Karko x e-multicontent - case study
Czas czytania: 7 min


Karko x e-multicontent - case study

Ponad 1 250 000 przelanych na papier znaków, w tym 347 opisów produktów, 70 opisów kategorii i 47 wpisów blogowych, a także treści e-commerce w 5 różnych językach - to bilans współpracy e-multicontent z Karko, polskim producentem odzieży damskiej. Przez ponad rok mieliśmy szansę wspierać markę w jej rozwoju na rynku polskim i w ekspansji na rynki zagraniczne, dostarczając merytoryczne, przyjazne dla czytelniczek i zoptymalizowane pod SEO teksty.


Spis treści:

1. Tło współpracy

Informacje na temat klienta

Karko to jeden z najbardziej cenionych i rozpoznawalnych producentów mody damskiej plus size, działający na rynku od 2008 roku. W ciągu 15 lat z małego, rodzinnego biznesu, przeistoczył się on w firmę o zasięgu ogólnopolskim, a w ostatnim czasie z powodzeniem rozpoczął ekspansję na rynki zagraniczne. Za sukcesem marki z jednej strony stoją znakomite projekty, tworzone z myślą o kobietach i ich komforcie, z drugiej - najwyższa jakość oferowanych produktów. Wszystkie sukienki, bluzki, eleganckie komplety, kombinezony czy spodnie Karko szyte są wyłącznie w polskich szwalniach, z wykorzystaniem najlepszych europejskich tkanin. Zdaniem klientek Karko oferuje im ubrania, idealnie łączące elegancję i komfort, a przy tym jest marką godną zaufania i w pełni rozumiejącą potrzeby kobiet plus size.

Dlaczego Karko wybrało e-multicontent?

Marka Karko oferuje produkty dla bardzo jasno sprecyzowanej grupy odbiorczyń, dlatego też posiada równie precyzyjnie określoną strategię komunikacji. W kierowanych do klientek materiałach kluczowe jest podejście inkluzywne, pełne empatii i otwartości na potrzeby kobiet, pozbawione tonu oceniającego czy moralizatorskiego. Wszystkie kanały komunikacji marki mają być z założenia miejscem przyjaznym i bezpiecznym, dającym kobietom przestrzeń do pokazania własnego “ja”. Z takimi też wymaganiami firma zgłosiła się do nas, kiedy w roku 2021 szukała partnera do poszerzenia i zoptymalizowania działań w zakresie treści na stronę internetową i e-sklep marki. O podjęciu współpracy Karko z e-multicontent zadecydowało więc kilka aspektów. Po pierwsze: otwartość i zrozumienie potrzeb firmy. Po drugie: olbrzymie doświadczenie w branży modowej oraz znajomość rynku e-commerce.

2. Zakres współpracy i cele do osiągnięcia

Zadania do wykonania

Współpracę z marką Karko rozpoczęliśmy we wrześniu 2021 od rozbudowy i optymalizacji istniejących w e-sklepie opisów produktów i kategorii, a następnie tworzenia nowego contentu, w tym artykułów na blog firmowy o tematyce produktowej i poradnikowej. Mając bogate doświadczenie w e-commerce i zespół copywriterów, specjalizujących się w treściach dla branży fashion, byliśmy w stanie regularnie dostarczać klientowi duże partie tekstów w języku polskim, o różnej długości i specyfice. Dodatkowo wspieraliśmy Karko w działaniach na rynkach zagranicznych, przygotowując tłumaczenia opisów kategorii, elementów strony internetowej oraz komunikacji marketingowej.

Strategia działania i cele do realizacji

Prowadzone na rzecz Karko działania contentowe w pierwszym etapie miały na celu ujednolicenie i uatrakcyjnienie treści prezentowanych w e-sklepie i na polskojęzycznej stronie internetowej marki. Istniejące materiały wymagały korekty stylistycznej, rozbudowy i optymalizacji, dzięki czemu miały stać się bardziej wiarygodne i przyjazne użytkowniczkom, a przy tym lepiej dostosowane do algorytmów wyszukiwarek internetowych. Kolejnym etapem w harmonogramie działań była rozbudowa contentu, w tym przygotowanie nowych opisów produktów i kategorii, a także regularne wsparcie klienta w tworzeniu treści na bloga. Cel, jaki przyświecał takim działaniom, to zwiększenie widoczności e-sklepu w wyszukiwarkach internetowych, wypracowanie wizerunku eksperta w branży i dotarcie z ofertą do nowych klientek.

casestudy karko opisy

3. Efekty współpracy

Piętnaście miesięcy współpracy z marką Karko to okres intensywnych działań naszego zespołu copywriterów, mającego na celu przygotowanie ciekawego, unikalnego i dopracowanego pod względem merytoryki contentu. Efektem tej pracy jest 47 wpisów blogowych, 347 opisów produktów i 70 opisów kategorii w języku polskim. Ponadto przygotowaliśmy opisy kategorii dla platformy B2B w języku niemieckim, angielskim i czeskim, a także przetłumaczyliśmy pakiety treści e-commerce (w tym menu, filtrowanie, formularze na www, maile do klientów, warunki zakupów), przeznaczone na rynek angielski, niemiecki, czeski i francuski. Łącznie dało to sumę ponad 1 250 000 znaków ze spacjami, z czego niemal połowę stanowiły treści w językach obcych.

karko ilo   tre ci pl

347 opisów produktów

Marka Karko znana jest z wyznaczania trendów w dziedzinie mody plus size, dlatego też każdego roku uzupełnia swoją ofertę o wiele nowych modeli ubrań. Tylko w 2022 asortyment producenta powiększył się o ponad 100 propozycji, w tym sukienek, spodni, kombinezonów i eleganckich kompletów. Nasza agencja zajęła się przygotowaniem od zera opisów dla wszystkich nowych produktów, a także optymalizacją i rozbudową wcześniej istniejących opisów, zgodnie z zaproponowaną przez nas strukturą. Według jej założeń każdy opis musiał mieć minimum 1000 znaków ze spacjami i składać się z trzech elementów: części opisowej, bullet points oraz porady stylizacyjnej. Całość musiała być przekazana językiem korzyści i skupiać się na potrzebach oraz oczekiwaniach kobiet, poszukujących odzieży plus size.

Efekt: przygotowane przez nas opisy, uzupełnione dobrej jakości fotografiami, zastępują klientkom bezpośredni kontakt z produktem i możliwość realnego obejrzenia czy przymierzenia ubrania. Dzięki precyzji opisów i skupieniu się w nich na potrzebach kobiet, zmniejszyła się liczba zwrotów, wzrosło zaś zadowolenie klientek i pozytywny wizerunek marki.

70 opisów kategorii i podkategorii

Dokładne opisy kategorii i podkategorii, zawierające ogólną charakterystykę zamieszczanych w niej produktów (w tym ich typy i podstawowe informacje o materiale, rozmiarach, wzorach), pozwalają klientom lepiej zorientować się w ofercie sklepu. Ponadto takie treści są niezwykle cenne z punktu widzenia SEO - mają olbrzymi wpływ na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Marka Karko doskonale zdawała sobie sprawę z potencjału opisów kategorii, jednak z uwagi na bardzo szeroką ofertę i mocno rozbudowaną strukturę e-sklepu, nie miała zasobów na bieżące uzupełnianie tych treści. Dzięki naszemu wsparciu w ciągu 15 miesięcy opisy wszystkich kluczowych kategorii zostały rozbudowane, uzupełnione i zoptymalizowane. Dodatkowo na stronie pojawiły się również opisy większości podkategorii, wyodrębnionych w oparciu o najczęstsze wybory i zapytania klientek, jak “Sukienki na wesele”, “Spodnie lniane” czy “Kombinezony na imprezę do klubu”.

Efekt: opisy kategorii pomagają klientkom e-sklepu w znalezieniu produktów, których szukają, a same treści mają ważne znaczenie dla całej strategii pozycjonowania marki. Dzięki odpowiedniej strukturze tekstów i zamieszczeniu w nich fraz kluczowych, sklep internetowy jest lepiej widoczny w wyszukiwarkach internetowych, a informacja o produktach dociera do szerszego grona odbiorczyń.

47 wpisów blogowych w języku polskim

Marka Karko tworzona jest przez pasjonatów mody, posiadających nie tylko świetne wyczucie trendów, ale również szeroką wiedzę na temat ubrań, zasad ich dobierania i kreowania własnego stylu. Blog firmowy jest idealnym miejscem, by dzielić się takimi informacjami z kobietami i tym samym budować społeczność lojalnych klientek. Z drugiej strony, regularnie publikowane wpisy to doskonały zastrzyk tzw. fresh contentu, mającego olbrzymie znaczenie dla pozycjonowania całej strony. Podczas naszej współpracy z marką Karko przygotowaliśmy 47 merytorycznych wpisów blogowych, poruszających zarówno bieżące tematy (np. “Najmodniejsze kolory lata 2022”), jak i będące prawdziwymi evergreenami (“Jak dobrać ubrania do figury typu klepsydra?”). Nie brakowało również wpisów lifestylowych, skoncentrowanych na tematach bliskich sercu klientom marki, jak np. sztuka dialogu z nastolatką czy triki na porządek w szafie.

Łącznie przygotowane przez nas wpisy blogowe wygenerowały niemal 50 000 odsłon, a największą popularnością cieszyły się artykuły:

  1. Jak dobrać ubrania do figury? Krótki przewodnik po typach kobiecych sylwetek - 6282 osłony
  2. Sukienki na karnawał 2022 - 3696 odsłon
  3. Święta w dobrym stylu. Poznaj nasze propozycje stylizacji - 2286 odsłon
  4. Stylizacje na imprezę dla 40-latki - 2154 odsłony
  5. Integracja międzypokoleniowa, czyli jak dbać o więzi kobiet w różnym wieku - 1921 odsłon

Efekt: publikacja merytorycznych wpisów blogowych na stronie internetowej pozwoliła na wzmocnienie wizerunku marki Karko jako eksperta w swojej branży i zdobycia większego zaufania u klientek. Regularne dostarczanie nowego contentu pozytywnie wpłynęło także na pozycjonowanie e-sklepu, a co za tym idzie - zwiększenia rozpoznawalności marki w sieci i grupie docelowej produktów.

Treści na rynki zagraniczne

Przez pierwsze lata swojej działalności marka Karko skupiona była przede wszystkim na rynku polskim, jednak wraz z rozwojem oferty i możliwości produkcyjnych, coraz częściej kierowała wzrok ku rynkom zagranicznym. Aby jednak z sukcesem ruszyć na podbój innych krajów, niezbędne było odpowiednie przygotowanie e-sklepu i materiałów marketingowych, w tym zadbanie o ich jak najlepsze tłumaczenie. Na prośbę klienta nasza agencja zajęła się tłumaczeniem podstawowej zawartości strony (menu, informacje o dostawach, oferta, FAQ) i formularzy (zwroty, zamówienia, reklamacje) na 4 języki: angielski, niemiecki, czeski i francuski. Od podstaw przygotowaliśmy także opisy wybranych kategorii produktowych na platformę B2B marki, skierowaną do potencjalnych partnerów biznesowych (e-sklepy, lokalne butiki, salony sukien wizytowych) na rynku czeskim, niemieckim i angielskim.

Efekt: możliwość uruchomienia kolejnych wersji językowych sklepu internetowego i szerszego dotarcia z ofertą do klientek spoza Polski. Ponieważ tłumaczenia i teksty przygotowywane były przez native speakerów, treści są nie tylko poprawne, ale także dostosowane do rynków docelowych i upodobań lokalnych odbiorczyń. Dzięki temu marka “mówi” prawdziwym językiem swoich klientek, a to zwiększa zaufanie i może przełożyć się na lepsze wyniki sprzedażowe.

karko wersjejezykowe

Podsumowanie

Piętnastomiesięczna współpraca e-multicontent z Karko zaowocowała setkami unikalnych, przyjaznych użytkowniczkom i zoptymalizowanych pod SEO tekstów, a także wieloma tysiącami przetłumaczonych słów. Dzięki nim marka może lepiej realizować swoje cele sprzedażowe, umacniać wizerunek eksperta w branży i docierać do nowych grup docelowych - zarówno w kraju, jak i poza jego granicami. A co o współpracy z nami mówi sam klient? Robert Karkowski, właściciel marki Karko stwierdził: “Jako producent mody plus size szukaliśmy partnera, który nie tylko udoskonali i zoptymalizuje content w naszym sklepie internetowym, ale także wykaże się pełnym zrozumieniem potrzeb naszych Klientek. Dokładnie to otrzymaliśmy od e-multicontent, dlatego z czasem powierzyliśmy agencji nie tylko przygotowywanie opisów produktów i kategorii w języku polskim, ale także regularne dostarczanie wpisów na firmowy blog. A kiedy zrobiliśmy krok w stronę ekspansji zagranicznej, to wybór specjalistów od tłumaczeń, transkreacji i tworzenia treści w językach obcych mógł być tylko jeden. Dzięki pracy doświadczonych native speakerów szybko i sprawnie mogliśmy uruchomić angielską, niemiecką, czeską i francuską wersję naszej platformy sprzedażowej B2B, a w planach mamy również kolejne rynki”. Wszystko więc wskazuje na to, że nasza współpraca z marką Karko będzie kontynuowana i razem zrealizujemy wiele kolejnych projektów.



avatar

Marta

...



Oceń artykuł:

0

   

Liczba akapitów: 32 • Liczba zdań: 80 • Liczba słów: 1498

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

Od czasu premiery ChatGPT od OpenAI, konkurencja podjęła rękawicę i przyspieszyła prace nad własnymi rozwiązaniami w zakresie sztucznej inteligencji. Gigant Google już na samym starcie zaliczył wpadki, przez które jego Bard został szeroko skrytykowany, a globalna premiera narzędzia opóźniona. Korzysta na tym Microsoft, który wraz ze swoim BingAI dotrzymuje kroku ChatGPT. Czym charakteryzuje się to...

Czytaj dalej...

copywriting AI   ChatGPT   BingAI

facebook twitter linkedin 

E-zakupy stały się dla nas codziennością, a dzięki łatwemu dostępowi do różnych sklepów coraz częściej sięgamy również po oferty zagranicznych marek. Poznanie specyfiki rynku docelowego oraz przygotowanie pod kątem logistycznym to nie jedyne elementy, niezbędne przy ekspansji zagranicznej. Szczególnie istotne jest mówienie w języku swojego odbiorcy. Tu z pomocą przychodzą tłumaczenia dla e-commerc...

Czytaj dalej...

tłumaczenia   wielojęzyczne treści   content dla e-commerce

facebook twitter linkedin 

Aktualizacja Google Helpful Content wprowadza rewolucję w ocenianiu jakości stron. Clickbaitowe nagłówki i nic nie wnoszące artykuły ustępują miejsca bogatym w treść i odpowiadającym na pytania użytkowników tekstom. Co powinny zawierać pomocne treści? Co zrobić, aby witryna była lepiej oceniana przez algorytm Google? Czy zmiany dotyczą również branży e-commerce?...

Czytaj dalej...

SEO copywriting   blog firmowy   copywriting

facebook twitter linkedin 

Koniec roku 2022 przyniósł rewolucję w postaci udostępnienia narzędzia ChatGPT w języku polskim. Choć boty wspierające pracę copywriterów i content creatorów pojawiły się już wcześniej, to jednak sztuczna inteligencja stworzona przez OpenAI wdarła się szturmem do polskiego internetu. Czy rzeczywiście nadchodzi kres pisania? Czy ChatGPT jest w stanie zastąpić człowieka?...

Czytaj dalej...

copywriting   AI   ChatGPT

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami