Przygotowanie opisów na aukcje internetowe.

Czas czytania: 5 min

Przygotowanie opisów na aukcje internetowe.
Przygotowanie opisów na aukcje internetowe.

Jednym z oręży na przyciągnięcie do siebie kupujących są rzetelne opisy produktów. Dlatego warto zadbać o nie podczas sprzedaży na platformach online. Sprawdźcie jak!


Popularne platformy sprzedażowe tzw. marketplace’y , jak Allegro, Amazon, Ebay czy lokalne jak niderlandzki Bol lub francuski Cdiscount są miejscami w których na co dzień trzeba walczyć o klienta i o jego uwagę.

Popularne portale typu marketplace to nic innego jak wirtualne targowiska, czyli platformy sprzedażowe umożliwiające sprzedaż produktów indywidualnym sprzedawcom i konkretnym markom. Jako jedna z gałęzi e-commerce wyróżniają się tym, że jako konsumenci mamy na nich dostęp do wielu usług i produktów w jednym miejscu. Nie jest to zatem typowy sklep internetowy. Nie jest to także porównywarka cen, jak niektórzy błędnie myślą.

Dlaczego opisy produktów na aukcji i marketplace są ważne?

Podobnie jak w przypadku sklepu internetowego, nie ma dobrej karty oferowanego przedmiotu bez jego opisu. Wielu sprzedawców traktuje ten element po macoszemu, odbierając sobie tym samym szansę na zwiększenie ilości transakcji.

Odpowiednio skonstruowany tytuł, zgodny z wytycznymi danej platformy internetowej, wpłynie to, że potencjalni klienci spośród morza podobnych ofert wybiorą akurat naszą, a wyczerpujące omówienie cech produktów dopełni procesu sprzedaży oferowanej rzeczy.

Jak tworzyć skuteczne opisy produktów na marketplace?

Konstruując opisy produktów na marketplace należy pamiętać o czterech czynnikach:

Pamiętajmy, kopiowanie opisów ze strony producenta lub od innych użytkowników czy z konkurencyjnego sklepu internetowego jest nieetyczne i może skutkować posądzeniem o kradzież., To również działanie przeciwko wyszukiwarce Google, które będzie ignorować naszą kartę produktu i nie pokazywać jej w wynikach wyszukiwania. A to prowadzi nas do kolejnego punktu, który mówi, że...

  • opis powinien być zgodny z wytycznymi SEO

SEO naprawdę nie gryzie. Mało tego, umiejętne używane frazy i słowa kluczowe w treści opisu mogą doprowadzić do tego, że potencjalny klient dotrze do naszego produktu jak po (internetowym) sznurku.

  • opis aukcji powinien być rzetelny

Zadbajmy o to, żeby opisy produktów na aukcjach internetowych były na tyle wyczerpujące, żeby klient miał pewność, że znalazł to czego szukał, a nasza oferta spełniła jego wymagania. Tylko dzięki temu zdobędziemy jego zaufanie i lojalność. W przeciwnym wypadku nawet najszybszy czas realizacji zamówienia czy sprawna obsługa klienta i płatności nie zatrą złego wrażenia, a my zamiast komentarza “produkt jest zgodny z opisem” będziemy musieli zmierzyć się z małym (?) kryzysem wizerunkowym.

  • opis oferty powinien być dostosowany do wymagań aukcji

Pamiętaj, że Twoje opisy muszą być dostosowane do wytycznych konkretnego marketplace'u. Jeśli chcesz sprzedawać na więcej niż jednym wirtualnym targu to opcja “kopiuj-wklej” w tym przypadku nie wchodzi w grę. Aukcje i ich schemat powinien być dostosowany do wymagań danej platformy. Trzeba grać według zasad, żeby zdobyć przychylność algorytmów danego marketplace’a oraz klienta. Jakich? Zobaczmy, jak robią to najwięksi i Ci nieco mniejsi gracze na rynku.

Opisy produktów na marketplace w praktyce

Opisy produktów na Amazon

Ten wirtualny, amerykański targ nie ma sobie równych. Jeff Bezos wiedział, co robił, zakładając w 1994 w sennym Seattle sklep internetowy. Platforma początkowo opierająca się wyłącznie na sprzedaży książek, idąc z duchem czasu i potrzebami konsumentów, przekształciła się w platformę internetową opierającą swoją działalność na sprzedaży elektroniki. Chociaż obecnie można tam znaleźć wszystko - od wspomnianej elektroniki, przez sprzęt do ćwiczeń na dziecięcych zabawkach kończąc. Strategia okazała się słuszna, bo dzięki temu w 2019 roku przychody Amazona wyniosły 86,122.6 milionów dolarów, co ugruntowało jego pozycję jako lidera nie tylko amerykańskiego, ale i światowego e-commerce.

A jak wygląda opis oferty podczas wystawiania aukcji ? Przyjrzyjmy się jego poszczególnym elementom.

1. Tytuł - wyświetla się obok zdjęcia. Powinien być zwięzły i jednocześnie zawierać jak największą liczbę słów kluczowych, w tym cechy, którymi będzie kierować się klient podczas szukania produktu. Warto także podać nazwę producenta czy nazwę konkretnego modelu towaru.

2. Cechy produktu - wyświetlają się bezpośrednio obok zdjęcia i mają formę bardzo czytelnych bullet pointów. To podstawowy sposób komunikacji z klientem. Każde wypunktowanie powinno być poświęcone jednej właściwości danego przedmiotu. CMS Amazona przewiduje maksymalnie 500 znaków na jeden bullet point.

3. Odnośniki - następnie jest miejsce, aby pokazać inne produkty ze swojej oferty: elementy uzupełniające dany sprzęt czy na przykład inny model butów od danego producenta.

4. Szczegółowa charakterystyka - poniżej rekomendacji jest miejsce na prezentację szczegółowych cech oferowanego produktu, jak chociażby dane techniczne, opis firmy, zalety danej technologii czy produktu. Może to być czysty tekst lub specjalnie przygotowana grafika.

Opisy produktów na eBay

To kolejny popularny amerykański portal do przeprowadzania aukcji handlowych. Ten marketplace został założony w 1995 roku, w San Jose w Kalifornii. Na polskim rynku produkty na aukcjach eBay można sprzedawać od 2005 roku. A jak wygląda wygląda prezentacja przedmiotu aukcji?

1. Nazwa - wyświetla się bezpośrednio obok zdjęcia. Powinna zawierać nazwę marki, produktu, markę oraz kolor przedmiotu. Masz na to maksymalnie 80 znaków.

2. Podtytuł - uzupełnia nazwę produktu. Może na przykład informować o tym, że dany artykuł można kupić w różnych kolorach lub rozmiarach. Powinien mieć maksymalnie 50 znaków.

3. Parametry techniczne/charakterystyka przedmiotu - ma formę zwięzłej i przejrzystej tabeli. To miejsce do tego, aby poinformować klientów o najważniejszych cechach. Na przykład w przypadku butów może to być stan zużycia obuwia, kolor, marka, rozmiar, sposób zapięcia/wiązania, stylu, w jakim został wykonany itp. Ta część nie powinna przekraczać 500 znaków.

4. Opis - znajduje się wspomnianej tabeli na aukcji. Powinien zawierać wszystkie szczegółowe informacje odnośnie oferowanego przedmiotu. To od nas zależy jak ma wyglądać. Większą czytelność zapewni podział na sekcje, odpowiednie nagłówki, i wypunktowania. Należy także na aukcji wstawić zdjęcia przedstawiające faktyczny stan przedmiotu. Tutaj również mamy do wykorzystania 500 znaków.

Opisy produktów na Allegro

Założony w 1999 roku przez poznańską spółkę marketplace jest obecnie najpopularniejszym portalem aukcyjnym w Polsce. 210 milionów odwiedzin miesięcznie Allegro i zasięg na poziomie 71% mówią same za siebie. Jakiś czas temu w trosce o spójność wizualną wszystkich aukcji oraz o kupujących za pomocą urządzeń mobilnych Allegro wprowadziło szablon opisów ofert, do którego powinni stosować się wszyscy sprzedawcy. W innym przypadku aukcje są usuwane z portalu. Jak zatem powinny wyglądać opisy produktów na Allegro?

1. Tytuł - umieszczony obok zdjęcia. Powinien zawierać wyłącznie nazwę produktu. Zakazane jest umieszczanie informacji o lokalizacji, dostępności, fakturze czy potencjalne słowne “zachęcacze”, jak: “tylko u nas”, “najtaniej”, “hit” itd.

2. Parametry - znajdują się na pasku poniżej zdjęcia i mają postać czytelnej tabeli.

3. Opis - na karcie aukcji Allegro umieszczony jest poniżej parametrów. Powinien zawierać wyłącznie informacje o przedmiocie aukcji. Warto stosować wypunktowania, nagłówki oraz boldowanie. Według wytycznych portalu Allegro zakazane jest umieszczanie w nim informacji o warunkach gwarancji, reklamacji itp. Dla tych wytycznych Allegro przygotowało odrębną sekcję.

Opisy produktów na Bol.com

To największy i najpopularniejszy niderlandzki marketplace. Poza Niderlandami działa również Belgii. Jak wygląda opis produktu?

1.Tytuł- znajduje się nad zdjęciem przedmiotu aukcji. Poza nazwą kategorii przedmiotu, tak jak w przypadku innych portali aukcyjnych powinien zawierać nazwę producenta czy najważniejsze dane techniczne.

2.Główna charakterystyka - ta umieszczona jest poniżej zdjęcia. Ma postać tekstu ciągłego. Pisany jest językiem korzyści i nie zawiera szczegółowych danych technicznych.

3.Dane techniczne/cechy/zalety- umieszczono je na końcu opisu. Mają formę czytelnej tabeli.

4.Skład zestawu - ta część znajduje się obok zdjęcia. W tym miejscu należy wspomnieć, co dokładnie otrzyma Klient, kupując dany produkt.



avatar

Daria

...



Oceń artykuł:

   

Liczba akapitów: 40 • Liczba zdań: 96 • Liczba słów: 1135






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami