Co i kogo czytać, aby wiedzieć więcej. Część druga
Czas czytania: 1 min
Co i kogo czytać, aby wiedzieć więcej. Część druga
Nasze źródła inspiracji to przysłowiowa studnia bez dna. Jak się okazało, poprzedni tekst to była tylko rozgrzewka. Dlatego wracamy do Was z drugą (i na pewno nie ostatnią) porcją nazwisk, kont w mediach społecznościowych i podcastów, na które zaglądamy w wolnym czasie.
Poprzednio polecaliśmy Wam konto o trendach. Można powiedzieć, że ten podcast w jakimś stopniu się z nimi łączy. To kilkanaście fascynujących odcinków, w których spekuluje się, a właściwie przewiduje, jak będzie wyglądała nasza rzeczywistość za te niecałe 20 lat. Jeśli interesują Was nowe technologie to to jest obowiązkowa pozycja na Waszej liście.
DIGITALKS
Kolejny podcast na naszej liście. I kolejny związany z nowymi technologiami. Postępująca cyfryzacja świata, mity z nią związane, a także kompetencje, które warto mieć to temat przewodni krótkich pogadanek (od niedawna w bardzo przyjaznej, podcastowej formie) Jowity Michalskiej, założycielki Digital University.
Instacademy
Marka założona przez Joannę Banaszewską uczy, jak profesjonalnie prowadzić konto na Instagramie. Specjaliści Akademii na bieżąco przeprowadzają nas przez meandry algorytmu aplikacji, podpowiadają, co zrobić, aby zwiększyć zaangażowanie pod postami i dzielą się swoimi sposobami na piękny, spójny feed. To duża dawka darmowej wiedzy, a z biznesowego punktu widzenia przykład na to, w jaki sposób zmonetyzować własną wiedzę i doświadczenie.
Natalia Sheveleva
Czyli @nataliaostory na Instagramie. Jeden z najciekawszych profili (a właściwie osób), który uczy, jak w 101% wykorzystać potencjał w treściach wideo. Nie tylko na IG, ale i na platformie Tik-tok. A nie musimy dodawać, jak wielka obecnie jest ich siła. Jej ujęcia, pomysły na kadry i nietuzinkowe przejścia naprawdę robią wrażenie.
Paweł Tkaczyk
I właściwie nic więcej nie trzeba pisać. Nazwisko, które jest marką samą w sobie na scenie marketingowej. Jego “Narratologia” czy “Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki” to jedne z podstawowych lektur dla osób związanych z branżą kreatywną. Dużą dawkę inspiracji i wiedzy dostarcza także blog marketera.
Robert B. Cialdini “Wywieranie wpływu na ludzi”
Sympatia, reguła wzajemności, społeczny dowód słuszności, autorytet, zaangażowanie, reguła niedostępności. To sześć reguł wpływu społecznego, które amerykański profesor psychologii opisał w swojej książce. Są niezastąpione na przykład w copywritingu sprzedażowym, podczas tworzenia kampanii reklamowych lub landing page’y, które mają wygenerować jak największy zysk.
Daria
Można napisać do niej w każdym języku… o ile Google Translate ma go w swojej bazie ;) W przerwach między ogarnianiem, pisaniem, łapaniem like’ów i researchowaniem poluje na bilety do teatru i na koncerty.
Oceń artykuł:
★★★★★
0
ilość ocen: 8średnia ocena: 5.0
Liczba akapitów: 12 • Liczba zdań: 29 • Liczba słów: 318
AI to szybkie i wygodne narzędzie – pozwala w kilka sekund uzyskać tłumaczenie, które na pierwszy rzut oka może wyglądać poprawnie. Ale w praktyce język to coś znacznie więcej. Dlatego zapytaliśmy Arentje, tłumaczkę języka niderlandzkiego, z jakimi problemami spotyka się najczęściej w pracy z tekstami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję....
Sztuczna inteligencja to dziś ogromne wsparcie w pracy tłumacza – potrafi przyspieszyć proces i pomóc w tworzeniu wstępnych wersji tekstu. Ale język to coś więcej niż zestaw słów i reguł gramatycznych. Dlatego zapytaliśmy Vanessę, tłumaczkę języka niemieckiego, jakie błędy AI zdarzają się najczęściej i dlaczego praca native speakera wciąż jest niezastąpiona....
AI może być pomocna, kiedy liczy się czas i zależy nam, aby szybko zrozumieć ogólny sens tekstu. Ale język to nie tylko suche słowa – to także kontekst, idiomy, slang czy specyficzne nazwy, które sztuczna inteligencja często gubi. Zapytaliśmy Petrę, tłumaczkę języka czeskiego, o przykłady błędów, jakie najczęściej pojawiają się w tłumaczeniach maszynowych....
SEO nie polega już tylko na słowach kluczowych. W erze AI Search liczy się intencja użytkownika, eksperckość i siła marki. Kto pierwszy zrozumie ten kierunek i dostosuje swoje treści, zyska przewagę w nowej rzeczywistości wyszukiwania....
Informujemy że, e-multicontent.pl wykorzystuje pliki cookies
w celu prawidłowego działania naszej witryny, a także w celach analitycznych i reklamowych.
Więcej o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies, możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności.
Daria
Można napisać do niej w każdym języku… o ile Google Translate ma go w swojej bazie ;) W przerwach między ogarnianiem, pisaniem, łapaniem like’ów i researchowaniem poluje na bilety do teatru i na koncerty.