Opisy produktów dla branży fashion
Czas czytania: 3 min


Opisy produktów dla branży fashion

Przygotowanie dobrych opisów produktów do sklepu internetowego to proces, który wymaga nie tylko tzw. lekkiego pióra, ale również wiedzy marketingowej i sprzedażowej. Wbrew pozorom skuteczne opisy produktów dla każdej z branż przygotowywane są w inny sposób. Liczy się specyfika grupy docelowej, proces zakupowy w sklepie stacjonarnym czy - co oczywiste - charakterystyka przedmiotów, które opisujemy. Jak taki proces wygląda dla branży fashion?


Spis treści:

Branża fashion rządzi się własnymi prawami. Ubrania czy bieliznę kupuje w pierwszej kolejności zmysł wzroku i dotyku. Widzimy w sklepie coś, co przykuwa naszą uwagę, dotykamy, żeby ocenić jakość materiału, mierzymy i dopiero wtedy podejmujemy decyzję zakupową. Nieco inaczej proces decyzyjny wygląda w przypadku sklepów online. Oczywiście content wizualny - foto i video dla e-commerce - jest ważny. To on w dużej mierze tworzy tożsamość marki. Dzięki stylowi robienia zdjęć, modelkom czy kolorystyce, klientki zapamiętują daną markę i chętniej do niej wracają. A co z opisami produktów w sklepie internetowym z modą?

Opisy produktów dla branży fashion - dlaczego są ważne?

Opisy produktów są, a przynajmniej powinny być, częścią strategii marki. Naszym zdaniem mają dwie funkcje. Pierwszą (i chyba najbardziej istotną) jest pomoc w podjęciu decyzji zakupowych klientom*. Nie wszystkie detale widać bowiem na zdjęciach. Sposób zapięcia, ilość i rodzaj kieszeni, długość i wzrost modelki, informacja o transparentności materiału, a nawet jego strukturze i odczuciach dotykowych. Każdy szczegół jest ważny i każdy z nich powinien się znaleźć w opisie produktu na stronie e-sklepu. Każdy, nawet najmniejszy element, może mieć wpływ na zakup produktu - a co najważniejsze - na brak ewentualnego zwrotu. Nie ma chyba nic gorszego dla działu obsługi klienta niż zobaczenie w formularzu zwrotu “produkt niezgodny z opisem”. Właściciele zarówno małych sklepów online, jak i dużych marek, muszą pamiętać, że opisy produktów na stronie muszą zastąpić klientowi wizytę w sklepie i przymierzalni. Tylko połączenie zdjęć lub video z opisem w 100% zrealizuje to zadanie, ułatwiając konsumentom podjęcie decyzji zakupowej i gwarantując satysfakcję z otrzymanej w paczce sukienki, bluzki czy spodni.

Drugą funkcją opisów produktów w sklepie internetowym jest bycie częścią strategii komunikacji marki. Przygotowując opisy dla e-sklepu warto ściśle współpracować z działem marketingu i social mediów, aby we wszystkich kanałach używać takiego samego nazewnictwa i zwrotów. Dzięki temu content marki będzie spójny i zgodny z jej wizją oraz wartościami.

Jak tworzyć opisy dla sklepu internetowego z modą?

Wiemy, już że opisy produktów w branży fashion są niezwykle ważne. Pytanie jednak, jak powinny one wyglądać, aby były maksymalnie wartościowe dla Klienta? Możliwości jest kilka:

- tekst ciągły:

Opisy stworzone w taki sposób z pewnością pozwolą copywriterowi na nieco większą kreatywność, a także będą bardziej sprzyjać rozbudowanym, “kwiecistym” zdaniom. Jednak, pisząc w ten sposób należy zachować umiar w długości tekstu oraz wyboldować najważniejsze cechy produktu.

- wypunktowania:

tak zwane bullet points są najbardziej przejrzyste, a klient jest w stanie szybko “przeskanować” tekst wzrokiem i znaleźć interesujące go informacje

- tekst ciągły + wypunktowania:

Hybryda dwóch sposobów pisania sprawi, że komunikacja marketingowa marki wybrzmi bardzo wyraźnie (dzięki tekstowi ciągłemu), a sam tekst będzie czytelny (dzięki wypunktowaniom).

Należy jednak pamiętać o najważniejszym: nawet najlepsza i najbardziej przemyślana konstrukcja opisów produktów dla e-sklepu do niczego się nie przyda, jeśli nie znajdą się w nich przydatne dla klientów informacje. Dlatego unikajmy przysłowiowego “lania wody” (lub ograniczmy je do minimum), a postawmy na zamieszczenie przydatnych informacji i język korzyści.

Współpraca - klucz do skutecznego opisu produktu w sklepie z modą

Współpracując z tak dużym klientem jak Orsay, nauczyliśmy się, że (i zawsze to powtarzamy naszym potencjalnym klientom), że przygotowanie dobrego i wartościowego dla klientów opisu produktu to skomplikowany (przynajmniej na początku) proces. Wymaga to zaangażowania, ścisłej współpracy wielu osób, a w przypadku dużych ilości i dużych zamówień - stworzenia stworzenia sprawnie działających i przemyślanych procesów. Osobę koordynującą taki projekt czeka ścisła współpraca z działem produktu i studiem fotograficznym.

Trzeba bowiem pamiętać, że same zdjęcia zazwyczaj nie wystarczą do stworzenia opisów do sklepu internetowego. Nie wszystko na nich widać, a naszym zadaniem jest dostarczenie treści, które przekażą informacje o każdym, nawet najdrobniejszym szczególe. Oczywiście idealną sytuacją jest ta, w której copywriter może pojechać do studia, dotknąć i obejrzeć każdy produkt, jednak jest to możliwe bardzo rzadko. Wtedy ratunkiem (i koniecznością) są materiały od klienta.

O tym, jak powinien przebiegać idealny proces, można by pisać długo. Jednak oczywiście dla każdego klienta może on wyglądać inaczej. Pewne jest jednak, że od samego początku warto zaufać agencji i wdrożyć ją w jego przygotowywanie. Zaoszczędzimy czas, a nowe, skuteczne opisy produktów sprawnie będą pojawiać się na stronie sklepu internetowego z modą.

*więcej o korzyściach o korzyściach wynikających z przygotowywania opisów piszemy w naszym e-booku “Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie w pięciu prostych krokach”



avatar

Agnieszka

...



Oceń artykuł:

0

   

Liczba akapitów: 18 • Liczba zdań: 48 • Liczba słów: 692

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

1. Tło współpracy Bimago to jeden z liderów polskiej branży e-commerce w dziedzinie dekoracji wnętrz, oferujący przede wszystkim najwyższej jakości plakaty, obrazy, fototapety i tapety. Firma powstała w 2004 roku i w ciągu 15 lat istnienia z małej, lokalnej pracowni artystycznej przekształciła się w międzynarodową markę o globalnym zasięgu. Klienci mają obecnie do wyboru ponad 30 000 autorskich…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

Stawki za copywriting – dlaczego tak się różnią? Żyjemy w czasach, w których każdego dnia zalewani jesteśmy morzem treści - dziesiątkami artykułów branżowych, setkami newsów informacyjnych, tysiącami wpisów blogowych i milionami postów w mediach społecznościowych. Czy każdy z tych tekstów ma taką samą wartość merytoryczną, napisany jest równie ciekawym językiem i wzbudza w nas podobne emocje…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

O tym, jak przygotować opis na aukcje internetowe pisaliśmy już wcześniej. Dziś skupimy się na jednym z gigantów na polskim rynku, czyli Allegro. Jak donosi raport Gemius, to właśnie Allegro jest najczęściej kojarzonym serwisem zakupowym w kraju i z jego usług korzysta największa rzesza internautów (więcej o raporcie przeczytasz w naszym podsumowaniu 2021 roku w e-commerce). Jak zatem powinny…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

Co może stać się w przypadku, gdy zamiast tworzyć własne treści, sklep skopiuje gotowy tekst od producenta? Jak na powielony opis reaguje klient i wyszukiwarka Google? Dlaczego warto postawić na własne, unikatowe opisy produktu? Opis producenta a prawa autorskie Tekst opublikowany w internecie może być w świetle prawa postrzegany jako utwór, mający prawa autorskie. Jest to szczególnie istotne, gdy…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami