Jak sprzedawać w e-sklepie? Poznaj 4 sposoby!
Czas czytania: 2 min


Jak sprzedawać w e-sklepie? Poznaj 4 sposoby!

Jak sprzedawać w e-sklepie? Poznaj 4 sposoby pozwalające zwiększyć skuteczność sprzedaży internetowej. Prowadzisz sklep internetowy? Zapraszamy do lektury!


Spis treści:

Polski rynek e-commerce jest potężny, a ponad 20 nowych e-sklepów dziennie sprawia, że jesteśmy najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem e-commerce w Europie. Co zrobić, aby nie tylko sprzedawać, ale i wyróżnić się w tym handlowym gąszczu?

Atrakcyjny interfejs

Od tego wszystko się zaczyna. Wygląd strony i jej funkcjonalność są często na pierwszym froncie w walce o klienta. Dlatego jeśli ten już trafił na naszą stronę, zatroszczmy się o to, żeby proces zakupowy był szybki i przejrzysty. Layout strony nie tylko powinien być zgodny z identyfikacją wizualną marki, ale przede wszystkim musi zaprowadzić klienta do odpowiedniego produktu i koszyka. Poza wyróżniającym się przyciskiem tego ostatniego, zadbajmy o widoczny regulamin sklepu, a także orzucające się w oczy sposoby i czas dostawy.

Komunikacja w wielu kanałach

Musisz komunikować się ze swoimi klientami. Nie tylko za pomocą treści na stronie internetowej (o tym piszemy niżej), ale i za pomocą kanałów w social media. Facebook i Instagram to podstawa. Przede wszystkim to drugie medium społecznościowe daje ogrom możliwości, jak budowanie zasięgów za pomocą sprytnie używanych hashtagów, przyciągnięcie klientów przemyślaną i atrakcyjną siatką zdjęć czy bezpośrednie oznaczanie produktów na zdjęciach i przekierowanie na witrynę sklepu. Z kolei kanał na serwisie YouTube to dobre rozwiązanie dla osób sprzedających na przykład akcesoria kuchenne czy narzędzia budowlane. W krótkich filmikach można zaprezentować sposób działania i funkcje wiertarki, kosiarki czy omówić różnice pomiędzy wkrętami. Możliwości jest wiele.

Zadbaj o wizualizacje

Pamiętaj, w sklepie online, klient nie może dotknąć produktu. Dlatego musisz jak najlepiej przedstawić swoją ofertę za pomocą nie tylko zdjęć, ale i video. To ostatnie jest istotne zwłaszcza w branży fashion. Dzięki ruchomym obrazom klient może zobaczyć, jak dana rzecz zachowuje i układa się w ruchu. A co ze zdjęciami? Te powinny być wykonane w profesjonalnym studio fotograficznym, powinny być również bardzo dokładne (każdy detal ma znaczenie) i realistycznie oddawać barwy. To z pewnością przełoży się na mniejszą ilość zapytać o daną rzecz i na mniej zwrotów.

Content is the King!

I już na koniec - dobry content. Powiedzieliśmy o tym, co powinno znaleźć się w każdym e-sklepie. Ale jak się wyróżnić i nie zginąć wśród setek, tysięcy innych sklepów online? Odpowiedź może być tylko jedna - treści, treści i jeszcze raz treści. Dzięki nim jesteś w stanie zdobyć przychylność wyszukiwarki Google, ale co za tym idzie dotrzeć do klientów. Bez dobrze przygotowanych treści, zgodnych ze sztuką SEO, nawet najbardziej przemyślany sklep nie zagwarantuje dotarcia do klientów. Dlatego pamiętaj, żeby przede wszystkim zadbać o opisy produktów. Piękne zdjęcia będą cieszyć oko, ale klient dopiero po przeczytaniu informacji o produkcie podejmie decyzję o zakupie. To również dobry sposób, aby na stronę e-sklepu przemycić słowa i frazy kluczowe, które podciągną stronę internetową w wynikach wyszukiwania. Podobną funkcję spełnią wpisy na blogu firmowym (tak, trzeba taki mieć). To również dobre miejsce na dzielenie się swoją wiedzą czy informacjami o aktualnych promocjach. Warto także zadbać o newsletter i zakładkę “o nas”.

Jeżeli chcesz wiedzieć, jak wymyślać tematy na blog, jaka jest optymalna długość tekstu dla tego medium albo jak recyklingować treści na stronie to odpowiedzi znajdziesz w innych naszych artykułach.



avatar

Daria

...



Oceń artykuł:

0

   

Liczba akapitów: 10 • Liczba zdań: 38 • Liczba słów: 505

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

Czym jest transkreacja? Pojęcie “transkreacja” to polski odpowiednik słowatranscreation, będącego połączeniem słów translation (tłumaczenie) oraz creation (tworzenie). Transkreację możemy więc w bardziej opisowy sposób nazywać kreatywnym tłumaczeniem lub adaptacją tekstu do języka docelowego. O ile więc tłumaczenie polega przede wszystkim na jak najwierniejszym przekazaniu sensu tekstu wyjściowego…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

Jakie wytyczne powinien spełniać dobry tekst na marketplace Amazon? Jakie są niezbędne elementy w karcie produktu? A przede wszystkim: jak sprawić, żeby opis był skuteczny? Dobry listing na Amazon – wytyczne Dobry opis produktu to podstawa sprzedaży w internecie. To dzięki niemu klient ma możliwość poznania wszystkich szczegółów danego przedmiotu, bez konieczności oglądania go na żywo. Opis jest…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

1. Tło współpracy Bimago to jeden z liderów polskiej branży e-commerce w dziedzinie dekoracji wnętrz, oferujący przede wszystkim najwyższej jakości plakaty, obrazy, fototapety i tapety. Firma powstała w 2004 roku i w ciągu 15 lat istnienia z małej, lokalnej pracowni artystycznej przekształciła się w międzynarodową markę o globalnym zasięgu. Klienci mają obecnie do wyboru ponad 30 000 autorskich…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 

Stawki za copywriting – dlaczego tak się różnią? Żyjemy w czasach, w których każdego dnia zalewani jesteśmy morzem treści - dziesiątkami artykułów branżowych, setkami newsów informacyjnych, tysiącami wpisów blogowych i milionami postów w mediach społecznościowych. Czy każdy z tych tekstów ma taką samą wartość merytoryczną, napisany jest równie ciekawym językiem i wzbudza w nas podobne emocje…

Czytaj dalej...

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami