Jakie cechy powinien mieć dobry opis produktu?
Czas czytania: 4 min


Jakie cechy powinien mieć dobry opis produktu?

W artykule udzielimy najważniejszych wskazówek na temat tego, jakie cechy powinien mieć dobry opis produktu w sklepie internetowym. Sprawdź!


Spis treści:

Opisy produktów na stronie sklepu internetowego bardzo często są zaledwie ozdobą, która znajduje się gdzieś pomiędzy zdjęciami produktu a przyciskiem "dodaj do koszyka". Jest to częsty błąd, ponieważ dobry opis produktu to zwiększona szansa na sprzedaż. W poniższym tekście udzielimy najważniejszych wskazówek na temat tego, jakie cechy powinien mieć dobry opis produktu w sklepie internetowym.

Opis produktu w sklepie internetowym a SEO

Przede wszystkim powinniśmy zadbać o to, żeby zwiększyć liczbę odsłon strony naszego produktu. W konsekwencji czego nasza szansa na sprzedaż wzrośnie. Wystarczy zoptymalizować opis pod względem SEO, czyli widoczności stron w wyszukiwarkach internetowych. Pozwoli to na lepsze pozycjonowanie witryny sklepu wśród wyników wyszukiwania. Z tego powodu przed przystąpieniem do pisania należy wykonać analizę słów kluczowych, którymi wypełnimy teksty. To dzięki nim opis produktu pojawi się w wynikach wyszukiwania potencjalnych klientów. A od kliknięcia w link do zakupu droga jest już niedługa.

Unikalny opis produktu - dlaczego powinien taki być?

Kolejną bardzo istotną kwestią jest to, by opis był unikalny. Algorytmy wyszukiwarek są szczególnie wyczulone na kopiowanie tekstów, które w niezmienionej formie trafiają ze strony na stronę. Bez wgłębiania się w szczegóły: treści oryginalne są promowane w wynikach wyszukiwania, a treści powtarzane giną wśród innych informacji. Z tego powodu warto stworzyć opis samemu, a nie przeklejać tekst ze strony producenta. Napisanie oryginalnego unikalnego opisu produktu dla swojego sklepu internetowego, w którym znajdą się odpowiednio dobrane słowa kluczowe to inwestycja, która się zwraca.

Przejrzysty język, czyli sposób na dobry opis produktu

Na naszą stronę zawitają różne grupy odbiorców. W sklepie internetowym kupować będą osoby o różnym wykształceniu i o różnym poziomie rozumienia tekstów. Z tego powodu warto zadbać o to, by język był dostosowany do poziomu każdego odbiorcy. Komplikowanie tekstu na siłę nie uatrakcyjni opisu produktu, a jedynie zmniejszy jego czytelność. Czas, który klienci poświęcą na opisy jest cenny. Słowa muszą być zrozumiałe, informacje dostępne, a dobry opis produktu przeczytany do końca. Ewentualnie przerwany przez natychmiastowe kliknięcie przycisku "kup teraz".

Formatowanie tekstu w opisie produktu w e-sklepie

Poza przejrzystym językiem warto zadbać o czytelną formę opisu produktu. Czytelny font w odpowiednim rozmiarze, adekwatne odstępy między fragmentami tekstu oraz wyróżnianie najistotniejszych części opisu produktu pogrubieniem czy kursywą pozwolą na uzyskanie opisu przyjaznego dla oka klienta. Zatem lepiej szybko poprawić formę opisu produktu i dać przyszłym użytkownikom danej rzeczy opis niemal tak komfortowy, jak sam produkt. Akapity, font, wyróżnienia i odstępy - o tym trzeba pamiętać tworząc opisy produktów. Nawet najlepsza treść będzie odpychała, jeśli potencjalny odbiorca nie będzie w stanie jej rozczytać.

Język korzyści, emocji oraz odczuć - podstawą skutecznego opisu produktu

Jedną z głównych zasad dobrego opisu produktu jest stosowanie języka korzyści. Unikalne cechy, które podkreślono w opisie produktu, mogą zachęcić klienta do zakupu. To, co odróżnia naszą ofertę od innych produktów pozwala na lepsze pozycjonowanie się na tle konkurencji. Warto poświęcić uwagę każdemu, nawet najmniejszemu wyróżnikowi. Warto również pisać o odczuciach, które towarzyszyć będą w czasie użytkowania produktu. Surowe opisy produktów nie przykują uwagi i nie zachęcą absolutnie nikogo. Trzeba działać na wyobraźnię i zmysły. Praktyczność, wygoda, jakość, komfort, trwałość przez lata czy design. To tak naprawdę te cechy kupuje klient, a nie sam produkt. Barwna charakterystyka przeżyć, które zapewnia produkt, napisanie o tym, co wyróżnia produkt na tle konkurencji czy działające na zmysły zdania to cechy dobrego opisu produktu. Dzięki temu czytający poczują, że muszą kupić konkretny produkt z oferty naszego sklepu internetowego. Najprostsze produkty dzięki dobremu opisowi mogą wylądować w wirtualnym koszyku osoby, która w ogóle tego nie planowała. Z tego względu opis produktu to potężne narzędzie, które jest często ignorowane przy planowaniu działań marketingowych. Ludzie widzą przedmiot, ale to opisy mówią im, dlaczego rzecz widoczna na fotografii będzie ważnym elementem ich życia i dlaczego powinni się w nią zaopatrzyć. Jest to kwestia, o której absolutnie nie możemy zapomnieć przy tworzeniu opisów na stronę.

Storytelling i nawiązania do popkultury, czyli kreatywny opis produktu

James Bond i Martini. Oczywiście wstrząśnięte, nie zmieszane. To przykład, który pokazuje jak postaci popkultury kojarzone są z produktami. Można wykorzystać nawiązania, tworząc opisy produktów. Jeśli dany produkt nawiązuje do pewnej stylistyki, subkultury, serii filmów czy słynnych obrazów, pojazdów i miejscowości to śmiało można się do tego odnieść. Zarówno w opisach, jak i w nagłówkach nawiązania będą czymś, co wyróżni sklep i jego ofertę. Opis może być ciekawą zabawą z konwencją i skojarzeniami odbiorców. Ważne jest jednak, by nawiązania były dość proste do wyłapania przez szerokie grupy odbiorców w różnym wieku i z różną znajomością popkultury. Odwoływanie się do raczej niszowych dzieł nie sprawdzi się w większości przypadków.

Uznanie i nagrody jako potwierdzenie jakości

Jeśli jeden z naszych produktów zdobył nagrodę, certyfikat czy pozytywne recenzje, to można wzbogacić opis produktu o chociażby drobną wzmiankę na ten temat. Dzięki temu odbiorca może mieć wgląd nie tylko w naszą opinię o produkcie (który przecież chcemy sprzedać), ale i w opinię innych na ten temat. Zewnętrzne pochwały wzmocnią wiarygodność i podniosą prestiż produktu w oczach odbiorcy. Cytat czy opinia na nasz temat nie powinny jednak zajmować całości tekstu, a być jedynie jego urozmaiceniem.

Nie potrzeba wiele, by stworzyć dobry opis produktu. Wystarczy pomysł, znajomość słów kluczowych i umiejętność zrozumienia potrzeb użytkownika. Ostatni aspekt jest najistotniejszy i to jemu powinniśmy poświęcić najwięcej naszej uwagi. Najważniejszy powinien być klient i to dla klienta, a nie dla produktu, tworzymy opisy.



avatar

Daria

...



Oceń artykuł:

0

   

Liczba akapitów: 16 • Liczba zdań: 66 • Liczba słów: 867

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

Stawki za copywriting – dlaczego tak się różnią? Żyjemy w czasach, w których każdego dnia zalewani jesteśmy morzem treści - dziesiątkami artykułów branżowych, setkami newsów informacyjnych, tysiącami wpisów blogowych i milionami postów w mediach społecznościowych. Czy każdy z tych tekstów ma taką samą wartość merytoryczną, napisany jest równie ciekawym językiem i wzbudza w nas podobne emocje…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

O tym, jak przygotować opis na aukcje internetowe pisaliśmy już wcześniej. Dziś skupimy się na jednym z gigantów na polskim rynku, czyli Allegro. Jak donosi raport Gemius, to właśnie Allegro jest najczęściej kojarzonym serwisem zakupowym w kraju i z jego usług korzysta największa rzesza internautów (więcej o raporcie przeczytasz w naszym podsumowaniu 2021 roku w e-commerce). Jak zatem powinny…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

Co może stać się w przypadku, gdy zamiast tworzyć własne treści, sklep skopiuje gotowy tekst od producenta? Jak na powielony opis reaguje klient i wyszukiwarka Google? Dlaczego warto postawić na własne, unikatowe opisy produktu? Opis producenta a prawa autorskie Tekst opublikowany w internecie może być w świetle prawa postrzegany jako utwór, mający prawa autorskie. Jest to szczególnie istotne, gdy…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

Co to jest E-A-T? Google EAT to system oceny tekstu, służący określeniu kompetencji witryny. Bierze pod uwagę to, czy treści są wysokiej jakości i zawierają wiarygodne informacje. EAT nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym, ma jednak duży wpływ na rangę contentu i wyszukiwania. Pierwszy raz pojęcie E-A-T pojawiło się w 2014 roku w przewodniku Google —Search Quality Evaluator Guidelines. Jest…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami