Praca agencji contentowej od kulis. Nasze sposoby na wydajną pracę
Czas czytania: 2 min


Praca agencji contentowej od kulis. Nasze sposoby na wydajną pracę

Praca w branży kreatywnej nie należy do najłatwiejszych. Poza dużym zaangażowaniem, wymaga umiejętnego zarządzania wszystkimi projektami w czasie (i swoim czasem również), tak aby wszystkie zadania “dowieźć” w umówionym terminie. Dodatkowo obliguje do umiejętnego balansu między pracą zespołową, stałym kontaktem z teamem i klientami przy jednoczesnym skupieniu i koncentracji na realizacji własnych części danego projektu.


Spis treści:

Każda z nas w trakcie swojej pracy przetestowała co najmniej kilka popularnych systemów do zarządzania pracą (własną i całego zespołu), sposobów na koncentrację, porad “jak pracować wydajniej” itd. I na pewno wiemy jedno - każda z nas jest inna i trudno jest nam mówić o stałym systemie i jednolitych metodach pracy. Różne charaktery i temperamenty sprawiają, że gdy jedna z nas tworzy jakościowe teksty w rytmie największych popowych hitów, druga potrzebuje kompletnej ciszy.

Udało nam się jednak wypracować kilka rozwiązań, dzięki którym działamy skuteczniej i żaden deadline nie jest nas w stanie zaskoczyć.

Cykliczne spotkania i wymiana projektów

Podstawą efektywnego i wydajnego działania agencji copywriterskiej jest umiejętne i równomierne rozdzielenie pracy w zespole. Dlatego już od jakiegoś czasu naszą tradycją stały się cotygodniowe, poniedziałkowe spotkania, na których podsumowujemy ubiegły tydzień i mówimy o swoich planach. Dzięki temu na bieżąco analizujemy wszystkie zadania, rozwiązujemy ewentualne problemy, wymieniamy się pomysłami, a czasem także zadaniami. Takie przełamanie rutyny pozwala nam złapać oddech od naszych projektów i wnieść świeże spojrzenie do tekstów innych osób z naszego zespołu.

Siła planowania

Nic w naszej pracy nie uda się bez dobrego planu. Przez długi czas osią naszego działania był Toggl. Jednak obecnie przestaje już wystarczać i robimy nieśmiały zwrot w kierunku Asany. Cel jest jeden: rozpisane i osadzone w czasie wszystkie zadania. Dobrą praktyką jest szczegółowy harmonogram na każdy dzień - nawet najdrobniejsze zadanie jest ważne i zabiera czas, dlatego nie powinno się go pomijać. Forma? Dowolna. W naszym zespole mamy zwolenników list online, ale i tych “tradycyjnych”, papierowych. Wykreślanie tasków z listy cieszy tak samo.

Koncentracja z techniką Pomodoro

Metoda stworzona przez Francesco Cirillo w latach 80 ubiegłego wieku to prawdziwy game changer. Na czym polega? Jej sekret tkwi w podzieleniu pracy na sekcje. Czas ich trwania zależy od indywidualnych preferencji, ale optymalną długością jest segment trwający 25 minut. W tym czasie pracujemy w pełnym skupieniu, realizując wyznaczone zadanie. Jeśli piszemy tekst to skupiamy się tylko na tym - nie odpowiadamy na wiadomości, nie sprawdzamy skrzynki mailowej, a telefon wyciszamy i odwracamy ekranem do dołu. Brzmi kontrowersyjnie? Być może, ale naprawdę działa. W tym czasie jesteśmy w stanie zrobić zdecydowanie więcej i działać o wiele efektywniej. Po upływie wyznaczonego czasu, przychodzi moment lekkiego rozluźnienia. Po tych zazwyczaj 3-5 minutach przerwy, powracamy do trybu “koncentracji”. Taki schemat powtarzamy cztery razy. Po tym czasie, przychodzi w końcu moment na dłuższy 10-15 minutowy oddech. Będziecie zaskoczeni, jak wiele uda Wam się w tym czasie zrobić.

Wyłączyć słowa

A jak sprawa wygląda muzyką i jej wpływem na naszą pracę? Jak mówią zapewne “amerykańscy naukowcy”, podczas tworzenia tekstów i innych zadań wymagających koncentracji, nie powinniśmy słuchać muzyki, która ma słowa, a już na pewno nie te w naszym rodzimym języku. Rozpraszają i sprawiają, że te pisane przez nas na klawiaturze mają mniejszy sens. Inne badania z kolei mówią, że są dźwięki, które wywołują w nas pewne bodźce i są sygnałem dla naszego organizmu, że nadszedł czas pracy. Na naszym przykładzie możemy powiedzieć, że to działa. Takie magiczne zdolności ma na przykład soundtrack z filmowej serii… Harry Potter. Taski z naszej listy znikają jak za dotknięciem magicznej różdżki.



avatar

Daria

...



Oceń artykuł:

0

   

Liczba akapitów: 10 • Liczba zdań: 43 • Liczba słów: 513

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

Aktualizacja Google Helpful Content wprowadza rewolucję w ocenianiu jakości stron. Clickbaitowe nagłówki i nic nie wnoszące artykuły ustępują miejsca bogatym w treść i odpowiadającym na pytania użytkowników tekstom. Co powinny zawierać pomocne treści? Co zrobić, aby witryna była lepiej oceniana przez algorytm Google? Czy zmiany dotyczą również branży e-commerce?...

Czytaj dalej...

SEO copywriting   blog firmowy   copywriting

facebook twitter linkedin 

Koniec roku 2022 przyniósł rewolucję w postaci udostępnienia narzędzia ChatGPT w języku polskim. Choć boty wspierające pracę copywriterów i content creatorów pojawiły się już wcześniej, to jednak sztuczna inteligencja stworzona przez OpenAI wdarła się szturmem do polskiego internetu. Czy rzeczywiście nadchodzi kres pisania? Czy ChatGPT jest w stanie zastąpić człowieka?...

Czytaj dalej...

copywriting   AI   ChatGPT

facebook twitter linkedin 

Prowadzisz sklep internetowy, ale do tej pory nie zwracałeś uwagi na opisy sprzedawanych produktów? Otrzymujesz zapytania od klientów o szczegóły oferowanych przedmiotów? A może zauważasz, że karty produktów na stronie Twojego sklepu wypadają słabo na tle konkurencji? Jeśli na chociaż jedno pytanie odpowiedź jest twierdząca, to znak, że musisz przeczytać ten artykuł!...

Czytaj dalej...

opisy produktów   content dla e-commerce   rynek e-commerce

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami