Dlaczego rich content to must have Twojego e-sklepu?

Czas czytania: 4 min

Dlaczego rich content to must have Twojego e-sklepu?
Dlaczego rich content to must have Twojego e-sklepu?

Prowadzisz sklep internetowy, ale do tej pory nie zwracałeś uwagi na opisy sprzedawanych produktów? Otrzymujesz zapytania od klientów o szczegóły oferowanych przedmiotów? A może zauważasz, że karty produktów na stronie Twojego sklepu wypadają słabo na tle konkurencji? Jeśli na chociaż jedno pytanie odpowiedź jest twierdząca, to znak, że musisz przeczytać ten artykuł!


Spis treści:


Badania przeprowadzone w latach 2021 i 2022 przez Gemius pokazały niesłabnącą popularność zakupów on-line. Ponad 75% użytkowników zdecydowało się na skorzystanie z oferty sklepów internetowych. Dzięki wygodzie tej formy sprzedaży konsumenci zaczęli kupować on-line te same produkty, po które wcześniej udawali się do sklepów stacjonarnych. Co więcej, niemal 40% badanych jako zaletę zakupów internetowych podawało dostępność większej ilości informacji o danym produkcie.

Czym właściwie jest rich content?

Pojęcie rich content, czyli z angielskiego “bogata treść”, w zasadzie samo w sobie wyjaśnia swoje znaczenie. Jest to rozbudowany i dostarczający wyczerpujących informacji opis produktowy, który skutecznie przyciągnie klienta i skłoni go do zakupu. Rich content wykorzystuje zarówno pisaną językiem korzyści treść, podawaną w formie nagłówków czy sloganów, jak i fotografie, infografiki, materiały wideo itp. Wszystko po to, aby klient zatrzymał się na Twojej witrynie i poznał dokładnie produkt, a nawet zainteresował się innymi, dostępnymi w Twoim sklepie.

Jak rich content wpływa na podjęcie decyzji zakupowej?

Może się wydawać, że opisy produktowe tworzone są głównie dla optymalizacji pod SEO i klienci wcale do nich nie zaglądają. Nic bardziej mylnego! Okazuje się, że dobrze przygotowana karta produktowa to klucz do sprzedaży. To właśnie dzięki niej klient będzie miał możliwość zapoznania się z oferowanym przez Ciebie przedmiotem czy usługą.

W badaniu przeprowadzonym przez Gemius w 2022 aż 21% ankietowanych wskazywało, że do częstszego robienia zakupów on-line skłoniłyby ich bardziej szczegółowe opisy oferowanych towarów. Bogata w treść karta produktowa dostarczy klientowi wszystkich informacji, potrzebnych do zakupu. Pozwoli również dokładnie obejrzeć i poznać dany przedmiot, bez konieczności wizyty w sklepie stacjonarnym. Dzięki temu dodając produkt do koszyka, klient będzie pewny tego, co kupuje, a wszystkie jego wątpliwości zostaną rozwiane dzięki opisowi z zastosowaniem rich contentu.

Rich content – o tym warto pamiętać

Rich content stał się obecnie jednym z najważniejszych trendów rynku e-commerce. Karty produktowe zastępują klientowi bezpośredni kontakt z przedmiotem czy sprzedawcą, dlatego powinny być szczególnie dopracowane. Wrażenie z zapoznania się z bogatym opisem jest porównywalne do wizyty w sklepie i rozmowy z doradcą. Rich content pozwala również skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Rezygnowanie z opisu producenta na rzecz własnej, oryginalnej treści wpłynie korzystnie nie tylko na optymalizację pod SEO, ale również na pozytywne postrzeganie przez klienta.

Co więc powinno się znaleźć w bogatej w treść karcie produktowej?

  1. Angażująca treść, pisana językiem korzyści

Dobry jakościowo opis odpowie na wszystkie pytania, dostarczając niezbędnych informacji o produkcie. Powinien również zawierać elementy edukacyjne oraz wskazówki odnośnie do użytkowania danego przedmiotu. Warto pamiętać o atrakcyjnym formatowaniu tekstu – nagłówki, slogany i pogrubienia zwiększą estetykę oraz przejrzystość treści.

  1. Wysokiej jakości zdjęcia

Pozwolą zastąpić klientowi obejrzenie produktu w sklepie stacjonarnym. Powinny w estetyczny i atrakcyjny wizualnie sposób pokazywać produkt całościowo oraz skupiając się na istotnych detalach. Ciekawym rozwiązaniem są zdjęcia obrotowe 360°, które pozwalają na obejrzenie produktu z każdej strony.

  1. Ikony i infografiki

Z ich pomocą można w łatwy sposób przekazać najważniejsze informacje, jak zalety, kluczowe funkcje czy parametry przedmiotu, a także certyfikaty i nagrody, które zostały przyznane produktowi lub marce. Atrakcyjne wizualnie ikony i infografiki przyciągną wzrok, a także pomogą podzielić tekst i uczynić go bardziej przejrzystym.

  1. Wideo i gify

Nagrania z produktami w roli głównej pozwolą przedstawić produkt w sposób, którego nie da się uzyskać za pomocą zdjęć czy tekstu. Oprócz samej prezentacji nagranie może zawierać krótki instruktaż oraz poradnik. Wideo lub gif to bardzo wygodna i prosta w odbiorze forma, która współcześnie ciągle zyskuje na popularności.

  1. Tabele porównawcze

Najlepszym sposobem na ostateczny wybór produktu jest zestawienie go z innymi, podobnymi towarami. Umieszczając na stronie tabelę, porównującą cechy dwóch podobnych modeli, pomagamy klientowi skrócić czas podejmowania decyzji, co z pewnością wpłynie korzystnie na jego zadowolenie.

Korzyści płynące z rich contentu w Twoim e-sklepie

Zastosowanie rozbudowanych i bogatych w treść kart produktowych w sklepie on-line niesie ze sobą wiele korzyści. Rich content przede wszystkim wpływa na pozytywny user experience, czyli wrażenia z korzystania z Twojej witryny. Wyczerpująca karta produktowa dostarczy klientowi wszystkich informacji, dzięki czemu nie będzie musiał opuszczać strony, aby odnaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Jakościowy rich content podkreśla profesjonalizm sklepu, podnosząc jego wiarygodność i zwiększając zaufanie. Zastosowanie odpowiednich słów i fraz kluczowych oraz oryginalnych opisów pozwala na zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach, a ciekawe i angażujące karty produktów są chętniej udostępniane i polecane wśród społeczności.

Z pewnością najważniejszą zaletą rich contentu jest większy ruch oraz zainteresowanie klientów, które ostatecznie przekłada się na zwiększenie ilości zamówień. Jeśli rozbudowujesz lub odświeżasz stronę swojego e-sklepu i zależy Ci na zastosowaniu rich contentu, koniecznie skontaktuj się z nami. Pomożemy w stworzeniu angażujących i bogatych w treść kart produktowych zarówno po polsku, jak i w wielu innych językach.



avatar

Joanna

W e-multicontent zajmuje się nie tylko tworzeniem treści, ale również koordynuje pracę tłumaczy i native speakerów, dbając o to, by wszystkie teksty były dostarczone na czas. Jako filolog ukraiński i copywriter łączy wiedzę teoretyczną z praktyką, nie tylko w zakresie tekstów, ale również tłumaczeń. Swoje fotograficzne doświadczenie wykorzystuje w dbaniu o wizualną warstwę treści. Chętnie uczy się nowych rzeczy i korzysta z doświadczenia innych.



Oceń artykuł:

0

ilość ocen: 7   średnia ocena: 5.0

Liczba akapitów: 22 • Liczba zdań: 52 • Liczba słów: 752

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

Czy e-commerce w Rumunii wciąż jest obszarem pełnym możliwości? Zdecydowanie tak! Ale jest to rynek coraz bardziej wymagający, gdzie elastyczność dostawy, przejrzystość oferty i dobra obsługa klienta stają się kluczowe. Spójrzmy na najnowsze dane i trendy, które kształtują rumuński e-commerce w 2025 roku....

Czytaj dalej...

• e-commerce w Rumunii   • Romania Express   • Rumunia

facebook twitter linkedin 

Niemiecki rynek zakupów online to jeden z największych w Europie. Jeśli planujesz ekspansję zagraniczną, nie możesz go pominąć! Zanim jednak ruszysz z kampanią marketingową, zrozum, kto stoi po drugiej stronie ekranu, czego oczekują Twoi klienci oraz jakie rozwiązania technologiczne i logistyczne przyciągają ich dziś najbardziej. ...

Czytaj dalej...

• copywriting   • content marketing   • e-commerce

facebook twitter linkedin 

Niemcy to nie tylko nasi sąsiedzi, ale też jeden z największych i najbardziej rozwiniętych rynków e-commerce w Europie. W 2024 roku jego wartość osiągnęła około 91 miliardów euro, a prognozy pokazują dalszy wzrost. Co więcej, już niemal 90% Niemców regularnie kupuje w sieci – i to nie tylko książki czy elektronikę. Rosnącą popularnością cieszą się również zakupy spożywcze, kosmetyki, produkty ekol...

Czytaj dalej...

• copywriting   • content marketing   • e-sklep

facebook twitter linkedin 

W 2024 roku Google wprowadziło AI Overviews – generatywne podsumowania, które wyświetlają się na górze wyników wyszukiwania i często dostarczają użytkownikowi kompletnej odpowiedzi jeszcze zanim kliknie w jakikolwiek link. Rok 2025 to moment, kiedy opcja ta zawitała do Polski i dlatego właśnie wszyscy twórcy treści i specjaliści SEO zadają sobie pytanie: jak tworzyć content, który przetrwa erę AI ...

Czytaj dalej...

• AI overview   • copywriting   • content writing

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami




🍪  Zgoda na pliki cookies
Informujemy że, e-multicontent.pl wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego działania naszej witryny, a także w celach analitycznych i reklamowych.

Więcej o tym, jak wykorzystujemy pliki cookies, możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności.