Rynek e-commerce w Polsce. Teraz i… później
Czas czytania: 2 min


Rynek e-commerce w Polsce. Teraz i… później

Zobacz jak wyglądał rynek e-commerce w 2019 oraz w 2020 roku. Sprawdź co mówią liczby? Zapraszamy do lektury.


Spis treści:

Nikt już chyba nie wyobraża sobie świata bez możliwości zrobienia zakupów bez wychodzenia z domu. Dlatego nikogo nie zdziwi, że rynek e-commerce - również ten w Polsce - nie tylko ma się świetnie, ale nieustannie się rozwija.

Rynek e-commerce w 2019 roku - co mówią liczby?

Według dostępnych danych* nasz rodzimy rynek e-commerce w 2019 roku był warty aż 51 miliardów złotych - tyle wydaliśmy, kupując online. 28 milionów Polaków nie wyobraża sobie powrotu do tradycyjnej formy zakupów.

Co ciekawe, aż 13% z nich robi zakupy tylko za pomocą smartfona. A 27% Polaków kupuje w ten sposób raz w tygodniu, a 18% nawet częściej, co plasuje nas na pierwszym miejscu w Europie. Dlaczego tak się dzieje? Tak zwany m-commerce to przede wszystkim szybkość, wygoda i łatwa nawigacja. Nie musimy czekać na to, aż komputer się uruchomi, a w większości przypadków telefon mamy zawsze przy sobie. To również o wiele łatwiejsza płatność. Opcja “one-click” nie wymaga od nas konieczności logowania - wystarczy bezpiecznie podpięta karta.

A to oznacza, że właściciele sklepów internetowych powinni zatroszczyć się o to, żeby mobilna wersja sklepu była równie, o ile nie bardziej funkcjonalna, jak wersja desktopowa. Warto także zadbać o stworzenie dedykowanych aplikacji mobilnych.

Biorąc pod uwagę wartość rynku oraz rządzące nim liczby nikogo chyba nie zdziwi, że w Polsce powstaje średnio 21 nowych sklepów internetowych. I to każdego dnia!

To wszystko sprawia, że jesteśmy najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem e-commerce w Europie. A co przyniesie, trwający, 2020 rok?

Jaka jest przyszłość rynku e-commerce w Polsce? Naszym zdaniem

2020 rok przyniósł ze sobą wyzwanie, z jakim jeszcze nie dane było nam się zmierzyć. Pandemia koronawirusa i wprowadzone przez rząd obostrzenia zmusiły nas do pozostania w domach i przeniesienia swojego życia do świata online. Mimo że, jak pokazują liczby zakupy w e-sklepach nie są dla nas niczym nowym i dla znacznej części naszego społeczeństwa stały się synonimem wygody, to od marca stały się koniecznością. Ci, którzy do tej pory woleli pójść do sklepu i obejrzeć oraz dotknąć dany produkt, teraz często nie mają wyjścia i muszą zaufać sprzedawcy, a konkretnie informacjom zawartym w karcie produktu. Wydłużający się czas oczekiwania na realizację zamówienia, dynamicznie zmieniające się stany magazynowe, a nawet dzienne ograniczenia w ilości zamówień z dostawą przez firmy kurierskie pokazują, że rynek e-commerce przechodzi prawdziwe oblężenie.


A jak sytuacja wygląda od strony sprzedawców? Ci musieli błyskawicznie zaadaptować się do nowych warunków. Brak sklepu online gwarantował upadek biznesu. Nawet w przypadku dużych firm, brak wysyłek i komunikacji skierowanej do części krajów, właściwie odcięły je od niektórych rynków zbytu.

Dlatego dla właścicieli sklepów do tej pory działających stacjonarnie stało się bardziej niż jasne, że im szybciej stworzą swoje miejsce sprzedaży w sieci (czy to sklep internetowy czy handel na platformach typu marketplace, np. Allegro, Amazon czy eBay), tym większa szansa na to, że przetrwają ten trudny czas. Również chyba dla wszystkich jest jasne, że sam punkt online nie wystarczy. O klientów trzeba walczyć. Dlatego jeszcze bardziej będzie się liczył jakościowy content na stronie: dobre zdjęcia, skuteczne opisy produktów dostosowane również pod SEO. To naprawdę ma znaczenie.

Rynek e-commerce w Polsce rozkwitnie bardziej niż kiedykolwiek, a hasło “content is the king” nigdy nie wybrzmiewało równie mocno.

Zobacz co oferujemy w ramach usług e-multicontent dla e-commerce?

* "Raport interaktywnie.com - E-commerce”



avatar

Daria

...



Oceń artykuł:

0

   

Liczba akapitów: 14 • Liczba zdań: 38 • Liczba słów: 533

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

Od czasu premiery ChatGPT od OpenAI, konkurencja podjęła rękawicę i przyspieszyła prace nad własnymi rozwiązaniami w zakresie sztucznej inteligencji. Gigant Google już na samym starcie zaliczył wpadki, przez które jego Bard został szeroko skrytykowany, a globalna premiera narzędzia opóźniona. Korzysta na tym Microsoft, który wraz ze swoim BingAI dotrzymuje kroku ChatGPT. Czym charakteryzuje się to...

Czytaj dalej...

copywriting AI   ChatGPT   BingAI

facebook twitter linkedin 

Ponad 1 250 000 przelanych na papier znaków, w tym 347 opisów produktów, 70 opisów kategorii i 47 wpisów blogowych, a także treści e-commerce w 5 różnych językach - to bilans współpracy e-multicontent z Karko, polskim producentem odzieży damskiej. Przez ponad rok mieliśmy szansę wspierać markę w jej rozwoju na rynku polskim i w ekspansji na rynki zagraniczne, dostarczając merytoryczne, przyjazne d...

Czytaj dalej...

case study   content dla e-commerce   branża fashion

facebook twitter linkedin 

E-zakupy stały się dla nas codziennością, a dzięki łatwemu dostępowi do różnych sklepów coraz częściej sięgamy również po oferty zagranicznych marek. Poznanie specyfiki rynku docelowego oraz przygotowanie pod kątem logistycznym to nie jedyne elementy, niezbędne przy ekspansji zagranicznej. Szczególnie istotne jest mówienie w języku swojego odbiorcy. Tu z pomocą przychodzą tłumaczenia dla e-commerc...

Czytaj dalej...

tłumaczenia   wielojęzyczne treści   content dla e-commerce

facebook twitter linkedin 

Aktualizacja Google Helpful Content wprowadza rewolucję w ocenianiu jakości stron. Clickbaitowe nagłówki i nic nie wnoszące artykuły ustępują miejsca bogatym w treść i odpowiadającym na pytania użytkowników tekstom. Co powinny zawierać pomocne treści? Co zrobić, aby witryna była lepiej oceniana przez algorytm Google? Czy zmiany dotyczą również branży e-commerce?...

Czytaj dalej...

SEO copywriting   blog firmowy   copywriting

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami