Opisy produktów dla branży fashion
Czas czytania: 3 min


Opisy produktów dla branży fashion

Przygotowanie dobrych opisów produktów do sklepu internetowego to proces, który wymaga nie tylko tzw. lekkiego pióra, ale również wiedzy marketingowej i sprzedażowej. Wbrew pozorom opisy produktów dla każdej z branż przygotowywane są w inny sposób. Liczy się specyfika grupy docelowej, proces zakupowy w sklepie stacjonarnym czy - co oczywiste - charakterystyka przedmiotów, które opisujemy. Jak taki proces wygląda dla branży fashion?


Spis treści:

Branża fashion rządzi się własnymi prawami. Ubrania czy bieliznę kupuje w pierwszej kolejności zmysł wzroku i dotyku. Widzimy w sklepie coś, co przykuwa naszą uwagę, dotykamy, żeby ocenić jakość materiału, mierzymy i dopiero wtedy podejmujemy decyzję zakupową. Nieco inaczej proces decyzyjny wygląda w przypadku sklepów online. Oczywiście content wizualny - foto i video - jest ważny. To on w dużej mierze tworzy tożsamość marki. Dzięki stylowi robienia zdjęć, modelkom czy kolorystyce, klientki zapamiętują daną markę i chętniej do niej wracają. A co z opisami produktów?

Dlaczego treści w branży fashion są ważne?

Opisy produktów są, a przynajmniej powinny być, częścią strategii marki. Naszym zdaniem mają dwie funkcje. Pierwszą (i chyba najbardziej istotną) jest pomoc w podjęciu decyzji zakupowych klientom*. Nie wszystkie detale widać bowiem na zdjęciach. Sposób zapięcia, ilość i rodzaj kieszeni, długość i wzrost modelki, informacja o transparentności materiału, a nawet jego strukturze i odczuciach dotykowych. Każdy szczegół jest ważny i każdy z nich powinien się znaleźć w opisie. Każdy, nawet najmniejszy element, może mieć wpływ na zakup produktu - a co najważniejsze - na brak ewentualnego zwrotu. Nie ma chyba nic gorszego dla działu obsługi klienta niż zobaczenie w formularzu zwrotu “produkt niezgodny z opisem”. Właściciele zarówno małych sklepów online, jak i dużych marek, muszą pamiętać, że materiały na stronie muszą zastąpić klientowi wizytę w sklepie i przymierzalni. Tylko połączenie zdjęć lub video z opisem w 100% zrealizuje to zadanie, ułatwiając konsumentom podjęcie decyzji zakupowej i gwarantując satysfakcję z otrzymanej w paczce sukienki, bluzki czy spodni.

Drugą funkcją opisów jest bycie częścią strategii komunikacji marki. Przygotowując opisy dla e-sklepu warto ściśle współpracować z działem marketingu i social mediów, aby we wszystkich kanałach używać takiego samego nazewnictwa i zwrotów. Dzięki temu content marki będzie spójny i zgodny z jej wizją oraz wartościami.

Jak konstruować opisy?

Wiemy, już że opisy w branży fashion są niezwykle ważne. Pytanie jednak, jak powinny one wyglądać, aby były maksymalnie wartościowe dla Klienta? Możliwości jest kilka:

- tekst ciągły:

Opisy stworzone w taki sposób z pewnością pozwolą copywriterowi na nieco większą kreatywność, a także będą bardziej sprzyjać rozbudowanym, “kwiecistym” zdaniom. Jednak, pisząc w ten sposób należy zachować umiar w długości tekstu oraz wyboldować najważniejsze cechy produktu.

- wypunktowania:

tak zwane bullet points są najbardziej przejrzyste, a klient jest w stanie szybko “przeskanować” tekst wzrokiem i znaleźć interesujące go informacje

- tekst ciągły + wypunktowania:

Hybryda dwóch sposobów pisania sprawi, że komunikacja marketingowa marki wybrzmi bardzo wyraźnie (dzięki tekstowi ciągłemu), a sam tekst będzie czytelny (dzięki wypunktowaniom).

Należy jednak pamiętać o najważniejszym: nawet najlepsza i najbardziej przemyślana konstrukcja opisów do niczego się nie przyda, jeśli nie znajdą się w nich przydatne dla klientów informacje. Dlatego unikajmy przysłowiowego “lania wody” (lub ograniczmy je do minimum), a postawmy na zamieszczenie przydatnych informacji i język korzyści.

Współpraca to klucz do sukcesu

Współpracując z tak dużym klientem jak Orsay, nauczyliśmy się, że (i zawsze to powtarzamy naszym potencjalnym klientom), że przygotowanie dobrego i wartościowego dla klientów opisu to skomplikowany (przynajmniej na początku) proces. Wymaga to zaangażowania, ścisłej współpracy wielu osób, a w przypadku dużych ilości i dużych zamówień - stworzenia stworzenia sprawnie działających i przemyślanych procesów. Osobę koordynującą taki projekt czeka ścisła współpraca z działem produktu i studiem fotograficznym.

Trzeba bowiem pamiętać, że same zdjęcia zazwyczaj nie wystarczą do stworzenia opisów. Nie wszystko na nich widać, a naszym zadaniem jest dostarczenie treści, które przekażą informacje o każdym, nawet najdrobniejszym szczególe. Oczywiście idealną sytuacją jest ta, w której copywriter może pojechać do studia, dotknąć i obejrzeć każdy produkt, jednak jest to możliwe bardzo rzadko. Wtedy ratunkiem (i koniecznością) są materiały od klienta.

O tym, jak powinien przebiegać idealny proces, można by pisać długo. Jednak oczywiście dla każdego klienta może on wyglądać inaczej. Pewne jest jednak, że od samego początku warto zaufać agencji i wdrożyć ją w jego przygotowywanie. Zaoszczędzimy czas, a nowe opisy sprawnie będą pojawiać się na stronie.

*więcej o korzyściach o korzyściach wynikających z przygotowywania opisów piszemy w naszym e-booku “Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie w pięciu prostych krokach”



Autor: Marta


Oceń artykuł:

0

   

Liczba akapitów: 18 • Liczba zdań: 48 • Liczba słów: 651

Tagi:

  • opisy produktów

  • branża fashion

  • e-commerce


Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

Podcast “Człowiek 2040” Poprzednio polecaliśmy Wam konto o trendach. Można powiedzieć, że ten podcast w jakimś stopniu się z nimi łączy. To kilkanaście fascynujących odcinków, w których spekuluje się, a właściwie przewiduje, jak będzie wyglądała nasza rzeczywistość za te niecałe 20 lat. Jeśli interesują Was nowe technologie to to jest obowiązkowa pozycja na Waszej liście. #DIGITALKS Kolejny…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin pinterest 

Obecnie wiedza jest na wyciągnięcie ręki. Nasze social media codziennie zalewają dziesiątki nowych artykułów, postów, stories z newsami i branżowymi refleksjami. Te uzupełniają książki marketingowych (i nie tylko) ekspertów. Jakie pozycje stoją na naszych półkach i jakich twórców ostatnio odwiedzamy najczęściej? Poznajcie część naszych inspiracji. Janina Bąk “Statystycznie rzecz biorąc, czyli ile…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin pinterest 

Pewien profesor po skończonym wykładzie spotkał swojego znajomego po fachu. Na pytanie, jak mu poszedł wykład, odpowiedział: “Świetnie! Nic nie zrozumieli”. Można odnieść wrażenie, że podobne założenie mieli (lub nadal mają) twórcy pism urzędowych, z którymi mamy do czynienia na co dzień. Pisane trudnym, zawiłym językiem sprawiają, że na widok koperty z odpowiednim stemplem niejednemu z nas…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin pinterest 

Słowa zmieniające rzeczywistość 900 milionów dolarów. Taką kwotę przez pomyłkę przelał bank Citi wierzycielom. Powód? Zbyt skomplikowany i nieintuicyjny interfejs, który wprowadził w błąd pracowników banku. Prawdopodobnie jasno opisane i wyjaśnione okna formularza oszczędziłyby wielu nerwów i…. 500 milionów dolarów. Resztę tej kwoty, w wyniku dobrej woli wierzycieli, udało się odzyskać. Przyrost…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin pinterest 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami