SEO cross border – na co zwrócić uwagę pozycjonując e-sklep zagranicą?
Czas czytania: 2 min
SEO cross border – na co zwrócić uwagę pozycjonując e-sklep zagranicą?
Rynek e-commerce rozrasta się z roku na rok. Większa konkurencja sprawia, że podmioty muszą sięgać po bardziej intensywne działania marketingowe, aby dotrzeć do kolejnych grup klientów. Wśród nich jest pozycjonowanie sklepu poza granicami Polski. Na co zwrócić uwagę, prowadząc działania SEO cross border, w stosunku do działalności e-commerce? Analizujemy najważniejsze kwestie.
Pozycjonowanie stron z nastawieniem na krajowych klientów nie zawsze będzie idealnym rozwiązaniem. Możesz mieć trudności z przebiciem się przez sito konkurencyjnych firm, a nawet jeśli się uda, pozyskanie satysfakcjonującej liczby klientów będzie karkołomnym zadaniem.
Czym jest SEO cross border?
W tej sytuacji masz dwa wyjścia. Albo zaczynasz długofalowe działania marketingu internetowego, oparte na krajowym SEO, albo poważnie myślisz o pozyskiwaniu zagranicznych klientów w krajach, gdzie możesz się wyróżnić. Pozycjonowanie e-sklepów poza granice kraju można określić jako SEO cross border.
Czym jest SEO cross border? To pozycjonowanie międzypaństwowe. Oznacza przygotowanie strony internetowej pod kątem sprzedaży zagranicznej. Uwzględnia widoczność witryny w wynikach wyszukiwania dla konkretnych krajów, nie tylko dla Polski. Dzięki temu użytkownicy zagraniczni są w stanie znaleźć produkty i usługi, do których dostępu wcześniej nie mieli.
O ile SEO cross border nie ma żadnego zastosowania w przypadku sprzedaży stacjonarnej lub usług, tak dla branży e-commerce może okazać się strzałem w „10”. Stosunkowo niewielkim kosztem (tworząc content pod zagranicznego odbiorcę i wysyłając przesyłki kurierem) możesz rozszerzyć grupę docelową swojego produktu na całą Europę, a nawet dalej.
Dlaczego jeszcze warto stosować SEO cross border dla e-commerce? Działania te pozwalają budować pozycję międzynarodowej marki, są dobrą alternatywą dla marketingu krajowego i umożliwiają ograniczenie kosztów promocji zagranicznej.
SEO cross border dla e-commerce – o czym należy pamiętać?
Co naprawdę działa w SEO na rynki zagraniczne? Działania SEO cross border wymagają dopasowania treści i technologii strony pod kątem zagranicznych odbiorców, ale też działań algorytmów wyszukiwarki internetowej. Pamiętaj, że frazy kluczowe nie powinny być tłumaczone 1 do 1, ponieważ użytkownik z Litwy czy Czech może być zainteresowany innymi produktami, niż polski odpowiednik.
SEO cross border dla e-commerce zacznij od analizy rynku. Sprawdź, czy Twoje produkty będą cieszyły się zainteresowaniem i na jakie kwestie zwracają uwagę zagraniczni odbiorcy. Dokonaj kompleksowego badania słów kluczowych. Na podstawie tych danych możesz przystąpić do kolejnych kroków.
Dopasuj treści do upodobań klienta – zwróć uwagę na język tworzonego contentu, preferencje odbiorcy w określonym kraju i charakterystyczne zwroty kulturowe. To istotne z punktu widzenia pozycji w Google i odbioru treści przez potencjalnych klientów.
Ustaw meta tagi dla nowej wersji językowej strony – przygotuj zagraniczne wersje podstron, które oparte są o obcojęzyczne metadane. W ten sposób algorytmy wyszukiwarki będą mogły odpowiednio klasyfikować witrynę.
Buduj zagraniczną bazę linków – linkowanie oparte na zagranicznych stronach internetowych (związanych z krajem pozycjonowania) pomaga budować autorytet witryny w oczach wyszukiwarki.
Podczas budowania obcojęzycznej strony internetowej e-sklepu zadbaj o dopasowanie systemów płatności do potrzeb zagranicznych odbiorców (np. obsługa paywalli, e-portmonetek, kont zagranicznych banków), odpowiednie przewalutowanie zakupów, a także dostęp do opcji przesyłki, które dotrą do odbiorców (taką usługę świadczy coraz więcej firm kurierskich). Pamiętaj o dobrze przetłumaczonych opisach produktów i kategorii.
Artykuł został przygotowany przez Agencję Semcore – naszego partnera biznesowego.
Wpis gościnny naszego partnera biznesowego
Oceń artykuł:
★★★★★
0
ilość ocen: 0średnia ocena: 0
Liczba akapitów: 14 • Liczba zdań: 31 • Liczba słów: 445
Opisy kategorii to nie tylko wypełniacz treści – to jeden z najmocniejszych filarów SEO w e-commerce. Raport Senuto z 2025 r. na podstawie analizy 250 największych sklepów internetowych w Polsce pokazuje, że dobrze przygotowany opis kategorii realnie wpływa na widoczność sklepu w Google. Zobacz, jak wykorzystać ten potencjał – także w sklepach wielojęzycznych....
Czy e-commerce w Rumunii wciąż jest obszarem pełnym możliwości? Zdecydowanie tak! Ale jest to rynek coraz bardziej wymagający, gdzie elastyczność dostawy, przejrzystość oferty i dobra obsługa klienta stają się kluczowe. Spójrzmy na najnowsze dane i trendy, które kształtują rumuński e-commerce w 2025 roku....
Niemiecki rynek zakupów online to jeden z największych w Europie. Jeśli planujesz ekspansję zagraniczną, nie możesz go pominąć! Zanim jednak ruszysz z kampanią marketingową, zrozum, kto stoi po drugiej stronie ekranu, czego oczekują Twoi klienci oraz jakie rozwiązania technologiczne i logistyczne przyciągają ich dziś najbardziej. ...
Niemcy to nie tylko nasi sąsiedzi, ale też jeden z największych i najbardziej rozwiniętych rynków e-commerce w Europie. W 2024 roku jego wartość osiągnęła około 91 miliardów euro, a prognozy pokazują dalszy wzrost. Co więcej, już niemal 90% Niemców regularnie kupuje w sieci – i to nie tylko książki czy elektronikę. Rosnącą popularnością cieszą się również zakupy spożywcze, kosmetyki, produkty ekol...
Informujemy że, e-multicontent.pl wykorzystuje pliki cookies
w celu prawidłowego działania naszej witryny, a także w celach analitycznych i reklamowych.
Więcej o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies, możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności.
Wpis gościnny naszego partnera biznesowego