Spadek ruchu w e-commerce a sprzedaż zagraniczna
Czas czytania: 3 min


Spadek ruchu w e-commerce a sprzedaż zagraniczna

W ciągu kilku ostatnich lat branża e-commerce przeżywała prawdziwy boom. Głównym motorem rozwoju była pandemia COVID-19 oraz wprowadzenie lockdownu. Większość konsumentów przerzuciła się na zakupy w sieci, które nie tylko były bezpieczniejsze w tym czasie, ale również oferowały znaczną wygodę. Niestety każdy wzrost niesie ze sobą spadek, również w przypadku branży e-commerce. Czy jest rozwiązanie, będące odpowiedzią na aktualne problemy? Jakie jest lekarstwo dla Twojego e-sklepu?


Spis treści:

Jak obecna sytuacja wpływa na branżę e-commerce?

Rok 2022 zamiast czasu stabilizacji przyniósł nowe zjawiska, które w bezpośredni sposób wpłynęły na e-handel. Wojna w Ukrainie, wysoka inflacja, podwyżki stóp procentowych oraz wzrost cen produktów i paliw sprawiają, że sklepom coraz trudniej utrzymać dotychczasowy wysoki poziom sprzedaży. Po pierwszej fali fascynacji komfortem zakupów online znaczna część konsumentów wróciła do przyzwyczajeń sprzed pandemii, korzystając z otwartych na nowo sklepów i galerii handlowych. Statystyki GUS wskazują na spadek udział kanału internetowego w sprzedaży detalicznej z 11,1% w styczniu br. do 8,9% w maju. Spadek o 4,4 proc. w sprzedaży elektroniki, sprzętu AGD i mebli pokazuje, że konsumenci wstrzymują się z dokonywaniem poważniejszych, bardziej kosztownych zakupów. Dodatkowo pojawienie się nowych przepisów, wynikających z dyrektywy Omnibus, stawia przed branżą e-commerce kolejne wyzwania.

Wysoki wzrost ruchu w branży e-commerce, oprócz napływu klientów, przyniósł również wzrost konkurencji. Coraz więcej firm rozszerza lub całkowicie przenosi swoje usługi do sieci, a wiele osób na fali popularności e-sklepów od razu rozpoczęło działalność w internecie. Zdecydowanym plusem tej sytuacji jest szansa dla e-handlu na rozwój, zarówno marketingowy, jak i technologiczny, poznanie nowych dróg i sposobów działania. Jednak z drugiej strony przedsiębiorcy, którzy działają w branży e-commerce, zmagają się z coraz większą konkurencją. Wszystko to sprawia, że po ogromnym wzroście branżę e-commerce może czekać czas regresji.

Sprzedaż zagraniczna – nowa szansa dla e-sklepów

Odpowiedzią na aktualne problemy rodzimej branży e-commerce staje się sprzedaż zagraniczna, czyli tzw. cross-border. Rozszerzenie swojej działalności o kolejne kraje nie tylko przynosi nowych klientów i idące za nimi zyski, ale również może stać się przewagą konkurencyjną. Co więcej, działając na różnych rynkach możesz zwiększyć bezpieczeństwo swoich przychodów. W przypadku kiedy w jednym kraju popyt na Twoje usługi spadnie, w innych może się zwiększyć, dając Ci dodatkowe zyski.

O czym warto pamiętać przy ekspansji zagranicznej?

Wkraczanie na zagraniczny rynek powinno przede wszystkim brać pod uwagę nowego klienta. Przedstawiciele różnych krajów mają swoje przyzwyczajenia i nawyki zakupowe, które są dla nich istotne przy wybieraniu odpowiedniej oferty. Preferencje w dużej mierze dotyczą form dostawy, płatności, jakości obsługi klienta, a także dostosowanej strony internetowej. Przy budowaniu oferty swojego e-sklepu dla zagranicznych klientów należy pamiętać o złotej zasadzie marketingu internetowego, czyli “Content is a King”.

Podstawą działań na zagranicznych rynkach jest znajomość języka, którym posługują się jego konsumenci. Każdy etap zakupów powinien być ściśle dostosowany do lokalnego klienta, jego języka, kultury i zwyczajów. Aby dotrzeć do odbiorców, nie wystarczy jedynie uruchomić na stronie automatycznego tłumaczenia treści. Podczas przekładu oferty na inny język istotna jest jej lokalizacja, czyli dostosowanie do konkretnego odbiorcy. Przygotowując treści, warto skorzystać z pomocy native speakera lub osoby dobrze zorientowanej na rynku danego kraju. Dzięki temu tłumaczenie będzie zawierać odpowiednie słownictwo dopasowane do klienta, a także do optymalizacji pod SEO.

Z pomocą copywritingu w obcym języku lub odpowiedniej transkreacji gotowych już treści oferta będzie w pełni dopasowana do sposobu komunikacji oraz zwyczajów zakupowych lokalnego klienta. Umiejętne stosowanie słów kluczowych w oparciu o to, co najczęściej wpisują użytkownicy, pozwoli zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwarek, a co za tym idzie – więcej odbiorców trafi właśnie na Twoją stronę.

Wyjście ze swoją ofertą poza granice może stać się rozwiązaniem na aktualny spadek ruchu na polskim rynku e-commerce. Wiąże się ono z koniecznością wprowadzenia nowych działań i rozwiązań, które wymagają wkładu finansowego i czasowego. Jednak odpowiednie dopasowanie witryny i oferty Twojego e-sklepu do odbiorców w innych krajach może przynieść długofalowe korzyści i wielu zadowolonych klientów zagranicznych.

Jeśli potrzebujesz tłumaczenia lub transkreacji swojej oferty na inne języki skontaktuj się z nami! Przygotujemy treści dostosowane do lokalnego odbiorcy oraz wymogów SEO sprawiając, że Twój sklep wyróżni się wśród innych.



avatar

Joanna

...



Oceń artykuł:

0

   

Liczba akapitów: 11 • Liczba zdań: 35 • Liczba słów: 595

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz...






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:

Od czasu premiery ChatGPT od OpenAI, konkurencja podjęła rękawicę i przyspieszyła prace nad własnymi rozwiązaniami w zakresie sztucznej inteligencji. Gigant Google już na samym starcie zaliczył wpadki, przez które jego Bard został szeroko skrytykowany, a globalna premiera narzędzia opóźniona. Korzysta na tym Microsoft, który wraz ze swoim BingAI dotrzymuje kroku ChatGPT. Czym charakteryzuje się to...

Czytaj dalej...

copywriting AI   ChatGPT   BingAI

facebook twitter linkedin 

Ponad 1 250 000 przelanych na papier znaków, w tym 347 opisów produktów, 70 opisów kategorii i 47 wpisów blogowych, a także treści e-commerce w 5 różnych językach - to bilans współpracy e-multicontent z Karko, polskim producentem odzieży damskiej. Przez ponad rok mieliśmy szansę wspierać markę w jej rozwoju na rynku polskim i w ekspansji na rynki zagraniczne, dostarczając merytoryczne, przyjazne d...

Czytaj dalej...

case study   content dla e-commerce   branża fashion

facebook twitter linkedin 

E-zakupy stały się dla nas codziennością, a dzięki łatwemu dostępowi do różnych sklepów coraz częściej sięgamy również po oferty zagranicznych marek. Poznanie specyfiki rynku docelowego oraz przygotowanie pod kątem logistycznym to nie jedyne elementy, niezbędne przy ekspansji zagranicznej. Szczególnie istotne jest mówienie w języku swojego odbiorcy. Tu z pomocą przychodzą tłumaczenia dla e-commerc...

Czytaj dalej...

tłumaczenia   wielojęzyczne treści   content dla e-commerce

facebook twitter linkedin 

Aktualizacja Google Helpful Content wprowadza rewolucję w ocenianiu jakości stron. Clickbaitowe nagłówki i nic nie wnoszące artykuły ustępują miejsca bogatym w treść i odpowiadającym na pytania użytkowników tekstom. Co powinny zawierać pomocne treści? Co zrobić, aby witryna była lepiej oceniana przez algorytm Google? Czy zmiany dotyczą również branży e-commerce?...

Czytaj dalej...

SEO copywriting   blog firmowy   copywriting

facebook twitter linkedin 


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami