Pozyskiwanie nowej wiedzy i inspiracji to nieodłączna część naszej pracy. Uwalnia kreatywność i pozwala na tworzenie jeszcze lepszych treści i strategii dla naszych klientów. Kogo i co czytamy?
Obecnie wiedza jest na wyciągnięcie ręki. Nasze social media codziennie zalewają dziesiątki nowych artykułów, postów, stories z newsami i branżowymi refleksjami. Te uzupełniają książki marketingowych (i nie tylko) ekspertów. Jakie pozycje stoją na naszych półkach i jakich twórców ostatnio odwiedzamy najczęściej? Poznajcie część naszych inspiracji.
Nie będziemy ukrywać, że do Janiny mamy słabość od momentu kiedy jej blog to były po prostu szalenie długie posty na Facebooku. W międzyczasie Janina wydała bardzo wartościową książkę “Statystycznie rzecz biorąc, czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby dostać Nobla?”, sprzedając ją za pomocą przemyślanej strategii - “kup ją”. Książka w bardzo przystępny sposób pozwala zrozumieć liczby i statystyki, a te w naszej branży zawsze trzeba mieć z tyłu głowy.
Ta pozycja to must-read dla osób, które chcą poznać system reklamowy Facebooka jak własną kieszeń. Poparta wieloletnim i bardzo bogatym doświadczeniem pozwala na tworzenie i optymalizowanie skutecznych kampanii reklamowych. W tym miejscu nie możemy nie wspomnieć także o kanałach social media założyciela Tigers. To prawie codzienna dawka zakulisowego “mięsa”, inspiracji i okazja do podglądania rozwoju i światowej ekspansji tej digitalowej agencji.
Kolej na profil na Instagramie - Trendradar. Bez znajomości trendów trudno planować długofalową strategię marketingową. Ich znajomość znacznie poszerza horyzonty i pozwala obrać właściwy kierunek rozwoju. A to miejsce w sieci jest ich prawdziwą kopalnią. Wchodząc na ten profil przygotujcie sobie duży kubek herbaty - przepadniecie na nim na długi czas.
Będąc przy trendach nie można nie wspomnieć o Kasi z worqshop - Szefowej Trendów i Marketingu u Pani Swojego Czasu. Poza tym, że samo konto jest pełne inspiracji i refleksji strategiczno-marketingowych, Kasia Mistacoglu wydała e-booka: „#WORQBOOK BANK POMYSŁÓW”. Czyli w dużym skrócie: wszystko o contencie. O tym, jak tworzyć kreatywne treści i sypać z nimi jak z rękawa, jak je planować, recyklingować i w końcu - jak je selekcjonować.
Każda firma powinna działać jak dobrze naoliwiona maszyna. A jej siłą napędową są ludzie. Ważne, żeby wiedzieć, jak nimi zarządzać. Jednak tak, aby nie rządzić, a rozmawiać i prowadzić tak, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał jednostki i przekuć go na sukces całego zespołu. Mimo że Jurgen tę pozycję napisał z myślą o zespołach programistów, to tak naprawdę jego teorie i doświadczenie można zaadaptować w każdej firmie.
Tak po prostu. To jedna z tych osób, które warto na bieżąco śledzić. Jego fanpage i blog to skarbnica wiedzy o copywritingu, content marketingu i social mediach. Wystarczy tam zajrzeć od czasu do czasu i zaczytać się w rynkowych nowościach.
Oceń artykuł:
Daria
...