategorii, wyodrębnionych w oparciu o najczęstsze wybory i zapytania klientek, jak “Sukienki na wesele”, “Spodnie lniane” czy “Kombinezony na imprezę do klubu”.

Efekt: opisy kategorii pomagają klientkom e-sklepu w znalezieniu produktów, których szukają, a same treści mają ważne znaczenie dla całej strategii pozycjonowania marki. Dzięki odpowiedniej strukturze tekstów i zamieszczeniu w nich fraz kluczowych, sklep internetowy jest lepiej widoczny w wyszukiwarkach internetowych, a informacja o produktach dociera do szerszego grona odbiorczyń.

47 wpisów blogowych w języku polskim

Marka Karko tworzona jest przez pasjonatów mody, posiadających nie tylko świetne wyczucie trendów, ale również szeroką wiedzę na temat ubrań, zasad ich dobierania i kreowania własnego stylu. Blog firmowy jest idealnym miejscem, by dzielić się takimi informacjami z kobietami i tym samym budować społeczność lojalnych klientek. Z drugiej strony, regularnie publikowane wpisy to doskonały zastrzyk tzw. fresh contentu, mającego olbrzymie znaczenie dla pozycjonowania całej strony. Podczas naszej współpracy z marką Karko przygotowaliśmy 47 merytorycznych wpisów blogowych, poruszających zarówno bieżące tematy (np. “Najmodniejsze kolory lata 2022”), jak i będące prawdziwymi evergreenami (“Jak dobrać ubrania do figury typu klepsydra?”). Nie brakowało również wpisów lifestylowych, skoncentrowanych na tematach bliskich sercu klientom marki, jak np. sztuka dialogu z nastolatką czy triki na porządek w szafie.

Łącznie przygotowane przez nas wpisy blogowe wygenerowały niemal 50 000 odsłon, a największą popularnością cieszyły się artykuły:

  1. Jak dobrać ubrania do figury? Krótki przewodnik po typach kobiecych sylwetek - 6282 osłony
  2. Sukienki na karnawał 2022 - 3696 odsłon
  3. Święta w dobrym stylu. Poznaj nasze propozycje stylizacji - 2286 odsłon
  4. Stylizacje na imprezę dla 40-latki - 2154 odsłony
  5. Integracja międzypokoleniowa, czyli jak dbać o więzi kobiet w różnym wieku - 1921 odsłon

Efekt: publikacja merytorycznych wpisów blogowych na stronie internetowej pozwoliła na wzmocnienie wizerunku marki Karko jako eksperta w swojej branży i zdobycia większego zaufania u klientek. Regularne dostarczanie nowego contentu pozytywnie wpłynęło także na pozycjonowanie e-sklepu, a co za tym idzie - zwiększenia rozpoznawalności marki w sieci i grupie docelowej produktów.

Treści na rynki zagraniczne

Przez pierwsze lata swojej działalności marka Karko skupiona była przede wszystkim na rynku polskim, jednak wraz z rozwojem oferty i możliwości produkcyjnych, coraz częściej kierowała wzrok ku rynkom zagranicznym. Aby jednak z sukcesem ruszyć na podbój innych krajów, niezbędne było odpowiednie przygotowanie e-sklepu i materiałów marketingowych, w tym zadbanie o ich jak najlepsze tłumaczenie. Na prośbę klienta nasza agencja zajęła się tłumaczeniem podstawowej zawartości strony (menu, informacje o dostawach, oferta, FAQ) i formularzy (zwroty, zamówienia, reklamacje) na 4 języki: angielski, niemiecki, czeski i francuski. Od podstaw przygotowaliśmy także opisy wybranych kategorii produktowych na platformę B2B marki, skierowaną do potencjalnych partnerów biznesowych (e-sklepy, lokalne butiki, salony sukien wizytowych) na rynku czeskim, niemieckim i angielskim.

Efekt: możliwość uruchomienia kolejnych wersji językowych sklepu internetowego i szerszego dotarcia z ofertą do klientek spoza Polski. Ponieważ tłumaczenia i teksty przygotowywane były przez native speakerów, treści są nie tylko poprawne, ale także dostosowane do rynków docelowych i upodobań lokalnych odbiorczyń. Dzięki temu marka “mówi” prawdziwym językiem swoich klientek, a to zwiększa zaufanie i może przełożyć się na lepsze wyniki sprzedażowe.

karko wersjejezykowe

Podsumowanie

Piętnastomiesięczna współpraca e-multicontent z Karko zaowocowała setkami unikalnych, przyjaznych użytkowniczkom i zoptymalizowanych pod SEO tekstów, a także wieloma tysiącami przetłumaczonych słów. Dzięki nim marka może lepiej realizować swoje cele sprzedażowe, umacniać wizerunek eksperta w branży i docierać do nowych grup docelowych - zarówno w kraju, jak i poza jego granicami. A co o współpracy z nami mówi sam klient? Robert Karkowski, właściciel marki Karko stwierdził: “Jako producent mody plus size szukaliśmy partnera, który nie tylko udoskonali i zoptymalizuje content w naszym sklepie internetowym, ale także wykaże się pełnym zrozumieniem potrzeb naszych Klientek. Dokładnie to otrzymaliśmy od e-multicontent, dlatego z czasem powierzyliśmy agencji nie tylko przygotowywanie opisów produktów i kategorii w języku polskim, ale także regularne dostarczanie wpisów na firmowy blog. A kiedy zrobiliśmy krok w stronę ekspansji zagranicznej, to wybór specjalistów od tłumaczeń, transkreacji i tworzenia treści w językach obcych mógł być tylko jeden. Dzięki pracy doświadczonych native speakerów szybko i sprawnie mogliśmy uruchomić angielską, niemiecką, czeską i francuską wersję naszej platformy sprzedażowej B2B, a w planach mamy również kolejne rynki”. Wszystko więc wskazuje na to, że nasza współpraca z marką Karko będzie kontynuowana i razem zrealizujemy wiele kolejnych projektów.



avatar

Marta

...



Oceń artykuł:

   

Liczba akapitów: 32 • Liczba zdań: 80 • Liczba słów: 1498






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami