Jak wymyślać tematy na bloga? 7 sprawdzonych sposobów. Czas czytania: 4 min
Jak wymyślać tematy na bloga? 7 sprawdzonych sposobów.
Wymyślenie nowych tematów na blog firmowy potrafi sprawić nie lada kłopot. Dlatego dzielimy się naszymi sprawdzonymi sposobami, jak sobie poradzić z tym zadaniem.
Prowadzenie bloga firmowego nie tylko wymaga znajomości branży, ale i dużej kreatywności. Jeden, dwa, a czasami trzy teksty tygodniowo to duża ilość pracy i ciągłe poszukiwanie nowych tematów. Gdzie szukać inspiracji, kiedy wydaje się Wam, że “wszystko już było”? Jak stworzyć artykuł na bloga, znaleźć nowe i świeże pomysły? Od czego zacząć? Mamy dla Was kilka rad.
Nowy miesiąc zbliża się wielkimi krokami, a Wasz harmonogram treści świeci pustkami? Chyba każdy z nas zna to uczucie, że już nie macie o czym pisać, że napisaliście już o wszystkim i nic nowego nie wymyślicie. A absolutnie już żaden pomysł nie przyjdzie Wam do głowy? Nic bardziej mylnego. Zawsze znajdzie się sposób, aby przygotować nowe tematy na bloga dla Waszych czytelników. Zwłaszcza w sieci. Co może być dobrym źródłem informacji i inspiracji? Poznajcie nasze sposoby.
Jak prowadzić bloga firmowego? - szukanie inspiracji
1. Przyjrzyj się własnym działaniom
Poszukiwanie pomysłów na tematy na bloga warto zacząć od własnego podwórka. Informacje o kulisach działania danej marki, przedsiębiorstwa będą zawsze ciekawe dla czytelnika. Nie bójcie się zdradzać swojego know-how! Bierzecie udział w targach, Wasza firma miała PR-owy materiał w telewizji? Świetnie! Pochwalcie się tym i napiszcie, jak do tego doszło. Takie artykuły blogowe z pewnością przyciągną uwagę.
Warto także pochylić się nad planami sprzedażowymi, zastanowić się, co chcemy promować, jakie produkty chcemy sprzedać. A teksty na blogu przekuć w część strategii promocyjnej i popularność marki. Wierzcie nam. Nawet najprostszy produkt może być blogową studnią bez dna i gotowym pomysłem na ciekawy artykuł.
Nie mniej ważny jest zwykły kalendarz - nie tylko firmowy. Warto zwrócić uwagę na Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, wakacje, kalendarzowy początek lata, zimy, wiosny czy jesieni. Z takich wydarzeń też możecie czerpać inspiracje i przekuć je w wartościowe wpisy na bloga.
2. Obserwuj konkurencję
Konkurencja nie śpi i Wy także nie powinniście. Warto obserwować, jak radzą sobie inni i jakie wpisy blogowe pojawiają się na ich stronach. Nie tylko będziecie znać działania Waszego sprzedażowego “wroga”. To również dobry sposób, żeby poszukać inspiracji do tematów do treści na bloga. Ale pamiętajcie - tylko inspiracji. Nigdy nie kopiujemy! To contentowy strzał w kolano. Wy również jesteście pod czujnym okiem konkurencji.
3. Pytania i problemy klientów
Jedną z funkcji firmowego bloga jest przekazywanie wartościowych treści Waszym klientom. To ich powinny zainteresować Wasze posty. I to właśnie wśród ich opinii, zapytań, komentarzy powinniście szukać inspiracji do artykułów, które później przedstawicie na blogu. Dlatego warto być w stałym kontakcie z osobami zajmującymi się opieką nad klientem czy też social mediami w Waszej firmie. Cotygodniowe lub chociażby comiesięczne spotkania podsumowujące to dobra praktyka. Te osoby są na pierwszej linii frontu i z pewnością wiedzą, czego szukają Wasi klienci. A stąd już tylko krok do stworzenia inspirujących blogowych treści.
Korzyści takich działań jest wiele. Nie tylko dacie się poznać i zapamiętać jako marka czytająca w myślach. Ale też będzie bardziej niż pewne, że użytkownik odwiedzający Waszą stronę, stanie się Waszym stałym klientem. Przyciągniecie jego uwagę i zdobędziecie zaufanie. A Wasza popularność jako eksperta w danej branży zdecydowanie wzrośnie.
4. Recykling treści
Recykling treści metoda stara jak świat, ale wciąż bardzo skuteczna. Warto prześledzić archiwum Waszych artykułów. Gwarantujemy Wam, że często znajdziecie w nim, co prawda lekko przykurzone, ale wciąż perełki. Odświeżenie i aktualizacja takiego tekstu z pewnością zainteresuje czytelników Waszego bloga. Które treści warto odświeżyć? Wystarczy sprawdzić Google Analytics Waszej witryny i wybrać te cieszące się największym ruchem.
5. Czytaj prasę i literaturę branżową
Inspiracji do blogowych treści szukaj nie tylko w sieci. Literatura i prasa branżowa to prawdziwy skarb, po który warto sięgać tak często jak to tylko możliwe. Starannie dobrane tematy nieraz Was zaskoczą. Pozwolą nie tylko być na bieżąco z najnowszymi trendami, opiniami ekspertów . To również kopalnia ciekawych case'ów, które możecie przekuć w ciekawe, blogowe posty dla swoich klientów. Kilka informacji na temat tego, kim my się inspirujemy w codziennej pracy znajdziecie w naszym artykule "Co i kogo czytać, aby wiedzieć więcej".
6. Posłuchaj eksperta od SEO
Dobry specjalista od SEO to prawdziwy skarb i Wasz najlepszy przyjaciel w walce o jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Z pomocą specjalistycznych narzędzi podpowie Wam, jakie tematy się klikają i czego szukają użytkownicy. Wskaże także słowa i frazy kluczowe, których warto użyć w tekście.
7. Narzędzia online
Internet to prawdziwa kopalnia wiedzy. Możecie także skorzystać z wielu darmowych narzędzi i rozwiązań online, które pomogą Wasz stworzyć wartościową strategię contentową dla Waszego bloga firmowego. Oto kilka z nich:
Answer the public
Jedno z podstawowych narzędzi dla content marketera - answer the public. Po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę otrzymujemy wykres pokazujący, z jakimi pytaniami - najczęściej wyszukiwanymi przez użytkowników internetu - jest powiązane. Answer the public to dobry punkt wyjścia do tworzenia strategii działań blogowych powiązanych z konkretnym produktem lub tematyką.
Google Trends
Chciałoby się powiedzieć - dobre, niezawodne, wciąż popularne Google. Google Trends pokaże Wam nie tylko, czego ostatnio najczęściej szukają użytkownicy w wyszukiwarce Google. To narzędzie umożliwia Wam także zestawienie kilku fraz i porównanie ich wyszukiwalności w ciągu ostatniego tygodnia, miesiąca lub dłuższego okresu czasu. Dzięki temu Google Trends pozwoli Wam zatem podjąć decyzję, które hasło zrobić tym przewodnim, pod które będziemy pozycjonować cały wpis na blogu.
Ubersuggest
Kolejne narzędzie, o którym warto pamiętać zwłaszcza w kontekście fraz i słów kluczowych. Wpisując jedną frazę, Ubersuggest wygeneruje podobne propozycje, które pozwolą na urozmaicenie Twojego tekstu na dany temat. Ponadto narzędzie da pełen obraz tego, jak poszczególne frazy czy słowa kluczowe były wyszukiwane w danych miesiącach, co pozwoli stwierdzić, jak zmieniało się zainteresowanie użytkowników danym tematem.
Buzzsumo
To prawdziwa skarbnica wiedzy, która za rękę przeprowadzi Was przez gąszcz treści. Analizując temat lub daną domenę dobierze content, który potencjalnie przyciągnie użytkowników i który warto promować na blogu. Ponadto narzędzie na bieżąco pozwala monitorować najbardziej popularne treści w internecie, podzielone według interesujących Was kryteriów - od autora, przez domenę aż po ich typ.
Daria
...
Oceń artykuł:
0
Liczba akapitów: 28 • Liczba zdań: 92 • Liczba słów: 952
Od czasu premiery ChatGPT od OpenAI, konkurencja podjęła rękawicę i przyspieszyła prace nad własnymi rozwiązaniami w zakresie sztucznej inteligencji. Gigant Google już na samym starcie zaliczył wpadki, przez które jego Bard został szeroko skrytykowany, a globalna premiera narzędzia opóźniona. Korzysta na tym Microsoft, który wraz ze swoim BingAI dotrzymuje kroku ChatGPT. Czym charakteryzuje się to...
Ponad 1 250 000 przelanych na papier znaków, w tym 347 opisów produktów, 70 opisów kategorii i 47 wpisów blogowych, a także treści e-commerce w 5 różnych językach - to bilans współpracy e-multicontent z Karko, polskim producentem odzieży damskiej. Przez ponad rok mieliśmy szansę wspierać markę w jej rozwoju na rynku polskim i w ekspansji na rynki zagraniczne, dostarczając merytoryczne, przyjazne d...
E-zakupy stały się dla nas codziennością, a dzięki łatwemu dostępowi do różnych sklepów coraz częściej sięgamy również po oferty zagranicznych marek. Poznanie specyfiki rynku docelowego oraz przygotowanie pod kątem logistycznym to nie jedyne elementy, niezbędne przy ekspansji zagranicznej. Szczególnie istotne jest mówienie w języku swojego odbiorcy. Tu z pomocą przychodzą tłumaczenia dla e-commerc...
Aktualizacja Google Helpful Content wprowadza rewolucję w ocenianiu jakości stron. Clickbaitowe nagłówki i nic nie wnoszące artykuły ustępują miejsca bogatym w treść i odpowiadającym na pytania użytkowników tekstom. Co powinny zawierać pomocne treści? Co zrobić, aby witryna była lepiej oceniana przez algorytm Google? Czy zmiany dotyczą również branży e-commerce?...
Daria
...