Współpraca z agencją copywriterską. Na co zwrócić uwagę?
Czas czytania: 2 min


Współpraca z agencją copywriterską. Na co zwrócić uwagę?

Rozpoczęcie współpracy z agencją, świadczącą usługi kreatywne i copywriterskie to dla wielu firm nowość i duży krok w rozwoju przedsiębiorstwa. Zlecenie pewnych działań, mimo że idą za nimi duże korzyści, nie jest łatwe i daje poczucie utraty kontroli nad jakąś częścią działalności Waszej marki.


Spis treści:

Skoro czytacie ten tekst, wiecie, że nie możecie już dłużej działać samodzielnie, a przekazanie pewnego obszaru Waszego biznesu, odciąży Waszą głowę i pozwoli skupić się na tym, co robicie najlepiej. Aby współpraca między nami przebiegała jak najbardziej “gładko” i efektywnie, warto pamiętać o kilku zasadach. To nasze “przykazania”, zasady współpracy, które powstały na bazie naszych doświadczeń.

Jak współpracować z agencją copywriterską? Oto 5 najważniejszych zasad

1. Wypełnij brief

O tym, jak najlepiej wypełnić brief pisaliśmy na naszym “siostrzanym” blogu. Ten dokument pozwoli nam rozpoznać, jakie treści będą dla Was najlepsze i w jakiej ilości, a także na co położyć nacisk w komunikacji. To punkt wyjścia do przygotowania oferty i wyceny. Dlatego warto wypełnić go z dużą starannością. Większy wysiłek na początku naszej współpracy przyniesie wymierne korzyści w przyszłości - mniej stresu i lepsze efekty.

2. Obserwuj konkurencję

To jedna z pierwszych rzeczy, o jakie Was zapytamy. Nie tylko, kto nią jest, ale co Wam się podoba, a co ważniejsze - nie podoba w ich komunikacji, w treściach czy sposobie, w jaki została zbudowana strona internetowa. Dla nas to dobry punkt wyjścia do stworzenia strategii contentowej.

3. Pilnuj harmonogramu

Po wypełnieniu briefu i ustaleniu zakresu działań, zawsze przygotowujemy harmonogram naszych działań. Zawiera on między innymi daty publikacji/wysyłania gotowych tekstów, ale i terminy dostarczenia materiałów potrzebnych do ich przygotowania. Po jego zaakceptowaniu ekstremalnie ważne jest, aby przestrzegać stworzonego kalendarza działań. Nawet niewielkie opóźnienie z Waszej strony powoduje, że plan naszej pracy zamienia się w sypiący się domek z kart.

4. Rozmawiaj!

Jeden z naszych sprawdzonych sposobów na udaną współpracę? Sprawna komunikacja i rozmowa. Szybki i precyzyjny feedback jest niezwykle ważny, żebyśmy na bieżąco korygowali ewentualne niedociągnięcia. Wyobraźcie sobie, że zlecacie nam 500 opisów produktowych. Regularnie wysyłamy Wam kolejne partie, czytacie je, ale dopiero kiedy zbliżamy się do końca naszej pracy, sugerujecie nam jakieś korekty. O wiele sprawniej i szybciej byłoby komunikować takie korekty na bieżąco. To duża oszczędność czasu i dla nas i dla Was. Warto też wyznaczyć jedną osobę, która będzie się z nami kontaktować. Pozwoli to na uniknięcie komunikacyjnego chaosu, co znacznie ułatwi nam współpracę.

5. Zaufanie to podstawa!

I last but not least… zaufanie! Jeśli decydujecie się na podpisanie umowy o współpracy, musicie nam zaufać. Nam, czyli: naszemu zespołowi, naszej wiedzy, umiejętnościom i doświadczeniu. Skoro zdecydowaliście się powierzyć nam Waszą firmę, zrobiliście to z jakiegoś powodu. A my zawsze robimy wszystko, aby “dowieźć” do celu to na co się umówiliśmy, dbając przy tym o jak najwyższą jakość. Nasi zadowoleni klienci nie kłamią. Potwierdzają to liczby i ich słowa.



avatar

Agnieszka

...



Oceń artykuł:

0

   

Liczba akapitów: 12 • Liczba zdań: 38 • Liczba słów: 418

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

1. Tło współpracy Bimago to jeden z liderów polskiej branży e-commerce w dziedzinie dekoracji wnętrz, oferujący przede wszystkim najwyższej jakości plakaty, obrazy, fototapety i tapety. Firma powstała w 2004 roku i w ciągu 15 lat istnienia z małej, lokalnej pracowni artystycznej przekształciła się w międzynarodową markę o globalnym zasięgu. Klienci mają obecnie do wyboru ponad 30 000 autorskich…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

Stawki za copywriting – dlaczego tak się różnią? Żyjemy w czasach, w których każdego dnia zalewani jesteśmy morzem treści - dziesiątkami artykułów branżowych, setkami newsów informacyjnych, tysiącami wpisów blogowych i milionami postów w mediach społecznościowych. Czy każdy z tych tekstów ma taką samą wartość merytoryczną, napisany jest równie ciekawym językiem i wzbudza w nas podobne emocje…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

O tym, jak przygotować opis na aukcje internetowe pisaliśmy już wcześniej. Dziś skupimy się na jednym z gigantów na polskim rynku, czyli Allegro. Jak donosi raport Gemius, to właśnie Allegro jest najczęściej kojarzonym serwisem zakupowym w kraju i z jego usług korzysta największa rzesza internautów (więcej o raporcie przeczytasz w naszym podsumowaniu 2021 roku w e-commerce). Jak zatem powinny…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

Co może stać się w przypadku, gdy zamiast tworzyć własne treści, sklep skopiuje gotowy tekst od producenta? Jak na powielony opis reaguje klient i wyszukiwarka Google? Dlaczego warto postawić na własne, unikatowe opisy produktu? Opis producenta a prawa autorskie Tekst opublikowany w internecie może być w świetle prawa postrzegany jako utwór, mający prawa autorskie. Jest to szczególnie istotne, gdy…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami