Opisy produktów. Dla klientów czy dla robotów Google?
Czas czytania: 2 min


Opisy produktów. Dla klientów czy dla robotów Google?

Opisy produktów. Tworzyć je dla klientów czy dla robotów Google? Sprawdźcie sami, co okaże się bardziej skuteczne w prowadzeniu biznesu e-commerce.


Spis treści:

Opisy produktów powinny być stałym elementem dobrze przygotowanej karty produktu. W trakcie pracy nad ich przygotowywaniem często pojawia się jednak problem: do kogo powinny trafiać i na czyje potrzeby odpowiadać - klientów sklepu czy wyszukiwarki Google?

Zaciekłe dyskusje copywriterów, skupiających się na potrzebach klientów i specjalistów od SEO są stare jak Internet. A przynajmniej jak branża e-commerce. Podczas gdy osoba zajmująca się wizerunkiem dąży do tego, żeby opis produktu przede wszystkim ułatwiał klientowi decyzję zakupową, jednocześnie przywiązując go do danej marki, to człowiek od pozycjonowania twierdzi, że znaków powinno być więcej, podobnie jak słów i fraz kluczowych. Burząc tym samym kreatywną, uporządkowaną i przemyślaną koncepcję tego pierwszego. Czy można rozstrzygnąć, kto ma rację i czy w ogóle trzeba wybierać? A może da się pogodzić te dwie koncepcje?

Dobry opis produktu = lojalny klient

Jednym z czynników wpływających na konwersję w e-sklepie jest skuteczny opis produktu - aż 72% użytkowników zapoznaje się z nim przed podjęciem decyzji zakupowej. Pamiętajmy, że klient nie ma możliwości dotknięcia czy przymierzenia danej rzeczy i sprawdzenia jej działania. Dlatego w 100% polega na informacjach podanych na stronie. Opis produktu w e-sklepie musi być rzetelny i zawierać sprawdzone informacje. W innym wypadku narazimy się na zwroty i możemy być niemal pewni, że klient nie zrobi u nas zakupów ponownie. Czy opis powinien być krótki? Niekoniecznie. Powinien być na tyle wyczerpujący, aby klient nie miał problemu z podjęciem decyzji. Powinien być także napisany atrakcyjnym, sprzedażowym językiem, a także być łatwy w odbiorze -dobrze sprawdzą się bullet points, wyboldowania i podział na sekcje w przypadku dłuższych treści. Pamiętajmy także, aby odpowiednio wyeksponować cenę, dostępność, a także jego skład - czy to materiałowy w przypadku odzieży, czy też składniki odżywcze w przypadku produktów spożywczych.

Przy tworzeniu treści do sklepu online warto zastosować model AIDA - przyciągamy uwagę klienta, wzbudzamy zainteresowanie, które przekształca się w pożądanie danej rzeczy, co z kolei skłania do akcji, czyli dokonania zakupu.

Zadowolony "wujek" Google, czyli opis produktu w sklepie internetowym a SEO

Prawda jest też taka, że zanim klient zamówi coś w sklepie internetowym, to wcześniej musi do niego trafić. Jak? Pewnie z polecenia znajomych, przez reklamę na Facebooku, Instagramie i oczywiście przez wyszukiwarkę Google. Dlatego, tak ważne jest, aby umieścić na stronie indywidualnie dopasowane słowa i frazy kluczowe. Te zdecydowanie zwiększą nasze szanse na lepszą widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania. Ogólna zasada jest taka: im więcej treści na jednej stronie, tym większa widoczność w wynikach wyszukiwania. Czy opis produktu jest do tego dobrym miejscem? I tak, i nie. Tak, jeśli zastosowanie słów kluczowych ma uzasadnienie i jeśli te przede wszystkim pasują do tekstu. W innym wypadku zakłócają jego logiczny przebieg, nienaturalnie wydłużają długość i sprawiają, że potencjalny klient zniechęca się i idzie do konkurencji. Nic nam po dobrym pozycjonowaniu, jeśli dzięki wyszukiwarce klient trafi do naszego sklepu, ale ostatecznie nie zrobi w nim zakupów. Dlatego trzeba znaleźć…

Złoty środek - kreatywny opis produktu i frazy SEO

Tak, to możliwe. Naszym zdaniem opisy produktów mają służyć przede wszystkim klientom i pozytywnie wpływać na wizerunek sklepu. Słowa i frazy kluczowe - tak, ale z umiarem. Ostatnie zdanie powinno należeć do copywritera. Nie zmienia to jednak faktu, że hasła mające przyciągnąć uwagę robotów wyszukiwarki Google powinny znaleźć się na stronie sklepu online. Dobrym miejscem do ich umieszczenia mogą być na przykład opisy kategorii w sklepie internetowym, atrybuty alt w grafice czy teksty rozwijane pod buttonami na stronie. Te ostatnie są niewidoczne dla użytkownika, ale wychwytywane przez roboty.



avatar

Daria

...



Oceń artykuł:

0

   

Liczba akapitów: 9 • Liczba zdań: 41 • Liczba słów: 563

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

Od czasu premiery ChatGPT od OpenAI, konkurencja podjęła rękawicę i przyspieszyła prace nad własnymi rozwiązaniami w zakresie sztucznej inteligencji. Gigant Google już na samym starcie zaliczył wpadki, przez które jego Bard został szeroko skrytykowany, a globalna premiera narzędzia opóźniona. Korzysta na tym Microsoft, który wraz ze swoim BingAI dotrzymuje kroku ChatGPT. Czym charakteryzuje się to...

Czytaj dalej...

copywriting AI   ChatGPT   BingAI

facebook twitter linkedin 

Ponad 1 250 000 przelanych na papier znaków, w tym 347 opisów produktów, 70 opisów kategorii i 47 wpisów blogowych, a także treści e-commerce w 5 różnych językach - to bilans współpracy e-multicontent z Karko, polskim producentem odzieży damskiej. Przez ponad rok mieliśmy szansę wspierać markę w jej rozwoju na rynku polskim i w ekspansji na rynki zagraniczne, dostarczając merytoryczne, przyjazne d...

Czytaj dalej...

case study   content dla e-commerce   branża fashion

facebook twitter linkedin 

E-zakupy stały się dla nas codziennością, a dzięki łatwemu dostępowi do różnych sklepów coraz częściej sięgamy również po oferty zagranicznych marek. Poznanie specyfiki rynku docelowego oraz przygotowanie pod kątem logistycznym to nie jedyne elementy, niezbędne przy ekspansji zagranicznej. Szczególnie istotne jest mówienie w języku swojego odbiorcy. Tu z pomocą przychodzą tłumaczenia dla e-commerc...

Czytaj dalej...

tłumaczenia   wielojęzyczne treści   content dla e-commerce

facebook twitter linkedin 

Aktualizacja Google Helpful Content wprowadza rewolucję w ocenianiu jakości stron. Clickbaitowe nagłówki i nic nie wnoszące artykuły ustępują miejsca bogatym w treść i odpowiadającym na pytania użytkowników tekstom. Co powinny zawierać pomocne treści? Co zrobić, aby witryna była lepiej oceniana przez algorytm Google? Czy zmiany dotyczą również branży e-commerce?...

Czytaj dalej...

SEO copywriting   blog firmowy   copywriting

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami