Dlaczego rich content to must have Twojego e-sklepu?
Czas czytania: 4 min
Dlaczego rich content to must have Twojego e-sklepu?
Prowadzisz sklep internetowy, ale do tej pory nie zwracałeś uwagi na opisy sprzedawanych produktów? Otrzymujesz zapytania od klientów o szczegóły oferowanych przedmiotów? A może zauważasz, że karty produktów na stronie Twojego sklepu wypadają słabo na tle konkurencji? Jeśli na chociaż jedno pytanie odpowiedź jest twierdząca, to znak, że musisz przeczytać ten artykuł!
Badania przeprowadzone w latach 2021 i 2022 przez Gemius pokazały niesłabnącą popularność zakupów on-line. Ponad 75% użytkowników zdecydowało się na skorzystanie z oferty sklepów internetowych. Dzięki wygodzie tej formy sprzedaży konsumenci zaczęli kupować on-line te same produkty, po które wcześniej udawali się do sklepów stacjonarnych. Co więcej, niemal 40% badanych jako zaletę zakupów internetowych podawało dostępność większej ilości informacji o danym produkcie.
Czym właściwie jest rich content?
Pojęcie rich content, czyli z angielskiego “bogata treść”, w zasadzie samo w sobie wyjaśnia swoje znaczenie. Jest to rozbudowany i dostarczający wyczerpujących informacji opis produktowy, który skutecznie przyciągnie klienta i skłoni go do zakupu. Rich content wykorzystuje zarówno pisaną językiem korzyści treść, podawaną w formie nagłówków czy sloganów, jak i fotografie, infografiki, materiały wideo itp. Wszystko po to, aby klient zatrzymał się na Twojej witrynie i poznał dokładnie produkt, a nawet zainteresował się innymi, dostępnymi w Twoim sklepie.
Jak rich content wpływa na podjęcie decyzji zakupowej?
Może się wydawać, że opisy produktowe tworzone są głównie dla optymalizacji pod SEO i klienci wcale do nich nie zaglądają. Nic bardziej mylnego! Okazuje się, że dobrze przygotowana karta produktowa to klucz do sprzedaży. To właśnie dzięki niej klient będzie miał możliwość zapoznania się z oferowanym przez Ciebie przedmiotem czy usługą.
W badaniu przeprowadzonym przez Gemius w 2022 aż 21% ankietowanych wskazywało, że do częstszego robienia zakupów on-line skłoniłyby ich bardziej szczegółowe opisy oferowanych towarów. Bogata w treść karta produktowa dostarczy klientowi wszystkich informacji, potrzebnych do zakupu. Pozwoli również dokładnie obejrzeć i poznać dany przedmiot, bez konieczności wizyty w sklepie stacjonarnym. Dzięki temu dodając produkt do koszyka, klient będzie pewny tego, co kupuje, a wszystkie jego wątpliwości zostaną rozwiane dzięki opisowi z zastosowaniem rich contentu.
Rich content – o tym warto pamiętać
Rich content stał się obecnie jednym z najważniejszych trendów rynku e-commerce. Karty produktowe zastępują klientowi bezpośredni kontakt z przedmiotem czy sprzedawcą, dlatego powinny być szczególnie dopracowane. Wrażenie z zapoznania się z bogatym opisem jest porównywalne do wizyty w sklepie i rozmowy z doradcą. Rich content pozwala również skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Rezygnowanie z opisu producenta na rzecz własnej, oryginalnej treści wpłynie korzystnie nie tylko na optymalizację pod SEO, ale również na pozytywne postrzeganie przez klienta.
Co więc powinno się znaleźć w bogatej w treść karcie produktowej?
Angażująca treść, pisana językiem korzyści
Dobry jakościowo opis odpowie na wszystkie pytania, dostarczając niezbędnych informacji o produkcie. Powinien również zawierać elementy edukacyjne oraz wskazówki odnośnie do użytkowania danego przedmiotu. Warto pamiętać o atrakcyjnym formatowaniu tekstu – nagłówki, slogany i pogrubienia zwiększą estetykę oraz przejrzystość treści.
Wysokiej jakości zdjęcia
Pozwolą zastąpić klientowi obejrzenie produktu w sklepie stacjonarnym. Powinny w estetyczny i atrakcyjny wizualnie sposób pokazywać produkt całościowo oraz skupiając się na istotnych detalach. Ciekawym rozwiązaniem są zdjęcia obrotowe 360°, które pozwalają na obejrzenie produktu z każdej strony.
Ikony i infografiki
Z ich pomocą można w łatwy sposób przekazać najważniejsze informacje, jak zalety, kluczowe funkcje czy parametry przedmiotu, a także certyfikaty i nagrody, które zostały przyznane produktowi lub marce. Atrakcyjne wizualnie ikony i infografiki przyciągną wzrok, a także pomogą podzielić tekst i uczynić go bardziej przejrzystym.
Wideo i gify
Nagrania z produktami w roli głównej pozwolą przedstawić produkt w sposób, którego nie da się uzyskać za pomocą zdjęć czy tekstu. Oprócz samej prezentacji nagranie może zawierać krótki instruktaż oraz poradnik. Wideo lub gif to bardzo wygodna i prosta w odbiorze forma, która współcześnie ciągle zyskuje na popularności.
Tabele porównawcze
Najlepszym sposobem na ostateczny wybór produktu jest zestawienie go z innymi, podobnymi towarami. Umieszczając na stronie tabelę, porównującą cechy dwóch podobnych modeli, pomagamy klientowi skrócić czas podejmowania decyzji, co z pewnością wpłynie korzystnie na jego zadowolenie.
Korzyści płynące z rich contentu w Twoim e-sklepie
Zastosowanie rozbudowanych i bogatych w treść kart produktowych w sklepie on-line niesie ze sobą wiele korzyści. Rich content przede wszystkim wpływa na pozytywny user experience, czyli wrażenia z korzystania z Twojej witryny. Wyczerpująca karta produktowa dostarczy klientowi wszystkich informacji, dzięki czemu nie będzie musiał opuszczać strony, aby odnaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Jakościowy rich content podkreśla profesjonalizm sklepu, podnosząc jego wiarygodność i zwiększając zaufanie. Zastosowanie odpowiednich słów i fraz kluczowych oraz oryginalnych opisów pozwala na zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach, a ciekawe i angażujące karty produktów są chętniej udostępniane i polecane wśród społeczności.
Z pewnością najważniejszą zaletą rich contentu jest większy ruch oraz zainteresowanie klientów, które ostatecznie przekłada się na zwiększenie ilości zamówień. Jeśli rozbudowujesz lub odświeżasz stronę swojego e-sklepu i zależy Ci na zastosowaniu rich contentu, koniecznie skontaktuj się z nami. Pomożemy w stworzeniu angażujących i bogatych w treść kart produktowych zarówno po polsku, jak i w wielu innych językach.
Joanna
W e-multicontent zajmuje się nie tylko tworzeniem treści, ale również koordynuje pracę tłumaczy i native speakerów, dbając o to, by wszystkie teksty były dostarczone na czas. Jako filolog ukraiński i copywriter łączy wiedzę teoretyczną z praktyką, nie tylko w zakresie tekstów, ale również tłumaczeń. Swoje fotograficzne doświadczenie wykorzystuje w dbaniu o wizualną warstwę treści. Chętnie uczy się nowych rzeczy i korzysta z doświadczenia innych.
Oceń artykuł:
★★★★★
0
ilość ocen: 8średnia ocena: 5.0
Liczba akapitów: 22 • Liczba zdań: 52 • Liczba słów: 752
Użytkownik coraz rzadziej zaczyna zakupy od wejścia na stronę konkretnego sklepu – dziś o sukcesie marek decydują dane, tempo reakcji i sposób, w jaki produkt zostaje zaprezentowany w sieci. O tym, jak wygląda dziś rywalizacja o uwagę konsumenta, dlaczego analiza contentu produktowego staje się kluczowym narzędziem sprzedaży oraz jak sztuczna inteligencja wpływa na decyzje zakupowe, opowiada Miłos...
Pojawienie się LLMów pokroju GPT czy Gemini było być może największą rewolucją w historii branży SEO… a na pewno zmieniło to, jak pracują specjaliści od pozycjonowania i sami copywriterzy. Przygotowaliśmy krótki przegląd tego, jak AI pomaga dziś przy tworzeniu treści – zapraszamy do lektury!...
Sprzedajesz na Allegro, ale Twoje oferty nie przyciągają tylu klientów, ilu byś chciał? Być może problem nie tkwi w cenie ani w zdjęciach, ale w tym, jak opowiadasz o swoich produktach. Jednak w tym artykule nie będziemy teoretyzować. Pokażemy Ci, jak wygląda nasz proces tworzenia skutecznych opisów krok po kroku, na co zwracamy uwagę przy optymalizacji treści i — co najważniejsze — jak nasze pode...
FAQ już dawno przestały być tylko listą pytań i odpowiedzi. Dziś to jeden z najbardziej strategicznych elementów SEO i UX — a w dobie wyszukiwarek opartych o modele językowe (LLM) staje się kluczowy także dla widoczności Twojej marki w wynikach generatywnych AI. Podpowiadamy, jak stworzyć FAQ, które nie tylko odpowiada na pytania klientów, ale też jest zrozumiałe dla modeli takich jak ChatGPT, Gem...
Informujemy że, e-multicontent.pl wykorzystuje pliki cookies
w celu prawidłowego działania naszej witryny, a także w celach analitycznych i reklamowych.
Więcej o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies, możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności.
Joanna
W e-multicontent zajmuje się nie tylko tworzeniem treści, ale również koordynuje pracę tłumaczy i native speakerów, dbając o to, by wszystkie teksty były dostarczone na czas. Jako filolog ukraiński i copywriter łączy wiedzę teoretyczną z praktyką, nie tylko w zakresie tekstów, ale również tłumaczeń. Swoje fotograficzne doświadczenie wykorzystuje w dbaniu o wizualną warstwę treści. Chętnie uczy się nowych rzeczy i korzysta z doświadczenia innych.